تیتر امروز

تصاویر ماهواره‌ای از آسیب حمله ایران به پایگاه اسرائیلی/ انتقاد سازمان ملل از کشتار جدید تل‌آویو
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

تصاویر ماهواره‌ای از آسیب حمله ایران به پایگاه اسرائیلی/ انتقاد سازمان ملل از کشتار جدید تل‌آویو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

آمریکا یک نفتکش مورد استفاده برای دور زدن تحریم‌های کره شمالی را توقیف کرده است

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، یک نفتکش دو تنی متعلق به یک تبعه سنگاپوری و مورد استفاده برای انتقال محصولات نفتی به کره شمالی به دلیل نقض تحریم‌ها توقیف شده است.

کد خبر: ۱۰۲۷۹۲
۱۰:۳۶ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰

آمریکا  نفتکش کره شمالی

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا آمده، این نفتکش ۲۷۳۴ تنی به نام M/T Courageous از سوی مقام‌های کامبوج در مارس ۲۰۲۰ و با حکم آمریکا توقیف شد که برای انتقال محصولات نفتی به کشتی‌های کره شمالی و انتقال مستقیم به بندر "نامپو" این کشور مورد استفاده بود؛ این نقل و انتقال محصولات نفتی نقض تحریم‌های بین‌المللی علیه پیونگ یانگ است.

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا همچنین آمده است: اتهامات کیفری مربوط به توطئه با هدف دور زدن تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی و توطئه پولشویی علیه مالک و عامل این نفتکش به نام "کووک کی سنگ"، تبعه سنگاپور که آزاد است، در دست بررسی است.

در این بیانیه ذکر نشده که چرا این اتهامات علیه این فرد هنوز پس از یک سال از توقیف نفتکش در دست بررسی است اما به این نکته اشاره کرده که یک دادگاه فدرال در نیویورک حکم پرداخت جریمه مربوط به این نفتکش را جمعه صادر کرد.
کره شمالی بابت فعالیت‌های اتمی و برنامه‌های موشک بالستیک خود هدف تحریم‌های سازمان ملل و سایر تحریم‌های بین‌المللی قرار دارد. این تحریم‌ها واردات محصولات نفتی به این کشور را محدود می‌کند.

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا همچنین ذکر شده که این اتهامات در بازه زمانی چهار ماهه بین اوت و دسامبر ۲۰۱۹ مربوط به نفتکش مذکور شامل توقف انتقال اطلاعات درباره مکان آن است و در طول این مدت، تصاویر ماهواره‌ای نشان داده که این نفتکش نفتی به ارزش ۱.۵ میلیون دلار را به یک کشتی کره شمالی منتقل کرده است. همچنین مبالغ پرداختی برای خرید این نفتکش از دلارهای آمریکایی و از طریق بانک‌های آمریکایی که اطلاعی از این موضوع نداشتند، صورت گرفته و این خود نقض قوانین آمریکا و قطعنامه‌های سازمان ملل است.

در ادامه بیانیه وزارت دادگستری آمریکا همچنین آمده است: مالک این نفتکش و همدستانش در خارج از کشور به دنبال پنهان کردن این معاملات از جمله با استفاده از شرکت‌های اصلی برای مخفی کردن ماهیت معاملات بودند. هنوز نامی از همدستان این فرد ذکر نشده است

کره شمالی درخواست‌های واشنگتن را برای بازگشت به گفتگوها رد کرده و مدت‌هاست که به دنبال لغو تحریم‌ها برای احیای اقتصاد خود است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی