تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

طالبان خلبانان افغان را با ترور هدف می‌گیرد

گروه شبه‌نظامی طالبان گفته است به دنبال ردیابی و ترور خلبانان نیروی هوایی افغانستان است و مقام‌های آمریکایی و افغان باور دارند این تلاشی برای نابودی ارتش افغانستان در بحبوحه خروج نظامیان آمریکایی به دستور بایدن باشد.

کد خبر: ۹۹۷۱۶
۱۱:۰۲ - ۱۹ تير ۱۴۰۰

طالبان خلبانان افغان را با ترور هدف می‌گیرد

دیدارنیوز - ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان به رویترز گفت هدف کمپین این است که اطمینان حاصل کند خلبانان نیروی هوایی افغانستان "هدف گرفته و حذف می‌شوند چون تمام آنها علیه مردم خودشان دست به بمباران زدند."
براساس گزارش رویترز، این گروه تایید کرد در میان کسانی که از نیروی هوایی افغانستان هدف گرفته و کشته شده‌اند، سرگرد "دستگیر زامارای" قرار داشت که مقابل چشمان پسر ۱۴ ساله‌اش و در زمانی که به دنبال خانه‌ای در منطقه امن‌تر کابل می‌گشت، به ضرب گلوله کشته شد.   

دو مقام ارشد دولت افغانستان گفتند که این سرگرد یکی از هفت خلبانی بود که در ماه‌های اخیر خارج از پایگاه‌های نیروی هوایی افغانستان ترور شده‌ است. دولت افغانستان اما علنا تعداد خلبانان ترور شده را اعلام نکرده است اما راب لودویک، سخنگوی پنتاگون جمعه در بیانیه‌ای به پایگاه خبری هیل گفت که وزارت دفاع از کشته شدن چندین خلبان افغان به دست طالبان مطلع شده است.  

لودویک گفت: ما قویا تمام ترورهای هدفمند در افغانستان را محکوم میکنیم. ارتش آمریکا مدتهاست به تهدید پیش روی خلبانان نیروی هوایی افغانستان اذعان کرده و ما اراده، استقامت و از خود گذشتگی آنها برای مردم افغانستان را ستایش میکنیم.

او ادامه داد: پنتاگون به همکاری با دولت افغان، وزارت دفاع آن و نهادهای مشابه آن در دولت آمریکا روی برنامه‌ها و فرایندهایی ادامه میدهد که بتواند از آنهایی که با خطر چشمگیری مواجه هستند، حفاظت کند.

خبرگزاری رویترز اشاره کرد که پنتاگون از اظهارنظر در مورد تحقیقات روی این مساله خودداری کرد. این کشتارهای هدفمند در شرایطی انجام میشود که طالبان اکنون مدعی شده کنترل ۸۵ درصد خاک افغانستان را در دست دارد و این در شرایطی است که انتظار میرود خروج نظامیان آمریکایی تا ۳۱ اوت تکمیل شود.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون در مصاحبه روز جمعه با سی.ان.ان، وضعیت امنیت کنونی در افغانستان را رو به وخامت دانست. کربی در مورد طالبان گفت: ما شاهد ادامه پیشرفت آنها در مراکز بخش‌های اطراف این کشور هستیم و این نگران‌کننده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی