تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

ابلاغ پیام قالیباف به رئیس مجلس سوریه

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به همتای سوریه ای خود در سفر گروه دوستی ایران به سوریه ابلاغ و بر توسعه روابط پارلمانی دو کشور تاکید شد.

کد خبر: ۹۹۸۰۶
۱۵:۳۴ - ۱۹ تير ۱۴۰۰

ابلاغ پیام قالیباف به رئیس مجلس سوریه

دیدارنیوز - عباس گلرو در خصوص سفر هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به سوریه، اظهار داشت: در این سفر با مقامات سوری از جمله نخست وزیر، مشاور ارشد رئیس جمهور، وزیر خارجه، رئیس مجلس مردمی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران گفت وگوهای سازنده و خوبی در چارچوب اهداف پارلمانی داشتیم.
وی افزود: ارزیابی از وضعیت سوریه در حوزه میدان، اوضاع سیاسی، اقتصادی و ارزیابی از روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای از اصلی ترین محورهای گفت‌وگوهای میان مقامات پارلمانی ایران و مقامات رسمی سوریه بود. همچنین تقویت دیپلماسی پارلمانی و تلاش برای تحول آفرینی و روابط دوجانبه از رهگذر دیپلماسی پارلمانی از دیگر موضوعاتی بود که در این سفر دنبال شد و هیات ایرانی به اهداف پیش بینی شده دست پیدا کرد.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه، تصریح کرد: تقویت ارتباطات مردمی و توسعه گردشگری و همچنین شناخت ملت ها از یکدیگر و توسعه همکاری های فرهنگی و تمدنی و نقش آفرینی دو کشور در این زمینه با توجه به سابقه دیرینه تمدنی و گسترش روابط اقتصادی و فرصت سازی در این حوزه بخش دیگری از اهداف سفر بود که در دیدارهای دو و چندجانبه مقامات پارلمانی ایران و سوریه به آن ها پرداخته شد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به وضع تحریم های مختلف توسط آمریکا علیه دو کشور ایران و سوریه، گفت: از آنجائی که هر دو کشور با تحریم های آمریکا مواجه هستند اقدامات مشترک برای بی اثر کردن این تحریم ها و تبادل تجربیات در این زمینه و استفاده از فرصت های اقتصادی برای کاهش تاثیرات تحریم ها و همچنین کاهش تعرفه های گمرکی و توسعه همکاری های بانکی و حل و فصل مسائل و بهره گیری از فرصت های اقتصادی از موضوعاتی بود که موردتوجه مقامات دو کشور بود و مقرر شد در ادامه، مقامات در پایتخت ها با دستگاه های ذیربط برای پیگیری این موضوعات جلساتی داشته باشند و ما نیز این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به دیدار خود و هیات پارلمانی متشکل از احمدحسین فلاحی، جعفر راستی، سیداحمد آوایی و فاطمه محمدبیگی  با نخست وزیر سوریه، خاطرنشان کرد: در این دیدار نخست وزیر سوریه آمادگی خود را برای رفع موانع بروکراتیک برای توسعه روابط اقتصادی با توجه به فرصت های سرمایه گذاری و اراده سیاسی در سوریه اعلام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خانه ملت، رئیس گروه دوستی ایران و فلسطین با اشاره به حضور هیات ایرانی در مراسم تشییع جنازه احمد جبرئیل دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین، گفت: یکی از برنامه های گروه اعزامی دیدار با گروه های فلسطینی بود که مصادف شد با درگذشت آقای احمد جبرئیل و ما با شرکت در مراسم تشییع ایشان با فرزندان و اعضای خانواده دیدار کرده و پیام دوستی و همبستگی ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران را با ملت فلسطین و گروه های مقاومت ابلاغ نمودیم.

گلرو در پایان خاطرنشان کرد: از آنجائیکه براساس توافق میان رؤسای گروه های دوستی پارلمانی ایران و سوریه مسئولیت این گروه ها با بالاترین مقامات پارلمانی است و آقای دکتر قالیباف نیز ریاست گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه را برعهده دارند پیام ایشان را به همتای سوری ابلاغ کرده و بر توسعه روابط پارلمانی تاکید نمود و اعلام آمادگی مجلس جمهوری اسلامی ایران برای تبادل سفرها در سطح عالیترین مقام پارلمانی به رئیس مجلس سوریه اعلام شد

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی