تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

واسطه‌های قدرتمند در تجارت مجازی، رمزارز‌ها و ...

هرچه تجارت به طرف آنلاین شدن حرکت می‌کند، برخلاف تجارت سنتی و فیزیکی، معامله‌ها بیشتر و بیشتر از طریق واسطه‌هایی قوی نظارت و انجام می‌شوند ضمن آنکه هزینه حفظ و امنیت زیرساخت‌های فضای مجازی را هم به معاملات اضافه می‌کند.

کد خبر: ۱۰۱۸۴۶
۱۴:۲۳ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰

واسطه‌های قدرتمند در تجارت مجازی

دیدارنیوز ـ تارنمای «CoinDesk» در گزارشی نوشت، همانطور که تجارت به طرف آنلاین شدن حرکت می‌کند، معاملات به طور فزاینده‌ای توسط واسطه‌هایی که ارزش‌های خود را تحمیل می‌کنند، حذف می‌شوند؛ بنابراین افراد به ناچار به گزینه‌های دیگری احتیاج دارند.

در دنیای قدیمی در فروشگاه‌های فیزیکی، معاملات تجاری رو در رو صورت می‌گرفت. تجارت تقریبا همیشه به طور پیش‌فرض در برابر سانسور مقاوم است. شما اسکناس‌ها را به نانوایی یا سلمانی می‌دهید و در ازای آن نان یا خدمات آرایشی دریافت می‌کنید؛ بنابراین هیچ گروه سومی نمی‌تواند گزینه‌های شما را حدس بزند یا انتخابتان را تغییر دهد. همانطور که تجارت به طرف آنلاین شدن حرکت می‌کند، معاملات بیشتر و بیشتری از طریق واسطه‌های قوی‌تر نظارت و انجام می‌شوند.

«تیم پاستور» محقق مستقلی در زمینه میزان هویت و اعتبار سیستم‌های «همتا به همتا» (P ۲ P)، گفت: «مدل تجارت الکترونیکی همتا به همتا از نظر مقیاس هنوز همچون سرزمین‌های ناشناخته هستند». مطمئنا، مردم از همان ابتدا معاملات همتا به همتا را انجام می‌دادند، اما این معاملات در مقیاس دیجیتالی یکی دیگر از آن مهره‌های جادویی هستند که هنوز به طور کامل شناخته نشده اند.

وی گفت: «اگر واسطه حذف شود، خرید و فروش هم برای خریدار و هم برای فروشنده ارزان‌تر خواهد بود». به «ای‌بِی» (eBay) یک شرکت تجارت الکترونیک چند ملیتی آمریکایی، «آمازون» یا حتی «نِتفلیکس» (Netflix‎) یک پلت‌فرم و شرکت تولیدکننده محتوای آمریکایی یا «اسپاتیفای» که یک رسانه موسیقی، پادکست و ویدئو است، یا سفارش یک پیتزا از مغازه محلی خود فکر کنید، بدون وجود زیرساخت متمرکز بین خریدار و فروشنده، این امر همیشه با نوعی هزینه برای نگهداری از زیرساخت ساختار و برای ایجاد مشاغل و نگهداری از آن همراه است».

سیستم همتا به همتا شبکه‌ای متشکل از کامپیوتر‌ها است که از ساختاری توزیع شده تبعیت می‌کنند و از طریق اینترنت به یکدیگر متصل هستند. فایل‌ها بدون نیاز به سرور مرکزی بین این کامپیوتر‌ها به اشتراک گذاشته می­ شود. در واقع هر کامپیوتر در شبکه همتا به همتا بطور همزمان هم یک سرور و هم کاربر است. یک کامپیوتر برای پیوستن به یک شبکه همتا به همتا نیاز به اینترنت و نرم افزاری برای اتصال به این شبکه دارد. پس از اتصال، شبکه به شما امکان جست و جو در فایل‌های کامپیوتر اشخاص دیگر را می‌دهد و به همین ترتیب سایر افراد می ­توانند فایل‌های موجود روی کامپیوتر شما را جست و جو کنند. در واقع کاربران به تمام فایل‌های کامپیوتر شما دسترسی ندارند؛ بلکه فقط به فایل‌هایی که شما در پوشه‌ای مخصوص در کامپیوتر خود قرار داده اید و آن را به اشتراک گذاشته اید، دسترسی خواهند داشت.

با کنار گذاشتن هزینه ها، مثال دکتر سئوس نشان می‌دهد که حذف قدرت واسطه‌ها وقتی مانع معاملات بی ضرر می‌شوند، به یک مشکل تبدیل می‌شود. بیت کوین، مقاومت سانسور را در برابر پرداخت‌ها در عرصه دیجیتال دوباره برقرار کرد. «اپن بازار» برای تجارت هم همین کار را کرد، اما کشش کمی داشت.

«حداکثر مقدار قابل استخراج ماینر» (MEV) به دلیل استراتژی‌های فزاینده مخربی که استخراج کنندگان برای به دست آوردن آن استفاده می‌کنند، در طی چند ماه گذشته موضوع داغی در جامعه اتریوم بوده‌است. بر اساس گزارش «فلش بوت» یک سازمان پژوهشی و توسعه‌ای که بر روی کاهش اثرات جانبی منفی تکنیک‌های استخراج MEV جریان و اجتناب از آن‌ها کار می‌کند، از تاریخ یکم ژانویه سال ۲۰۲۰ حدود ۷۶۵ میلیون دلار درآمد اضافی ماینر از روش‌های مختلف MEV حاصل شده است.

استخراج کنندگان اتریوم با ثبت سفارش تراکنش‌های درون بلوکی، حداکثر مقدار قابل استخراج را از آن خود می‌کنند. توانایی سفارش معاملات، استخراج کنندگان را قادر می‌سازد تا معاملات مربوط به صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) را انجام دهند و از مزایای آربیتراژ قیمت {تفاوت قیمت هم‌زمان یک دارایی بین دو یا چند بازار} در سراسر صرافی‌های غیرمتمرکز استفاده کنند. ربات‌ها معمولا برای شناسایی این فرصت‌های سود در اکوسیستم مالی غیرمتمرکز اتریوم، استفاده از آن‌ها و دستکاری سفارش معاملات، برنامه ریزی می‌شوند.

همانطور که در نمودار دیده می‌شود، حداکثر مقدار قابل استخراج ماینر تمایل دارد حجم مبادلات را در مبادلات غیرمتمرکز دنبال کند. این به آن دلیل است که رشد نقدینگی و اندازه تجارت در صرافی‌های غیرمتمرکز منجر به سودآوری بیشتر و افزایش فرصت‌های پیش روی می‌شود. منتقدان تاکتیک‌های حداکثر مقدار قابل استخراج ماینر معتقدند روند استخراج ارزش اضافی از طریق سفارش تراکنش، یکپارچگی شبکه اتریوم را تهدید می‌کند.

منبع: تحریریه
برچسب ها: ارز دیجیتال
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی