ايران، امريكا و ديوان بين‌المللي دادگستري
تهران و واشنگتن چه گزينه‌هايي روي ميز دارند؟

ايران، امريكا و ديوان بين‌المللي دادگستري

ايران در شكايت خود با استناد به گزارش‌هاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و نظرات سازمان ملل و ديگر كشورها دلايل امريكا براي اعاده تحريم‌ها را بي‌اساس دانسته و به خسارات سنگين به اقتصاد ايران به خاطر برگشت تحريم‌ها و ضررهاي ميلياردي به اقتصاد ايران به علت بي‌ثباتي و تعليق يا توقف همكاري‌هاي اقتصادي پرداخته و اين خسارات را دليل نقض مواد عهدنامه به شرح فوق دانسته است.
شاه و گدا!

شاه و گدا!

گدا آمده است چیزی را که بابت آن چهل سال بدبختی کشیده است و عمرش را تباه کرده است بفروشد به شاه و شاه هم چند تکه نان بدهد به او برای خوردن. از بدشانسی، گدای داستان ما به تور شاه خسیس و جیب‌بر و خلافکار و بدطینتی خورده است که بعید نیست تنها میراث آن گدای مفلوک و حقیر را بگیرد و با اردنگی بیرونش اندازد.
امریکای مرکانتالیست و انتظار از اروپا

امریکای مرکانتالیست و انتظار از اروپا

نظم جهانی به سوی گذار از یک ساختار تک-قطبی به رهبری آمریکا به یک ساختار چندقطبی است. از میان این مراکز قدرت به نظر می‌رسد تنها اروپا است که در مورد موضع خود تردید دارد. این عدم‌قطعیت امنیت و منافع اروپا و و نیز سایر کشورهای دنیا به‌ویژه ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا را به مخاطره می‌اندازد. 
۱۳ نکته درباره خروج ترامپ از برجام

۱۳ نکته درباره خروج ترامپ از برجام

موفقیت ترامپ در ماجرای کره شمالی، اعتماد به نفس او را برای تک روی و اجرای برنامه اش در برابر ایران با وجود همه مخالفت های عقلا و همپیمانان جهانی افزایش داد.