تیتر امروز

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ سخنگو: هیچ خبر جدیدی نیست/ نگرانی عمیق پاکستان/ ادامه جستجوها +ویدیو
این گزارش بروزرسانی می‌شود

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ سخنگو: هیچ خبر جدیدی نیست/ نگرانی عمیق پاکستان/ ادامه جستجوها +ویدیو

برخی خبرها حاکی از آن است که بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است. با این حال برخی همراهان رئیس جمهور در این بالگرد توانسته‌اند تماسی با مرکز برقرار کنند...
«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.

اکثر برزیلی‌ها از استیضاح بولسونارو حمایت می‌کنند

همزمان با اتهامات جدی اختلاس در رابطه با تهیه واکسن کووید ۱۹ که به وجهه خدشه‌دار کنونی رئیس جمهور جناح راست برزیل ضربه می‌زند، نظرسنجی جدیدی نشان داد که برای نخستین بار اکثر مردم برزیل از استیضاح رهبر کشورشان حمایت می‌کنند.

کد خبر: ۹۹۸۷۹
۱۰:۴۲ - ۲۰ تير ۱۴۰۰

اکثر برزیلی‌ها از استیضاح بولسونارو حمایت می‌کنند

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری رویترز، نظرسنجی جدید پایگاه "دیتافول‌ها" که روز شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که ۵۴ درصد از برزیلی‌ها از پیشنهاد مجلس کشور برای آغاز روند استیضاح علیه ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل حمایت می‌کنند، در حالی که ۴۲ درصد مخالف این اقدام پیشنهادی هستند. در نظرسنجی قبلی پایگاه دیتافول‌ها درخصوص این موضوع که ماه مه برگزار شده بود، تعداد موافقان و مخالفان استیضاح بولسونارو برابر بود.

در نظرسنجی مجزایی از پایگاه دیتافول‌ها که روز پنجشنبه منتشر شده بود،‌ ۵۱ درصد از برزیلی‌ها گفتند بولسونارو و عملکردش را تایید نمی‌کنند؛ این بالاترین درصد نارضایتی از بولسونارو از زمان روی کار آمدنش در ژانویه ۲۰۱۹ میلادی محسوب می‌شود.

در هفته‌های اخیر، برزیل با اتهاماتی مواجه شده دال بر اینکه مقامات فدرال برای پیگیری سریع و گران خریدن واکسن "کوواکسین" ساخت شرکت بهارات بیوتک هند، درخواست رشوه کرده‌اند. وزارت بهداشت برزیل اواخر ژوئن سال جاری میلادی این توافق تهیه واکسن به ارزش ۳۰۴ میلیون دلار را به حالت تعلیق درآورد.

یکی از مقامات وزارت بهداشت و یکی از قانون‌گذاران برزیل گفتند، آنها نگرانی‌های خود را درباره این توافق تهیه واکسن کوواکسین با بولسونارو به اشتراک گذاشتند اما هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفت. هفته گذشته یکی از قضات دادگاه عالی برزیل دستور انجام تحقیقات از بولسونارو به خاطر اهمال در انجام وظیفه را صادر کرد.

بولسونارو روز شنبه در مصاحبه‌ای رادیویی گفت، پس از آنکه این مقامات نگرانی‌های خود را درباره توافق کوواکسین با وی به اشتراک گذاشتند، اقدامات لازم را انجام داده است اما جزئیاتی در رابطه با اقدامات صورت گرفته ارائه نکرد.
وی افزود: من هر ماه با ۱۰۰ تن درباره متنوع‌ترین موضوعات قابل تصور دیدار می‌کنم. من در این مورد اقدامات لازم را انجام دادم.

علاوه بر این رسوایی واکسن کرونا که در بحبوحه تحقیقات کنونی سنا افشا شده، موج‌های مرگبار ویروس کرونا در سال جاری میلادی محبوبیت بولسونارو را که دائما جدیت این پاندمی را کم‌اهمیت جلوه داده و تردیدهای را درباره امنیت واکسن‌های کرونا به وجود آورده، از بین برده است.

در این نظرسنجی جدید پایگاه دیتافول‌ها که هفتم و هشتم ژوئیه برگزار شد، ۲۰۷۴ برزیلی شرکت داشتند. درصد خطای این نظرسنجی نیر دو درصد اعلام شده است.


منبع: ایسنا
برچسب ها: برزیل
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی