آگاهی نسبت به مشاغل خانگی پایین است!
گفتگوی "دیدارنیوز" با «مهناز امامدادی» دبیر ستاد مشاغل خانگی وزارت کار/ بخش اول

آگاهی نسبت به مشاغل خانگی پایین است!

بر اساس تعریفی که در قانون سامان دهی و حمایت از مشاغل خانگی قید شده است مشاغل خانگی مجموعه فعالیت‌هایی است که توسط عضو یا اعضای خانواده در محل سکونت آن‌ها در قالب یک طرح مشخص انجام می‌شود و منجر به تولید کالا و خدماتی می‌شود که در بازار یا خارج از محل سکونت و خارج از منزل به فروش می‌رسد و طبیعتاً بدون ایجاد مزاحمت برای واحد‌های هم جوار است. مهناز امامدادی دبیر ستاد مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و دیدارنیوز با او در گفتگویی مفصل که در دو بخش منتشر خواهد شد به ابعاد مختلف مشاغل خانگی در ایران پرداخته است. در ادامه، می‌توانید بخش اول این گفتگو را بخوانید.

۲۲ روز تا اتمام قاچاق بنزین

استفاده از کارت سوخت شخصی از ۲۲ مردادماه الزامی می‌شود؛ موضوعی که بسیاری از کارشناسان معتقدند می‌تواند سدی در مقابل قاچاق سوخت باشد و با اجرای آن می‌توان وضعیت بنزین در ایران را تا حد زیادی سر و سامان داد.

افزایش وام مشاغل خانگی به ۵۰ میلیون تومان

اعلام افزایش تسهیلات مشاغل خانگی، احیای طرح استادشاگردی، اختصاص منابع صندوق کارآفرینی امید به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و ثبت نام در سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر، مهمترین خبرهای این هفته حوزه کار و اشتغال بود.
ممنوعیت اقلام کالاهای وارداتی افزایش یابد
لاریجانی:

ممنوعیت اقلام کالاهای وارداتی افزایش یابد

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان اینکه امروز کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد، گفت: در این رابطه تمهیدات لازم در سطح کلان مدیریتی اتخاذ شده، اما باید در سطوح پایین‌تر نیز امتداد تشکیلاتی پیدا کند.

دلار در سراشیبی ماند

بازار ارز این روزها در شرایط نزولی قرار دارد و نرخ ارز در بانک‌ها و صرافی‌های مجاز بانک مرکزی نسبت به روز گذشته باز هم با کاهش همراه بود.
شرکاء آسیب می‌بینند نه ایران!
تحلیل یک رسانه روسی از روند تحریم‌ها:

شرکاء آسیب می‌بینند نه ایران!

شبکه تلویزیونی راسیا سگودنیا (روسیه امروز) در گزارشی تحلیلی به این مساله اشاره کرده است که امکانات تحریم ایران از سوی آمریکا به پایان رسیده است و واشنگتن امکان تاثیرگذاری بیشتر بر اقتصاد ایران از طریق تحریم را از دست داده است.
بلاک‌چین و بیت‌کوین در ایران
گفتگوی "دیدارنیوز" با «علیرضا ماهیار» کارشناس فضای کسب و کار و بازار سرمایه؛

بلاک‌چین و بیت‌کوین در ایران

تکنولوژی همانند آب می‌ماند که مسیر خود را پیدا می‌کند و از سختی‌ها و محدودیت‌ها عبور می‌کند تا راه خود را برود. بلاک‌چین هم بالاخره مسیر خود را پیدا می‌کند. فارغ از آنکه مسیر جهان به چه سمتی هست، در داخل کشور ما نیز مبتنی بر نیاز‌های کشور در حال طراحی و مدل سازی است و در یکی دو سال آینده می‌تواند تحولات بزرگی را ایجاد کند. علیرضا ماهیار مشاور فناوری و نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار است و علاوه بر اینکه متخصص حوزه فناوری اطلاعات محسوب می‌شود، به این علت که در فضای کسب و کار و بازار سرمایه نیز حضور دارد گزینه مناسبی برای تحلیل و بررسی این پدیده به حساب می‌آید. در ادامه، گفتگوی دیدارنیوز با علیرضا ماهیار را می‌خوانید.

دژپسند: نرخ تورم ۸ درصد شد

وزیر اقتصاد از کاهش نرخ تورم به هشت درصد و همچنین واگذاری 18 شرکت دولتی طی روزهای آینده خبر داد و اعلام کرد: اخذ مالیات از خریداران سکه آغاز شده و اخذ این مالیات کاملاً قانونی است، چراکه براساس قانون مالیات بر عملکرد گرفته می‌شود و قانون مالیات بر عملکرد کاملاً متعلق به عملکرد افراد در گذشته است.

انجام تمامی پروازهای حج تمتع در سال جاری توسط ایران‌ایر

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با اشاره به این‌که در سال جاری اعزام زائران حج تمتع باید به تنهایی و از سوی این شرکت هواپیمایی انجام شود، گفت: به دلیل تحریم‌ها محدودیت ناوگان داشتیم، اما تمام تلاش خود را به کار گرفته و تمامی هواپیماهای پهن‌پیکر ایران‌ایر در خدمت انتقال زائران ایرانی به حج تمتع قرار دارند.
۳