تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

رهبر طالبان: به دنبال روابط خوب با جهان هستیم

رهبر طالبان در پیامی به مناسبت عید قربان، خروج نیروهای خارجی از افغانستان را به مردم تبریک گفت.

کد خبر: ۱۰۱۰۳۸
۱۲:۳۲ - ۲۷ تير ۱۴۰۰

رهبر طالبان: به دنبال روابط خوب با جهان هستیم

دیدارنیوز - به نقل از اسپوتنیک، مولوی هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان با تأکید بر اینکه این جنبش به دنبال راه حل اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک است، تأکید کرد: علی رغم دستاوردهای نظامی و پیشرفت، امارت اسلامی به شدت از حل و فصل سیاسی در کشور و هر فرصتی برای ایجاد یک نظام اسلامی حمایت می‌کند.

رهبر طالبان افزود: ما دفتر سیاسی خودمان را در قطر برای پیشرفت خوب گفتگوها گشوده‌ و یک تیم قوی گفتگو کننده را در آنجا موظف کرده و به روند گفتگوها متعهد بوده تا بقیه مشکلات از راه گفتگو حل شود.

وی افزود: ما به دنبال ایجاد روابط خوب و مستحکم دیپلماتیک، اقتصادی و سیاسی در چارچوب تعامل متقابل و توافقنامه‌های متقابل با همه کشورهای جهان از جمله ایالات متحده پس از خروج همه نیروهای خارجی هستیم. ما به کشورهای همسایه، منطقه‌ای و جهانی اطمینان کامل می‌دهیم که افغانستان به هیچ کس اجازه نمی‌دهد از خاک این کشور برای تهدید امنیت علیه هر کشور دیگری استفاده کند و به همین ترتیب ما از سایر کشورها می‌خواهیم که از هرگونه مداخله در امور افغانستان خودداری کنند.

در این پیام تاکید شده است: طالبان انحصار قدرت را نمی‌خواهند چرا که تمام اقوام و اقشار افغانستان به یکدیگر نیاز دارند و طالبان قصد دارد نظام اسلامی را در افغانستان پایه گذاری کند و چنین نظامی به اتفاق و اتحاد افغان‌ها وابسته است.
رهبر طالبان تأکید کرد که گفتگوی صادقانه راه حل اصلی مشکلات افغانستان است؛ "طالبان با کسی دشمنی شخصی ندارند بلکه برای استقلال کشور خود و حاکمیت نظام خالص اسلامی سلاح برداشته و در صورت برآورده شدن اهداف فوق خواهان زندگی مسالمت آمیز است."

مولوی هبت‌الله خاطرنشان ساخت که طالبان در قبال تفاهمنامه دوحه و مذاکرات بین الافغانی مسوولیت خود را ایفا کرده‌اند.

رهبر طالبان هم‌چنین از به درازا کشیده‌شدن روند رهایی زندانیان از ۱۰ روز به چهار ماه، وجود نام‌های رهبران طالبان در فهرست سیاه و اجرای حملات نیروهای آمریکایی انتقاد کرده است.

هبت‌الله در این رابطه گفت: این که ما به سوی صلح گام برمی‌داریم رهایی زندانیان بخش عمده آن است که هم اعتماد بوجود می آورد و هم راه صلح را کوتاه می‌سازد.
وی از حکومت افغانستان خواست تا موانع را از سر راه گفتگوهای بین‌الافغانی بردارد.
هبت‌الله آخوندزاده رهبران حکومت را به تقسیم منافع در افغانستان متهم کرد و اذعان داشت این منافع کوتاه مدت است و بهتر است تا همه به فکر منافع ملی باشند.
رهبر طالبان هم‌چنین از خروج نیروهای خارجی از ۵ پایگاه نظامی در افغانستان اظهار خشنودی کرده و افزود: این آغاز خوبی است برای اجرای پیمان دوحه؛ آمریکا و متحدانش خروج نیروهای خود از افغانستان را آغاز کرده‌اند.
رهبر طالبان نسبت به خروج باقی نیروهای خارجی از افغانستان ابراز خوشبینی کرده و یادآور شد که طالبان به پیمانی که با آمریکا به امضاء رسانده، متعهد است.

او از ارگان‌های نظامی وابسته به دولت آمریکا خواست تا به تعهد به پیمان امضاء شده با اظهارات و تبلیغات ناموجه خود، در راستای پایان جنگ طولانی تاریخ آمریکا مانع ایجاد نکنند.

رهبر طالبان آمریکا را نیز خطاب قرار داده و گفت که دولت این کشور  باید با جدیت، سرعت و تدبیر به دنبال اجرای تعهداتش باشد.

رهبر طالبان تأکید کرد که صلح دایمی در افغانستان به نفع نه تنها کشورهای همسایه بلکه به نفع کل جهان است.
وی اما درباره بازسازی افغانستان گفته است که پس از خروج نیروهایی خارجی و استقرار نظام اسلامی گام‌های جدی را برای بازسازی افغانستان بر می‌دارد.


منبع: ایسنا
برچسب ها: طالبان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی