تیتر امروز

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

آمریکا ۲۴ دیپلمات روس را اخراج کرد

سفیر روسیه گفت: ایالات متحده لیستی از ۲۴ دیپلمات را که باید تا ۳ سپتامبر از این کشور خارج شوند به روسیه داده است.

کد خبر: ۱۰۳۳۳۳
۱۲:۱۱ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

 دیپلمات روس

دیدارنیوز - به نقل از تاس، آناتولی آنتونوف ، سفیر روسیه در آمریکا در مصاحبه با مجله نشنال اینترست گفت: متأسفانه اوضاع به خوبی پیش نمی‌رود. نمایندگی‌های دیپلماتیک روسیه در ایالات متحده همچنان مجبور به کار تحت محدودیت‌های بی‌سابقه هستند که نه تنها به قوت خود باقی است ، بلکه تشدید می شود.

آنتونوف در ادامه گفت: همکاران آمریکایی در این زمینه پیگیر و خلاق هستند. اخراج دیپلمات‌ها به بهانه‌های واهی اجرا انجام می‌شود.

دسامبر گذشته ، وزارت خارجه آمریکا به طور یکجانبه یک دوره سه ساله برای دوره ماموریت پرسنل روسی در ایالات متحده تعیین کرد که به گفته آنتونوف در هیچ کشور دیگری کاربرد ندارد.
آنتونوف گفت: ما لیستی از بیست و چهار دیپلمات دریافت کردیم که انتظار می رود قبل از ۳ سپتامبر ۲۰۲۱ کشور را ترک کنند. تقریباً همه آنها بدون جایگزین خارج می شوند زیرا واشنگتن به طور ناگهانی روش صدور ویزا را سخت کرده است.
سفیر روسیه در آمریکا گفت، در روزهای اخیر ۲۲ ویزا برای کارمندان سفارت آمریکا در مسکو صادر شده اما در عوض واشنگتن تنها ویزای سرکنسول را تمدید کرده است. این مسخره است. ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خبرنگاران را درباره وضعیت حقیقی امور مربوط به فعالیت دیپلمات‌های روسی منحرف کرده است.

آنتونوف در مورد اظهارات پرایس گفت که ممنوعیت استخدام روس‌ها و اتباع کشورهای ثالث توسط روسیه شرایط کار دیپلمات‌های ایالات متحده را پیچیده می‌کند.

وی ادامه داد: ما خویشتنداری خود را با وجود بدتر شدن وضعیت و شرایط زندگی دیپلمات‌های روس در آمریکا مدت‌هاست که نشان داده‌ایم. این شامل توقیف املاک و اخراج کارمندان است که به آنها ۷۲ ساعت زمان داده می‌شود تا آمریکا را ترک کنند. این اقدامات از سوی آمریکا در مقصر دانستن روسیه تنها باعث سردرگمی می‌شود.

به گفته آنتونوف، حدود ۶۰ کارمند به همراه خانواده یعنی ۱۴۰ نفر در حال حاضر در انتظار تصمیم مربوط به درخواست‌های ویزای ارائه شده به وزارت خارجه آمریکا هستند. این انتظار برای برخی از مه ۲۰۲۰ است. بعضی از این افراد حتی برای مسائل مهم بشری هم نمی‌توانند کشور را ترک کنند و به روسیه بروند. بیش از ۳۰ کارمند جدید به دلیل این مساله که ویزا آنها در سفارت آمریکا در مسکو صادر نشده، فرصت‌هایشان را از دست می‌دهند

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی