تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

چالش بزرگ چلسی؛ با هالند یا بدون او؟

تمرینات پیش‌فصل باشگاه چلسی آغاز شده، ولی هنوز مهاجم گران‌قیمتی که هواداران این تیم انتظارش را می‌کشیدند، پای میز قرارداد با آبی‌های استمفوردبریج ننشسته است.

کد خبر: ۱۰۰۶۳۸
۱۲:۲۸ - ۲۴ تير ۱۴۰۰

چالش بزرگ چلسی؛ با هالند یا بدون او؟

دیدارنیوز - پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، حالا آبی‌پوشان لندنی به عنوان یکی از مدعیان جدی قهرمانی در فصل ۲۲-۲۰۲۱ شناخته می‌شوند، اما حقیقت امر این است که موفقیت تیم تحت رهبری «توماس توخل» به این بستگی دارد که چه نفراتی در فصل نقل‌وانتقالات - به خصوص در فاز هجومی - به لیست شاگردان مرد آلمانی اضافه شوند.

البته تا روز ۳۱ آگوست - زمان پایان نقل‌وانتقالات – هنوز زمان زیادی باقی مانده، ولی در عین حال هواداران به دنبال این هستند که بدانند چه اتفاقاتی پیرامون تیم محبوب‌شان در حال شکل‌گیری است. فراموش نکنید که فصل گذشته سال گذشته در چنین بازه‌ای، انتقال «تیمو ورنر» و «حکیم زیاش» نهایی شده بود و مذاکرات برای جذب «بن چیلول» و «کای هاورتز» در مراحل پیشرفته‌ای قرار داشت.

اکنون اگر از هواداران چلسی سوال کنید که بیش از همه دوست دارند کدام بازیکن لباس آبی لندن‌نشینان را بر تن کند، به احتمال فراوان با یک پاسخ مشترک مواجه خواهید شد: «ارلینگ هالند»! ستاره‌ای که گفته شده «رومن آبراموویچ» حاضر است برای جذب این ملی‌پوش نروژیِ باشگاه دورتموند، حتی رکورد نقل‌وانتقالات را هم بشکند.
با توجه به جدایی احتمالی «اولیویه ژیرو» و پیوستنش به باشگاه میلان، یک جای خالی در خط حمله چلسی به چشم خواهد خورد؛ یک جای خالی که باید با گزینه‌ای صاحب‌نام پر شود. با این حال چلسی به خوبی می‌داند که جدا کردن هالند از زنبور‌های وستفالن در تابستان امسال، ماموریتی بسیار دشواری است. زنبور‌ها هر تابستان تنها مایل به فروش یک ستاره هستند و امسال «جیدن سانچو» را با قراردادی ۷۳ میلیون پوندی راهی منچستریونایتد کرده‌اند. اگر دورتموند به جای لیگ قهرمانان اروپا به لیگ اروپا می‌رفت، با توجه به کاهش درآمد‌های خود، مجبور به مذاکره با آبی‌پوشان لندنی بود، اما کسب جواز حضور در UCL، به این معناست که ارلینگ فعلا از کندو خارج نخواهد شد.

البته که این‌ها همه گمانه‌زنی است و هیچکس نمی‌تواند تضمین دهد چه اتفاقی در دنیای فوتبال رخ خواهد داد. مخصوصاً اینکه چلسی به خوبی می‌داند سال آینده بند فسخ ۷۵ میلیون یورویی هالند فعال خواهد شد که این امر رقابت بر سر خرید او را سخت‌تر خواهد کرد. تیم‌هایی همچون رئال مادرید و بارسلونا به خاطر تاثیرات کرونا اکنون در شرایطی نیستند که بیش از ۱۰۰ میلیون پوند برای یک بازیکن بپردازند، اما در سال آینده قطعاً شرایط متفاوت خواهد بود. در این بین چلسی هم طی ۱۸ ماه گذشته تلاش کرده تا روابطش با «مینو رایولا» مدیربرنامه‌های صاحب‌نام هالند را بهبود ببخشد؛ مدیربرنامه‌ای که باعث شد «روملو لوکاکو» در سال ۲۰۱۷ به جای «استمفوردبریج» راهی «اولدترافورد» شود. با این حال چیزی که قطعی به نظر می‌رسد؛ چالش سخت آبی‌های لندنی برای جذب ارلینگ در تابستان جاری است. در این بین یک سوال دیگر هم در ذهن هواداران چلسی شکل گرفته؛ در صورت عدم جذب هالند، برنامه چیست؟

تیم تحت رهبری سرمربی آلمانی، فصل گذشت تنها ۵۸ بار تور دروازه رقبا را به لرزه درآورد که این آمار زنبور‌ها را در رده نهمین تیم لیگ برتر از نظر گلزنی قرار داد. ورنر در مسابقات جام ملت‌های اروپا هم بار دیگر نشان داد که از عدم اعتماد به نفس کافی رنج می‌برد! ضمن اینکه «تامی آبراهام» هنوز نتوانسته آنطور که باید و شاید، اعتقاد توخل را جذب کند و شایعاتی پیرامون تمایل او به خروج از ترکیب آبی‌پوشان هم به گوش می‌رسد. البته هاورتزِ در حال رشد، این پتانسیل را دارد که در فصل آتی به عنوان رهبر خط حمله ایفای نقش کند، اما حتی او هم شاید توانایی رسیدن به آمار ۲۰ گل زده - آمار مهاجمان تیم‌های قهرمان - را نداشته باشد.

البته ممکن است آبراموویچ بخواهد شانسش را برای خریدن لوکاکو به ورطه آزمون بگذارد و با پیشنهادی ۱۰۰ میلیون پوندی به سراغش برود که در این صورت، قطعاً باید قید حضور هالند در سال‌های بعدی را هم بزنند. چلسی می‌تواند به عنوان یه راه حل موقت، به خرید یک گزینه ارزان‌تر هم بیاندیشد؛ مشابه کاری که در سال ۲۰۱۸ انجام دادند و ژیرو را با مبلغ ۱۸ میلیون پوند از آرسنال خریدند. در همین راستا «دنی اینگز» مهاجم تیم ساوتهمپتون گزینه‌ای در دسترس است که خریدش هزینه چندانی نخواهد داشت و این فرصت را به آبی‌پوشان می‌دهد که تابستان آینده به سراغ هالند برود.

با این حال توخل به خوبی می‌داند که موفقیت در لیگ برتر انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا تا چه میزان در حضور طولانی‌مدت او روی نیمکت چلسی تاثیرگذار است؛ از این رو قطعاً تمام توان خود برای جذب ستاره‌های مد نظرش را به کار خواهد بست.
نویسنده: سایمون جانسون

برچسب ها: هالند چلسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی