تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید

آمریکا: از ایران می خواهیم به زودی به مذاکرات وین بازگردد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری شب گذشته اش از ایران خواست که به وقفه ایجاد شده در مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین پایان بخشیده و با بازگشت به آن امکان به نتیجه رساندن این مذاکرات را فراهم کند.

کد خبر: ۱۰۳۶۹۵
۰۹:۵۴ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

آمریکا: از ایران می خواهیم به زودی به مذاکرات وین بازگردد

دیدارنیوز - به نقل از پایگاه خبری عرب نیوز، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز پنج شنبه اش درباره تداوم مذاکرات احیای توافق هسته ای به خبرنگاران گفت: ما از ایران می خواهیم به زودی به مذاکرات بازگردد تا بتوانیم پیگیر به نتیجه رساندن کارمان شویم. 

او همچنین این موضع آمریکا را تکرار کرد که روزنه دیپلماسی برای همیشه وجود نخواهد داشت. 
پرایس علاوه بر این، در پی برگزار شدن مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جدید کشورمان گفت: اگر رئیس جمهور رئیسی در عزمش برای لغو تحریم ها جدی باشد، این دقیقا همان چیزیست که در وین روی میز است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه گفت: پیام ما بi رئیس جمهور رئیسی همان پیام مان به مقامات پیش از اوست. آمریکا به دفاع و پیش برد منافع ملی اش و شرکایش ادامه خواهد داد. امیدواریم ایران حالا برای پیش بردن راهکارهای دیپلماتیک از فرصت استفاده کند. 

پرایس تکرار کرد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا علیرغم نگرانی هایی که پیرامون ایران وجود دارد، توافق هسته ای را راهکار تامین «محدودیت های دائمی و قابل راستی آزمایی بر برنامه هسته ای ایران می داند». 

به گفته او، پیشنهاد لغو تحریم ها در ازای پایبندی به توافق هسته ای «به طور نامحدود» پابرجا نخواهد بود و در برهه ای منافع احیای توافق با توسعه های برنامه هسته ای ایران دچار فرسایش خواهد شد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین گفت: برای ما، دانستن مسائلی که مطرح هستند یک اولویت فوری است. امیدوارم ایرانی ها هم با همان میزان فوریت با آن برخورد کنند. 

منبع: ایسنا
برچسب ها: ند پرایس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی