تیتر امروز

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

طرح بنت برای شهرک‌سازی در شمال قدس پیش از دیدارش با بایدن

وزارت مسکن رژیم صهیونیستی قصد اجرای طرحی برای ساخت یک شهرک جدید در شمال قدس را دارد که شامل ۹۰۰۰ واحد مسکونی جدید است.

کد خبر: ۱۰۳۳۳۱
۱۲:۰۶ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

طرح بنت برای شهرک‌سازی

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، سایت واللا در گزارشی اعلام کرد، وزارت مسکن رژیم صهیونیستی قصد دارد طرحی را برای ساخت یک شهرک جدید در شهرک "عطروت" در شمال قدس اجرا کند که شامل ۹۰۰۰ واحد مسکونی است و هدف از آن گسترش و تغییر مرزهای شهر قدس است.

این اقدام درحالی صورت می‌گیرد که قرار است نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی ماه میلادی جاری به کاخ سفید برود. این طرح شهرک سازی با مخالفت گسترده سیاستمداران در آمریکا و اروپا مواجه شده و به دستور دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق این رژیم به حالت تعلیق درآمده بود.

بعد از تعلیق یک ساله، این طرح شهرک سازی مجددا روی میز کمیته برنامه ریزی و ساخت و ساز منطقه قدس قرار گرفته است. به گفته واللا معمولا طرح‌های حساس شهرک سازی با دفتر نخست وزیر برای ممانعت از درگیری‌های دیپلماتیک علنی هماهنگی می‌شود اما دفتر بنت مدعی شده که کمیته برنامه ریزی قدس جلسات خود را با دفتر نخست وزیر هماهنگ نکرده است.

زئیو الکین، وزیر مسکن رژیم صهیونیستی مدعی شده که طرح شهرک سازی نتیجه دستورات وزارتی نیست اما الکین موافق گسترش ساخت و ساز در عطروت است.
براساس این گزارش دستورکار کمیته برنامه ریزی قدس به اداره برنامه ریزی وزارت امور داخلی با ریاست آیلت شاکید وابسته است. دفتر شاکید تکذیب کرده که دستور اجرای این طرح را داده باشد اما در عین حال تأکید کرده که از آن حمایت و برای پیشبرد این طرح تلاش می‌کند.

رژیم صهیونیستی قصد دارد این پروژه را که شامل ایجاد ۹۰۰۰ واحد مسکونی است  در اراضی فرودگاه بین المللی قدس تا دیوار حائل ایجاد کند. اراضی که این پروژه روی آن اجرا می‌شود ۱۲۰۰ دونم و شامل منطقه صنعتی و مراکز تجاری با مساحت ۳۰۰ هزار متر مربع است و ۴۵ هزار متر مربع نیز به هتل و انبارهای آب و دیگر تأسیسات اختصاص داده می‌شود.
نتانیاهو به دلیل مخالفت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا این طرح را به حالت تعلیق درآورده بود.

در گزارش مذکور آمده است، حزب یمینا با ریاست بنت و حزب تیکفا حداشا با ریاست جدعون ساعر، وزیر دادگستری طی کمپین‌های انتخاباتی اخیر خود صراحت به تقویت شهرک سازی در قدس و پیشبرد طرح شهرک عطروت تعهد دادند. وزارت مسکن رژیم صهیونیستی مدعی است که مالکیت این اراضی به دولت و صندوق داخلی این رژیم برمی‌گردد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: نفتالی بنت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی