تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

واردات ۲۵۰ هزار تویوتا پریوس هیبریدی به ایران، انقلاب در کاهش آلودگی هوا

با واردات ۲۷۰ هزار دستگاه تاکسی هیبریدی ضمن انقلاب در حمل و نقل شهری، محیط زیست ایران هم نفس می‌کشد.

کد خبر: ۱۰۱۳۳۰
۰۹:۳۲ - ۲۹ تير ۱۴۰۰

واردات ۲۵۰ هزار تویوتا پریوس هیبریدی

دیدارنیوز ـ با اختصاص دادن حدود ۷ میلیارد دلار منابع مسدود شده ایران در ژاپن و بدون توجه به ۸ میلیارد دلار منابع مسدود شده در کره جنوبی می‌توان صنعت حمل و نقل شهری کلان شهر‌های ایران را زیر و رو کرد.

باتوجه به اینکه بهترین سدان متوسط هیبریدی جهان یعنی تویوتا پریوس به طور متوسط حدود ۲۷ هزار دلار قیمت دارد، با اختصاص دادن ۷ میلیارد دلار منابع آزاد شده در ژاپن می‌توان بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه از این پرفروشترین خودروی هیبریدی جهان را وارد، و ناوگان تاکسیرانی تهران و چندین شهر دیگر را به آخرین استاندارد جهانی مجهز کرد.

تهران با ۷۷ هزار دستگاه تاکسی عمدتا فرسوده، دارای بزرگترین ناوگان تاکسیرانی جهان است و با این طرح جسورانه می‌توان تمام تاکسی‌های تهران را هیبریدی کرده و به یک الگو در سطح کشور‌های جهان تبدیل شد. ضمن اینکه کاهش چشمگیری در آلودگی هوای تهران هم ایجاد می‌کند.

کل ناوگان تاکسیرانی کشور حدود ۳۲۰ هزار دستگاه است که با اجرای این طرح می‌توان بیش از ۸۰ درصد ناوگان تاکسیرانی کشور را به بهترین خودروی هیبریدی جهان مجهز کرد که به معنای واقعی کلمه یک انقلاب مدیریت است.

عزای دولت برای ناتوانی در استفاده از منابع مسدود شده ایران در کره و ژاپن که ازاد شده اند این است که این دو کشور فاقد کالا‌های اساسی هستند و نمی‌توان از آن‌ها خوراک دام وارد کرد تا با قیمت ارز ترجیحی معادل ۴۲۰۰ تومان بین حلقه‌های رانتی تقسیم شود و در نهایت کالا‌های مربوط با دلار ۳۵ هزار تومانی به دست مردم برسد.

نیاز‌های کشور فقط خوراک دام نیست که البته به اندازه کافی در بنادر وجود دارد و دولت اجازه ترخیص آن‌ها را نمی‌دهد! بلکه نیاز‌های صنعتی هم هست. با تخصیص منابع ژاپن به واردات تاکسی هیبریدی، می‌توان در تخصیص منابع هنگفت ریالی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی با سمند و پژو ۴۰۵ که خودرو‌هایی منسوخ بوده و مدل نو آن‌ها به معنای نوسازی نیست، صرفه جویی کرد. نوسازی با مدل‌های منسوخ تولید داخل به معنای مدل صفر کیلومتر خودروی متعلق به دهه هشتاد از بنجل ساز فرانسوی یعنی پژو است، و خاصیت نوسازی ایجاد نمی‌کند.

امیدواریم مونتاژکاران داخلی از فردا مدعی نشوند که خودمان می‌توانیم بهتر از تویوتا پریوس بسازیم و باید از تولید داخل حمایت کرد. صرف ۴۳ سال زمان برای دیدن نتیجه یک سیاست ۴ برابر بیش از حد معقول است.

منبع: تحریریه
برچسب ها: خودرو خارجی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی