تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

سناتور واکسن زده آمریکایی کرونا مثبت شد

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا اعلام کرد، به رغم تزریق واکسن کووید ۱۹، تست کرونایش مثبت شده و در حال حاضر علائمی شبیه به آنفولانزا دارد و به مدت ۱۰ روز خودش را قرنطینه خواهد کرد.

کد خبر: ۱۰۳۳۳۷
۱۲:۱۵ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

سناتور واکسن زده آمریکایی

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری رویترز، همزمان با اینکه سنا برای پیشبرد برنامه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با لایحه برجسته زیرساختی به ارزش یک تریلیون دلار آماده می‌شود، پس از گردهمایی آخر هفته سناتور‌ها که گراهام نیز در آن شرکت داشت، سبب شد تا قانون‌گذاران تست کرونا بدهند.

سناتور گراهام ۶۶ ساله در توییتی نوشت: بسیار خوشحالم که واکسن کرونا را زده‌ام چرا که بدون واکسیناسیون قطعا در شرایطی که الان هستم نبودم و بدون شک حالم وخیم‌تر بود.

این سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی که یکی ازصدا‌های محافظه‌کار برجسته در سنا است، گفت: من روز شنبه علائمی شبیه به آنفولانزا را تجربه کردم و صبح دوشنبه توسط پزشک معاینه شدم. کمی بعد یکی از پزشکان کنگره اطلاع داد که تست کرونای من مثبت شده است.
وی افزود: حال کنونی‌ام به گونه‌ای است که انگار سینوس‌هایم عفونت کرده و در حال حاضر علائم خفیفی دارم. من به مدت ۱۰ روز در قرنطینه خواهم بود.

اطلاعیه گراهام در زمان مهم و حیاتی برای سنای آمریکا که دچار دودستگی و تفرقه شده است، منتشر شد؛ سنایی که در آن رهبران دموکرات به پیشرفت برنامه بایدن در هفته‌های آتی از طریق یک لایحه زیرساختی دو حزبی به ارزش یک تریلیون دلار امیدوار هستند.

گراهام یکی از چندین سناتوری بود که در گردهمایی آخر هفته به میزبانی سناتور جو مانچین در واشنگتن شرکت داشت. مانچین، یکی از سناتور‌های دموکرات برجسته در مذاکرات زیرساختی این رویداد را به عنوان تلاشی برای ترغیب حمایت دو حزبی از این لایحه توصیف کرده است.

مانچین به خبرنگاران گفت، تمامی سناتور‌های دعوت شده در این رویداد واکسینه شده بودند و آن‌ها تنها برای خورد غذا در فضای باز با یکدیگر معاشرت کردند.

مانچین اعلام کرد که تست کرونایش که پس از این رویداد انجام شده، منفی است. کریس کونز، یکی دیگر از سناتور‌های دموکرات نیز که در این گردهمایی حضور داشت، گفت، منتظر نتیجه تست کروناست.

براساس دستورات کنونی مرکز کنترل و جلوگیری بیماری آمریکا، افرادی که دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند پس از ارتباط با فرد مبتلا به کرونا نیازی به قرنطینه ندارند مگر آنکه شاهد علائمی از بیماری در خود باشند، اما باید سه الی پنج روز پس از آنکه در معرض ارتباط با یک بیمار کرونایی قرار  گرفتند، تستس کرونا بدهند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی