تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

پیام تسلیت سران نظام درپی حملات تروریستی اهواز

چند تن از سران نظام در پی حملات تروریستی روز گذشته گروه الاحوازیه به رژه نیروهای مسلح پیام تسلیتی ارسال کردند

کد خبر: ۱۰۳۱۰
۰۸:۳۳ - ۰۱ مهر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - تنی چند از احزاب و سران نظام درپی حملات تروریستی روز گذشته به رژه نیروهای مسلح در اهواز انجام گرفت پیام تسلیت ارسال کرده و خواستار اشد مجازات برای عاملین شدند

 پیام تسلیت حزب مجمع زنان اصلاح‌طلب

متن تسلیت مجمع زنان اصلاح طلب به شرح زیر است:

«همزمان با سالگرد آغاز هشت‌ سال جنگ تحمیلی، بار دیگر شاهد تحرکات ایادی داخلی استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی بودیم که با حمله تروریستی و تیراندازی به سمت شهروندان بی‌دفاع و سربازان در رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز سعی بر ایجاد رعب و وحشت و تفرقه میان ملت سرافراز ایران داشتند.


این تحرکات در ادامه فشارهای اقتصادی و رسانه‌ای است که با هدف تسلیم جمهوری اسلامی ایران دربرابر زیاده‌خواهی‌های قدرت‌های استکباری صورت می‌گیرد.


مجمع زنان اصلاح‌طلب ضمن عرض تسلیت به ملت شریف ایران، آرزوی آرامش و صبر برای بازماندگان و  سلامتی و بهبودی برای مجروحان این حادثه، این‌گونه اقدامات تروریستی و خشونت‌آمیز را که منجر به شهادت تعدادی از هموطنانمان از جمله کودکان، جانبازان و سربازان جان‌ بر کف این مرز و بوم گردید، محکوم می‌کند.»

پیام تسلیت یادگار امام(ره)

 یادگار امام (ره) در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«انا لله و انا الیه راجعون

شهادت عزیزانمان در اهواز قلب همه را به درد آورد.

کیست که در رثای گروهی بی‌گناه که در سالروز دفاعی پاکبازانه از خاک سرزمینمان به شهادت رسیدند، اندوهناک نباشد و از اعماق دل بر دشمنان میهنمان نفرین نفرستد؟

خدا به شهیدان عزیز این روز درود فرستد و به بازماندگانشان صبر و اجر عنایت فرماید.

پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه

 متن پیام آیت‌الله آملی لاریجانی به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

وقوع حادثه تلخ و تاسف‌بار تروریستی در مراسم رژه‌های نیروهای مسلح در اهواز که منجر به شهادت و مجروح‌شدن تعدادی از هموطنانمان گردید، موجب اندوه و تاثر همگان شد.

همزمانی این حادثه با سالروز شروع جنگ تحمیلی و حمله همه‌جانبه کشورهای سلطه به سرکردگی صدام جنایتکار به کشورمان، بسیار تامل‌برانگیز است.

تروریست‌های کوردل باید بدانند ملت ایران سال‌هاست قربانی اقدامات تروریستی متکی به کشورهای سلطه می‌باشد. ملت و مسئولین ما هیچگاه در قبال این تحرکات مذبوحانه از هدف مقدس خود کوتاه نیامده و همه توان خود را در مقابله با جریانات وابسته و مزدور ادامه خواهد داد.

در این راستا لازم است نیروهای امنیتی و انتظامی در اسرع وقت همه تلاش خود را در جهت شناسایی سرشاخه‌های این مزدوران بکار برده و این اطمینان را به رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) می‌دهد که دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته توسط قضات انقلابی و ارزشی برخورد قاطع، سریع و توام با اقتدار تام با این جریانات را خواهد داشت. همچنین ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار شهدای این حادثه تروریستی و آروزی بهبودی و عافیت برای مجروحان، لازم است رئیس کل دادگستری استان خوزستان با همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی، نظارت لازم را در راستای رسیدگی سریع و قاطع و با اتقان به پرونده مرتبط با این حادثه به عمل آورده و نتیجه را سریعا اعلام نمایند.»

آیت‌الله هاشمی شاهرودی: مسئولان پاسخ لازم و کوبنده به این جنایت فجیع را در دستور کار قرار دهند

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی، اقدام تروریستی در اهواز را محکوم کرد و به بازماندگان شهدای این حادثه تروریستی تسلیت گفت.

متن پیام آیت‌الله هاشمی شاهرودی به شرح زیر است:

«دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی که از روزهای آغازین استقرار این نظام ولایی و این پناهگاه و امید مظلومان و آزادگان جهان، در پی تضعیف و آسیب رساندن به آن بودند، بار دیگر با یک حمله تروریستی ددمنشانه به خیال خام خود در صدد ضربه‌زدن به اقتدار و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برآمدند.

دشمنان کوردل و زبون ملت بزرگ ایران اسلامی این بار در آغاز هفته دفاع مقدس به حمله‌ای ناجوانمردانه و تروریستی در شهر و استانی که همچنان خاطره جانفشانی، ایثار و شهادت فرزندان غیور آن در هشت سال دفاع مقدس در وجب به وجب خاک مقدس آن جاری و ساری است، آن هم در روزهایی که هنوز دل‌های سوخته عاشقان مکتب عاشورایی حسین (ع) که در دهه اول محرم به یاد مولای مظلوم خود بر سر و سینه زدند، در سوز و گداز است، اقدام کردند.

بدون‌ شک پیروان مکتب حسینی و عاشقان و دلدادگان شهادت و ایثار که در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی و در تمامی عرصه‌های مقاومت و مقابله با استکبار پا پس نکشیدند و از پس تمام توطئه‌های نظامی، اقتصادی، فرهنگی و دسیسه‌های تفرقه‌افکنانه برآمدند، با حوادث کور تروریستی نیز نه تنها از میدان شانه خالی نمی‌کنند بلکه دوشادوش رهبر و زعیم انقلابی خود، بیش از پیش در راه مبارزه با توطئه‌های آمریکای جهان‌خوار، رژیم کودک‌کش صهیونیستی و حامیان منطقه‌ای آنان  استوار و ثابت‌قدم خواهند ماند.

اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت وحشیانه و عرض تسلیت به ساحت مقدس امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری، مردم شریف و مقاوم استان خوزستان، ملت بزرگ ایران و به‌ویژه خانواده معزز شهدای این حادثه تروریستی، از خداوند متعال شفای عاجل مصدومان و مجروحان حادثه را خواستارم و از مسئولان اجرایی و وزارت محترم امور خارجه می‌خواهم در محکوم کردن این اقدام وحشیانه در مجامع بین‌المللی و افکار عمومی جهان از هیچ اقدامی فروگذار نکنند و سایر مسئولان در عرصه‌های مرتبط پاسخ لازم و کوبنده به این جنایت فجیع را در دستور کار قرار دهند.»

لاریجانی: جنایت اهواز ادامه خباثت‌های ۴۰ سال گذشته علیه انقلاب و نظام است

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی کشورمان در واکنش به حادثه تروریستی در اهواز پیامی منتشر کرد که متن آن به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

وقوع حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز که منجر به شهادت و مجروحیت جمعی  از افراد نظامی و غیرنظامی شد موجب تأسف گردید.

این حرکت ناجوانمردانه که در آستانه نمایش غرورآفرین توانمندی‌های نظامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس توسط چند عنصر مسلح تکفیری و وابسته به گروه‌های معاند انجام شد، بار دیگر عجز و ناتوانی دشمنان در مواجهه با اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران را نشان داد که چون توان مقابله با قدرت نظامی ایران را ندارند، اینگونه با قساوت و کینه به روی کودک و زن و مردم بیگناه آتش میگشایند و دست به  تحرکات خصمانه  می‌زنند.

این جنایت در ادامه خباثت‌های چهل سال گذشته بر علیه انقلاب و نظام می‌باشد اما ملت ایران شهادت را افتخار خود می‌داند و اینگونه اقدامات هیچ‌گونه خللی در اراده راسخ آنها نخواهد داشت و همچون گذشته استوار و ثابت قدم به دفاع از آرمان‌های خویش ادامه خواهند داد.

ضرورت دارد نیروهای امنیتی و انتظامی  در اسرع وقت نسبت به شناسایی عوامل و ایادی این حادثه تروریستی اقدام کرده و آنان را به سزای اعمال ننگینشان برسانند.

ضمن عرض تسلیت و همدردی با خانواده این شهیدان عزیز  از خداوند متعال برای شهدای گرانقدر حادثه علو درجات و برای مجروحین شفای عاجل مسألت می‌کنم.

علی لاریجانی
رئیس مجلس شورای اسلامی»

پیام دادستان کل در پی حملات تروریستی اهواز

دادستان کل کشور با صدور پیامی ضمن محکومیت حمله تروریستی در مراسم رژه در اهواز و تسلیت به خانواده شهدای این حادثه، دستور شناسایی هرچه سریع‌تر عناصر وابسته به این جریان تروریستی را صادر کرد.

«بسمه تعالی

در سومین روز شهادت سید مظلومان و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و سالروز شهادت تنها یادگار عاشورا، سید الساجدین امام زین‌العابدین علیه‌السلام و همزمان با سالگرد آغاز تجاوز صدامیان عفلقی به سرزمین ایران اسلامی و هنگامی که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم همیشه در صحنه در سراسر کشور، مراسم باشکوه گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس را برگزار می کردند، در سرزمین شجاعت و ایثار اهواز سرافزار، دست جنایتکار استکبار و صهیونیست و عوامل منطقه‌ای و جیره‌خواران آنان از آستین گروهک جنایتکاری به نام الاحوازیه بیرون آمد و با حمله ای تروریستی و رذیلانه که نشان از ذلت و سرسپردگی آنان دارد، تعدادی از عزیزان نیروهای مسلح برگزارکننده رژه و مردم عزیز حاضر در صحنه را به خاک و خون کشیده و تعدادی را به شهادت رسانده و عده ای را نیز مجروح و مصدوم نموده اند.

ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های معظم شهدای این حادثه و آرزوی سلامت کامل برای مجروحین و مصدومین، بدین‌وسیله مقرر می‌دارد سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی به عنوان ضابطین قوه قضاییه مجدانه و در اسرع وقت با انجام اقدامات اطلاعاتی و امنیتی کلیه عناصری که به هر نحو به این جریان محارب وابسته و همکاری داشته و دارند شناسایی و همراه مدارک و دلایل معرفی و تحویل نمایند.

بدیهی است دادستان‌های محترم عمومی و انقلاب و نظامی حوزه های مربوطه موظف هستند کمال همکاری و مساعدت قضایی را با این عزیزان داشته باشند تا ضمن رسیدگی عادلانه و بر اساس موازین شرعی و قانونی تمام وابستگان به این گروهک جنایتکار و تروریست بعنوان باغی و محارب به دادگاه های انقلاب اسلامی معرفی شوند.

محمدجعفر منتظری»

بیانیه جامعه روحانیت مبارز درپی حملات تروریستی اهواز

جامعه روحانیت مبارز در بیانیه‌ای حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز را محکوم کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«حادثه تروریستی اهواز و شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از هموطنان عزیز و قهرمان ما، غمی جانکاه بر عزاداران حسینی افزود.

در حالیکه مردم ایران و غیور مردان و زنان خوزستانی در سوگ سالار شهیدان و سیدالساجدین امام زین العابدین علیهم السلام لباس عزا بر تن داشتند، بدترین خلق خدا با فرمان و حمایت اربابان ددمنش، کودک کش و جنگ طلب خود، عده ای از مدافعان عزت و امنیت ایران اسلامی و مردم شریف را به خاک و خون کشیدند. زهی قساوت و پلیدی.

آری جدال یزید و یزیدیان با حسین و حسینیان سنت همیشگی تاریخ و سرنوشت انسان هااست و چه شکوهمند و افتخارآفرین گام نهادن در مسیر حسینی و ارزش های والای الهی و قدس نشینی سی مرغ شاهد.

جامعه روحانیت مبارز به همه خانواده این شهیدان عزت و شرف، تبریک و تسلیت گفته و برای همه مجروحین شفای عاجل مسئلت می کند و به روح بلند عرشیان عاشورائی درود می فرستد و مطمئن است نقشه و کینه دشمنان جز لعن و نفرت برای عاملان و حامیان برجای نخواهد گذاشت و براستقامت و هوشیاری و سرافرازی ملت بزرگ ایران خواهد افزود. زیرا خداوند متعال وعده یاری مؤمنان و دفاع از آنان را داده است.»

پیلم تسلیت حزب‌الله لبنان درپی حملات تروریستی اهواز

حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح ایران در اهواز را به شدت محکوم کرد و این رویداد را به رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت ایران و مردم اهواز تسلیت گفت.

حزب‌الله لبنان تأکید کرد، این جنایت واکنش مستقیم و صریحی به پیروزی‌های بزرگی که توسط محور مقاومت در منطقه و در جبهه‌های مختلف حاصل شده است.

در این بیانیه آمده است، این عملیات ادامه اشکال دیگر جنگی است که  آمریکا و هم‌پیمانانش مستقیم یا با واسطه به راه انداخته‌اند.

حزب‌الله اعلام کرد که این روند تأثیری بر جمهوری اسلامی، قدرت و حضور سیاسی و میدانی آن نخواهد گذاشت و حمایت همیشگی آن از جنبش‌های مقاومت، مردم فلسطین و سایر ملت‌های آزادیخواه در جهان را متأثر نخواهد ساخت.

مقاومت اسلامی لبنان این رویداد را به رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت ایران و مردم اهواز تسلیت گفته و اعلام کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم به خانواده‌های شهدا صبر و به زخمی‌ها، شفای عاجل عنایت کند.

بیانیه حزب مردم‌سالاری درپی حملات تروریستی اهواز 

 

متن این اطلاعیه بدین شرح است: «در نخستین روز از هفته دفاع مقدس، خوزستان و اهواز، سرزمینی که طی هشت سال دفاع مقدس زیر حملات دشمن بعثی و حامیان جهانی آن مقاومت کرد و مرارت‌های فراوانی را تحمل کرد، بار دیگر هدف حملات ددمنشانه دشمنان این مرز و بوم و مخالفان آرامش مردم قرار گرفت.

این جریان تروریستی اگرچه در ظاهر خود را حامی مردم می‌داند، اما در عمل، با حمله به جمعی از افراد بیگناه از جمله زنان و کودکان، نهایت خشونت و سبعیت خود را در معرض دید جهانیان قرار داد تا بار دیگر اثبات شود ایران و ایرانی، بزرگترین قربانی تروریسم است. حامیان این جریان تروریستی که دستشان به خون زنان و کودکان آلوده شده، قطعا ریشه در برخی رژیم‌های مرتجع منطقه و رژیم صهیونیستی دارند.

حزب مردم‌سالاری ضمن محکومیت این حادثه تلخ و ابراز همدردی و تسلیت به خانواده شهدا و آرزوی سلامتی برای مجروحان این حادثه تروریستی، از دستگاه‌های نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی درخواست می‌کند هر چه سریع‌تر با کشف سرنخ‌هایی از گروه‌های تروریستی عوامل این حادثه و برخورد با عاملان آن، جهت جلوگیری از بروز این اقدامات و ریشه‌کن ساختن آن تلاش کنند.»

بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درپی حملات تروریستی اهواز

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی حادثه تروریستی اهواز با صدور پیامی ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی آن را نشانه‌ی عمق ناتوانی، کینه و دشمنی استکبار علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران خواند.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

« بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ » (التکویر-9)

خبر شهادت و مجروح شدن جمعی از زنان، کودکان و افراد بی دفاع کشور عزیزمان ایران که با حمله تروریستی عناصر تکفیری وابسته به استکبار جهانی در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز صورت گرفت، موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.

این حادثه تلخ و خونین که در مثلث آمریکایی، سعودی، صهیونیستی استکبار طراحی و توسط مزدوران آنها در مراسم مزین به نام هفته دفاع مقدس به انجام رسید، نشانه‌ی عمق ناتوانی، کینه و دشمنی استکبار علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

سردمداران نابخرد استکبار وایادی منطقه ای آنها باید بدانند؛ انقلاب اسلامی ایران و رشادت های ملت شهیدپرور این مرز و بوم در طول تاریخ انقلاب این واقعیت را به ثبت رسانده است که عزم راسخ ملت انقلابی ایران هیچ گاه تسلیم این گونه جنایت ها و خباثت ها نشده و نخواهد شد و عناصر حقیر و بد طینت نتوانسته و نخواهند توانست خلل و خدشه ای بر استواری ایمان اقتدار و اراده مردم وارد کنند. 

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن عرض تسلیت به رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) و خانواده های داغدار و مردم شهید پرور اهواز برای شهیدان این حادثه علو درجات و برای مجروحان شفای عاجل از خداوند متعال مسئلت می نماید و از مسولان امنیتی و نظامی و اطلاعاتی میخواهد ضمن شناسایی عوامل پیدا و پنهان این حادثه‌ی خونین با انان بر خورد جدی نمایند

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی