تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران وضعیت اقتصاد هستند، نه حمله اسرائیل
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران وضعیت اقتصاد هستند، نه حمله اسرائیل

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

افزایش موارد ابتلا به نوعی عفونت شدید تنفسی در کودکان انگلیس

در سایه همه‌گیری کووید-۱۹ بیمارستان‌های انگلیس شاهد افزایش موارد ابتلا به نوعی عفونت شدید تنفسی در میان کودکان هستند.

کد خبر: ۱۰۲۶۳۶
۱۱:۵۹ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۰

کرونا واکسن کرونا

دیدارنیوز: بیمارستان‌های انگلیس شاهد افزایش مراجعه کودکان مبتلا به عفونت‌های شدید تنفسی هستند که شامل موج غیرفصلی نوعی عفونت موسوم به ویروس سین‌سیشیال تنفسی (RSV) در کودکان حتی در نوزادان دو ماهه است.

این شرایط منجر به افزایش تعداد موارد پذیرش در بیمارستان برای برونشیولیت و التهاب ریه مشابه با برونشیت شده است.

اما چرا ویروس سین‌سیشیال تنفسی که یک بیماری زمستانی محسوب می‌شود، در تابستان ۲۰۲۱ به اوج خود می‌رسد؟ به بیان ساده اینطور می‌توان گفت محدودیت‌های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع کووید-۱۹ موجب مهار سایر ویروس‌های تنفسی نیز می‌شود، اما برخی از کشور‌ها اقدام به لغو محدودیت‌ها کرده اند و به همین دلیل بسیاری از بیماری‌های تنفسی مجدد در حال شیوع هستند.

ویروس سین‌سیشیال تنفسی یک پاتوژن تنفسی شایع است. در حقیقت این ویروس به میزانی شایع است که تقریبا همه افراد تا سن دو سالگی به آن مبتلا می‌شوند. در اکثریت افراد، این ویروس باعث بروز بیماری شبیه به سرماخوردگی شدید همراه با آبریزش بینی و سرفه می‌شود. این علائم به طور معمول بدون اقدامی درمانی طی یک یا دو هفته برطرف می‌شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از ساینس الرت، با این حال ویروس سین‌سیشیال تنفسی تقریبا از هر سه کودک می‌تواند در یک نفر به بیماری برونشیولیت منجر شود. بر اثر ابتلا به بیماری مجرای هوا محدود و بیمار با تب و مشکل در تنفس مواجه می‌شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی