تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

۱۶ سوال کنکور ۱۴۰۰ خارج از کتاب درسی بود/ ۳ سوال اشتباه!

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: ۱۶ سوال کنکور ۱۴۰۰ خارج از کتاب درسی بوده است و باید کارشناسان ذی‌ربط در این زمینه توضیح دهند.

کد خبر: ۹۹۹۰۱
۱۱:۴۹ - ۲۰ تير ۱۴۰۰

۱۶ سوال کنکور ۱۴۰۰ خارج از کتاب درسی بود/ ۳ سوال اشتباه!

دیدارنیوز ـ حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در واکنش به سختی سوالات کنکور و اشتباه بودن برخی سوالات بیان کرد: تعداد سوالات خارج از کتاب در رشته ریاضی ۸ سوال، در رشته تجربی ۲ سوال و در رشته انسانی هم ۶ سوال بوده است.

وی افزود: تعداد سوالات خارج از اهداف کتاب درسی در رشته ریاضی ۱۲ سوال و در رشته تجربی ۹ سوال بوده است.

ملکی همچنین در خصوص تعداد سوالات اشتباه گفت: تعداد سوالات اشتباه در رشته ریاضی یک سوال و در رشته تجربی ۲ سوال بوده است. باید در سازمان سنجش برای بررسی این موضوع کارگروه تشکیل شود و کارشناسان ذی‌ربط با حضور در آن توضیحات لازم را بدهند.


بیشتر بخوانید: ماجرای دزدیدن و خوردن گوشت مرده در شادگان خوزستان چیست؟


پس از برگزاری کنکور ۱۴۰۰، تعدادی از داوطلبان کنکور و نیز سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به سختی سوالات کنکور به ویژه در درس ریاضی معترض شدند. اعتراض آن‌ها این بود که برخی از سوالات خارج از محتوای کتاب‌های درسی بود.

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور نیز در پاسخ به انتقادات در خصوص اشتباه بودن برخی سوالات کنکور و نیز نبود برخی سوالات کنکور در محتوای کتاب‌های درسی گفت: هر مشکلی که در پرسش‌ها وجود داشته باشد و اگر حق با داوطلب باشد، بررسی می‌شود و درنهایت آن پرسش از کلید سوالات اصلاح خواهد شد.

زرین‌آمیزی این را هم گفت که تعداد کثیری از افرادی که در طراحی پرسش‌های آزمون سراسری با سازمان سنجش همکاری می‌کنند، معلمان آموزش و پرورش هستند. مگر می‌شود معلمی سوالی طراحی کند که آن سوال در کتاب درسی نباشد؟ سوالات بر اساس سرفصل‌هایی که آموزش و پرورش به ما اعلام کرده، طراحی می‌شود و هیچ مبحثی خارج از کتاب نبوده است.

این اظهارنظر سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در روز ۱۳ تیر عنوان شد، اما حالا رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی می‌گوید: ۱۶ سوال کنکور ۱۴۰۰ خارج از کتاب درسی بوده و کارشناسان ذی‌ربط باید در این زمینه توضیح دهند.

منبع: ایلنا
برچسب ها: کنکور سراسری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی