تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

رگبار باران در برخی مناطق کشور طی ۲ روز آینده/ افزایش دما تا هفته آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور در چند روز آینده توضیح داد و گفت: طی ۲ روز آینده در برخی نقاط کشور با افزایش ابر و رگبار باران و وزش باد شدید مواجه هستیم.

کد خبر: ۱۰۱۳۷۹
۱۲:۰۹ - ۲۹ تير ۱۴۰۰

رگبار باران در برخی مناطق کشور

دیدارنیوز ـ صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز سه‌شنبه در جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان، برخی نقاط هرمزگان و بوشهر، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس واقع در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان و نیز ارتفاعات البرز مرکزی و روز چهارشنبه در هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب و نیمه غربی فارس و ارتفاعات مرکزی و جنوبی زاگرس در کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، خوزستان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه پنج‌شنبه، جمعه و شنبه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود، گفت: پنج‌شنبه در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری بارش پراکنده رخ می‌دهد.

ضیاییان ادامه داد: جمعه به سبب شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های گیلان، غرب مازندران و اردبیل به تدریج افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. شنبه بارش علاوه بر مناطق ذکر شده، به شرق مازندران هم کشیده می‌شود و در شمال آذربایجان شرقی و غربی و نیز جنوب فارس رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، جمعه تا یکشنبه دریای خزر مواج است و اردبیل و استان‌های ساحلی خزر تا یکشنبه نسبت به امروز، ۴ تا ۸ درجه خنک‌تر می‌شوند. شمال غرب کشور هم نسبت به امروز تا یکشنبه ۳ تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود. در بقیه مناطق کشور، دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: لازم به ذکر است که طی پنج روز آینده در نیمه شرقی کشور در پاره‌ای از مناطق استان‌های سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، شرق کرمان و شمال سیستان و بلوچستان (به ویژه منطقه زابل) در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک و احتمال کاهش کیفیت هوا و دید افقی همراه خواهد بود. تا پایان هفته دریای عمان به ویژه در مناطق شرقی مواج است. تنگه هرمز سه‌شنبه طی ساعات شب و در طول روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه مواج خواهد بود.

وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا چهارشنبه (۳۰ تیر) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز پنج‌شنبه (۳۱ تیر) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

چگونگی پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا از سوی سازمان هواشناسی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌وگویی با میزان نیز درباره تجهیزات سازمان هواشناسی برای پیش‌بینی وضعیت جوی اظهار کرد: در حال حاضر پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی به سه دسته تقسیم می‌شود، ابتدا پیش‌بینی‌های فصلی و ماهانه که دقت کمتری دارد و ادبیات آن هم معمولا به این شکل است که کاهش یا افزایش را نسبت به وضعیت نرمال اعلام می‌کنند. دسته دوم کمی دقیق‌تر هستند و بازه زمانی آن یک تا ۱۰ روز است که از دقت خوبی معمولا برخوردار است و در سازمان هواشناسی به صورت روزانه صادر می‌شود.

وی ادامه داد: دسته سوم که پیش‌بینی‌های دقیق‌تر هست، در این نوع پیش‌بینی بازه‌های کوتاه‌مدت کمتر از ۶ ساعت پدیده‌هایی که از زمان شروع تا پایان ۶ ساعت طول می‌کشد، مثل طوفان سال ۹۳ تهران که در بازه کوتاه قابل پیش‌بینی و موسوم به پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت هستند که در حال حاضر با توجه به تجهیزات این سه نوع پیش‌بینی در کشور انجام می‌گیرد.

ضیاییان در پاسخ به سوالی مبنی بر اخبار موجود در رسانه‌ها مبنی بر وقوع سیل در تهران گفت: این موضوع تکذیب شده است، اما مشخص نیست با چه هدفی این کار انجام می‌گیرد، اما هر سال در پی افزایش بارش‌ها در کشور چنین اخبار کذبی منتشر می‌شود و جالب اینجاست که متن آن نیز تغییر نمی‌کند و همان متن در دوره بعد مورد بازنشر قرار می‌گیرد و هموطنان نباید توجه کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: هواشناسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی