تیتر امروز

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.
سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
مدیرعامل تاکسیرانی تهران اعلام کرد

مانع جدیدبرای نوسازی تاکسی‌های فرسوده/ روشنی: ایران‌خودرو به وعده‌اش عمل نکرد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران درباره افزایش قیمت خودروهای ویژه تاکسیرانی، گفت: مدیران ایران خودرو قول داده بودند که قیمت خودروها حداکثر ۳ میلیون تومان افزایش داشته باشد.

کد خبر: ۱۰۳۰۶۵
۱۵:۰۲ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

نوسازی تاکسی‌های فرسوده

دیدارنیوز ـ محمد روشنی درباره وضعیت نوسازی تاکسی‌های فرسوده در سال ۱۴۰۰، بیان کرد: روند نوسازی درحال انجام است اما مشکلی که برای رانندگان تاکسی چندروز گذشته از سمت ایران خودرو پیش آمد، افزایش قیمت خودروهاست.

او اضافه کرد: متأسفانه کارخانه ایران خودرو افزایش قیمت جدیدی روی خودروهای سمند و پژو داشته است. قیمت خودروی سمند از ۱۰۸ میلیون تومان به ۱۲۳ میلیون تومان و قیمت خودروی پژو از ۱۱۸ میلیون تومان به ۱۳۶ میلیون تومان افزایش داده است.

روشنی با تأکید براینکه قرار شهرداری با ایران خودرو بر ثبات و عدم افزایش قیمت خودروها بود، گفت: مدیریت شهری طی جلساتی با مدیران ایران خودرو صحبت کرد تا قیمت‌ها افزایش چندانی نداشته باشد چرا که رانندگان تاکسی در این دوران اقتصادی از وضعیت معیشتی خوبی برخودار نیستند و شیوع کرونا درآمد آن‌ها را بسیار کاهش داده است.

او ضمن اشاره به وعده مدیران ایران خودرو مبنی بر افزایش قیمت حداکثر ۳ میلیون تومانی خودروهای ویژه تاکسیرانی، بیان کرد: اما متأسفانه برای خودروها حدود ۲۰ میلون تومان افزایش قیمت رخ داده است که با اعتراضات رانندگان تاکسی مواجه شده‌ایم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران با بیان اینکه همچنان وام شهرداری به هر راننده تاکسی برابر با ۹۰ میلون تومان به همراه کارمزد ۴ درصد است، افزود: راننده تاکسی به سختی می‌تواند منابع بیشتری برای نوسازی تاکسی خود جمع آوری و پرداخت کند. روند نوسازی به علت افزایش قیمت‌ها متوقف نمی‌شود اما شهرداری هم امکان افزایش وام بیشتری به رانندگان تاکسی ندارد.

به گفته روشنی؛ رانندگان تاکسی علاوه بر دریافت وام ۹۰ میلیون تومانی بخشی از هزینه نوسازی خودروی خود را از طریق اسقاط خودروی فرسوده بدست می‌آورند اما مجبور هستند که باقی مبلغ را از طریق قرض و وام جمع آوری کنند.

او در ادامه تأکید کرد که امسال نوسازی تاکسی‌های فرسوده برای رانندگان تاکسی بسیار روند سختی در پی خواهد داشت چرا که درآمد این قشر بسیار کاهش یافته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در پاسخ به این پرسش که تا پایان سال چند دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی خواهد شد، گفت: اگر علاوه بر تبصره ۱۸ ماده ۱۲ هم محقق شود، ممکن است که تا پایان سال ۲۰ هزار تاکسی فرسوده نوسازی شود در غیراین صورت پیش بینی ما برای ۱۵ هزار دستگاه تاکسی است.

برچسب ها: تاکسیرانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی