تیتر امروز

افزایش سهم مالیات؛ اصلاح ساختار یا فشار بیشتر بر مردم؟/ خصوصی‌سازی یک رویا بود/ فیلم ۱۰۰ میلیاردی، کارت زرد به وزیر!
مجله اقتصادی دیدارنیوز با اجرای لیلا قصاب‌زاده

افزایش سهم مالیات؛ اصلاح ساختار یا فشار بیشتر بر مردم؟/ خصوصی‌سازی یک رویا بود/ فیلم ۱۰۰ میلیاردی، کارت زرد به وزیر!

این بیست و یکمین برنامه مجله اقتصادی دیدارنیوز است که با اجرای لیلا قصاب‌زاده به بررسی آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در هفته گذشته می‌پردازد و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم شما مخاطبان...
ترامپ: لازم باشد باز هم به ایران حمله می‌کنیم/ آمادگی اسرائیل و ایران برای دور تازه جنگ؟/ عراقچی: تا جبران خسارت نشود، مذاکره بی‌مذاکره
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ترامپ: لازم باشد باز هم به ایران حمله می‌کنیم/ آمادگی اسرائیل و ایران برای دور تازه جنگ؟/ عراقچی: تا جبران خسارت نشود، مذاکره بی‌مذاکره

این صد و سیزدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
نقد و بررسی چرایی افزایش خشونت علیه زنان در ایران/ الهه حسین نژاد قربانی کدام خشونت شد؟
دیدار با حضور کارشناسان برگزار کرد

نقد و بررسی چرایی افزایش خشونت علیه زنان در ایران/ الهه حسین نژاد قربانی کدام خشونت شد؟

نقد و بررسی چرایی افزایش خشونت علیه زنان در ایران، موضوع نشست تخصصی بود که پیش از آغاز جنگ با حضور حسین بیات، وکیل پایه یک دادگستری و پوران‌دخت نیرومند روانشناس بالینی برگزار شد.

صنعت برق به چه کسانی خسارت پرداخت می‌کند؟

خاموشی‌های اخیر خسارات زیادی به تجهیزات و لوازم برقی وارد کرده است، اما حواستان باشد که می‌توانید حقتان را از صنعت برق بگیرید و به راحتی از آن نگذرید.

کد خبر: ۱۰۰۸۲۰
۱۱:۵۴ - ۲۶ تير ۱۴۰۰

پرداخت خسارت از صنعت برق

دیدارنیوز ـ در قبوض برق هزینه‌ای تحت عنوان بیمه برق از مشترکان اخذ می‌شود که برای مشترکان شهری خانگی ۱۰۰ تومان، مشترکان تجاری شهری ۱۰۰۰ تومان و برای مشترکان روستایی نصف این مبلغ تعریف شده است و بر اساس آن اگر مشترکی دچار حادثه برقی شود می‌تواند حق خود را مطالبه کند. به عبارت دیگر بر اساس بیمه مشترکان اگر خسارتی بر دارایی مشترکان خانگی یا سایر مصارف تحمیل شود که منشا آن برق باشد، در چارچوب قرارداد بیمه خسارت مشترکان و مفاد قرارداد پرداخت خواهد شد.

در ابتدا لازم است مشترک وارد سایت توانیر و بخش بیمه خسارات مشترکان شود و یا از طریق جستجو در موتور‌های جستجوگر به راحتی وارد سایت bimetavanir.org.ir شوند و درخواست خود را ثبت کنند. زمانی که مشترکان وارد سایت شدند می‌بایست شناسه قبض خود را وارد و اگر مستنداتی دارند لازم است اطلاعات آن را وارد کنند، علاوه بر این اگر هزینه‌ای پرداخت کردند فاکتور آن را به درخواست خود اضافه کنند که پس از آن وارد مراحل رسیدگی، بررسی کارشناس، تعیین خسارت، گرفتن شماره شبا و نهایتا پرداخت می‌شوند.

ممکن است این خسارات در حوزه وسایل خانگی نباشد و آتش سوزی اتفاق افتاده باشد که در این شرایط نیز اگر ارگان‌هایی ذیصلاح تایید کنند که منشا خسارت برق است متناسب با مستنداتی که واحد‌های ذیربط ارائه می‌دهند امور مالی لازم انجام، مبلغ برآوردی محاسبه می‌شود و مراحل بعدی ادامه دارد.

۶۷۰۰ درخواست سال گذشته هنوز تعیین تکلیف نشده است

در این رابطه عبدالامیر یاقوتی- مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین گفت: در سال ۱۳۹۹ حدود ۳۴ هزار و ۵۰۰ درخواست در سامانه ثبت شده است که ۶۷۰۰ مورد هنوز مورد بررسی قرار نگرفتند و در دست بررسی هستند، اما به دنبال این هستیم که تا آخر این ماه تکمیل کنیم.

وی افزود: فرایند به این صورت است که پس از ثبت درخواست بیمه شروع به بررسی و کارشناسی می‌کند و پس از مشخص شدن هزینه به متقاضی اعلام و پس از دریافت شماره شبا در صورتی که متقاضی بپذیرد هزینه پرداخت می‌شود.
تا کنون ۶۵۰۰ درخواست ثبت شده است

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین با بیان اینکه سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ بیمه برق بر عهده بیمه کوثر بود، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ تا کنون حدود ۶۵۰۰ پرونده ثبت شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل تفاوت زیادی ندارد و حتی تعدادی نیز کمتر شده است.

یاقوتی ادامه داد: آگهی شرکت در مناقصه هفته گذشته منتشر شد و به دنبال این هستیم که در هفته جاری ارزیابی فنی انجام و در نهایت بیمه گر مشخص شود، هدف این بود که تا آخر این ماه مشخص شود، اما به نظر با ۱۰ یا ۱۵ روز تاخیر به نتیجه می‌رسیم.

وی با بیان اینکه اگر در اوایل مرداد ماه نیز بیمه گر مشخص شود تمام تلاش خود را خواهیم کرد که تا شهریور ماه خسارات سال ۱۴۰۰ نیز پرداخت شود، گفت: تا زمانی که بیمه گر مشخص نشود ارزیابی خسارات صورت نمی‌گیرد و به طور کلی بیمه گر تمام پرونده‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین صنعت برق دخالتی در این مساله ندارد و بررسی و هزینه گذاری به طور کامل از طریق بیمه گر انجام می‌شود و ما به عنوان یک نماینده از سوی مردم به خاطر اینکه بتوانیم حداکثر امکانات بیمه‌ای را اختصاص بدهیم عمل می‌کنیم و مسوولیت این را داریم که مناقصه‌ای از طرف مردم برگزار کنیم که به ازای مبلغی که ماهانه پرداخت می‌کنند و متناسب با قانونی که اعلام می‌شود بتوانند خسارت در یافت کنند.

چقدر خسارت پرداخت شده است؟

یاقوتی با اشاره به میزان خسارت پرداخت شده در سال ۱۳۹۹ گفت: در سال گذشته حدود ۷۰ میلیارد تومان خسارت توسط بیمه پرداخت شد که اگر به طور کامل پرداخت شود به حدود ۸۰ میلیارد تومان می‌رسد و با توجه به روند فعلی بعید به نظر می‌رسد که امسال میزان پرداخت خسارت بیش از این باشد البته سقف مبلغی نیز به همین میزان است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: صنعت برق
ارسال نظرات
امروز شنبه ۱۱ مرداد
امروز شنبه ۱۱ مرداد
امروز شنبه ۱۱ مرداد
امروز شنبه ۱۱ مرداد