تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

کودکان خود را از خوردن این غذا‌ها منع کنید

مشکلات گوارشی در کودک می‌تواند نه تنها توسط رایج‌ترین محصولات مضر – چیپس، فست فود و نوشابه، بلکه آبمیوه‌های صنعتی، مرغ دودی نیز ایجاد شود.

کد خبر: ۱۰۰۰۹۴
۱۱:۳۵ - ۲۱ تير ۱۴۰۰

منع کودکام از خوردن برخی غذاها

دیدارنیوز ـ سودیناوا مدیر انستیتوی تحقیقات کودکان در وزارت بهداشت مسکو، ۱۰ غذای ناسالم که به کودکان خود می‌دهید را بسیار خطرناک عنوان کرد.

وی در گزارش خود می‌نویسد: "سوسیس، کالباس، گوشت دودی، مرغ کبابی را نباید به کودکان زیر ۴ سال داد و ان‌ها نباید چنین غذا‌های گوشتی بخورند، زیرا حاوی مقدار بیشتری رنگ، امولسیون کننده، مواد نگهدارنده، نمک است. "

همچنین، به گفته وی، شما نباید به کودکان نوشیدنی‌های گازدار و آب میوه‌های بسته بندی شده بدهید، بهتر است اولویت را به نوشیدنی‌های میوه‌ای طبیعی خانگی، کمپوت ها، آب میوه تازه یا آب ساده بدهید.

سودیناوا گفت: نوشابه حاوی مقدار زیادی قند است و گاز آن بر دستگاه گوارش تأثیر منفی می‌گذارند. آب میوه‌های بسته بندی شده فقط در رژیم غذایی کودکان پس از سه سال آن هم به صورت رقیق مجاز است".

وی خاطرنشان کرد که طعم‌های مصنوعی، رنگ ها، چربی‌های فست فود مضر هستند. مواد سرطان زا به مقدار زیاد در فست فودها، کراکر‌ها و چیپس وجود دارد که برای کودکان شما نامناسب است و بر دستگاه گوارش نیز تأثیر منفی می‌گذارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی