تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
بررسی زلزله‌های هفته گذشته

ثبت ۴ زمین لرزه بزرگتر از ۴.۳ در کشور/ احتمال مسبب بودن گسل جازموریان در زلزله سیستان و بلوچستان

در هفته گذشته استان‌های کرمان، فارس، خوزستان و سیستان و بلوچستان زلزله‌هایی بزرگتر از ۴.۳ ریشتر را تجربه کردند.

کد خبر: ۹۹۶۷۵
۰۹:۲۴ - ۱۹ تير ۱۴۰۰

ثبت ۴ زمین لرزه بزرگتر از ۴.۳ در کشور

دیدارنیوز ـ زلزله ۴.۱ در رامهرمز استان خوزستان، ۴.۳ در فاریاب استان کرمان، ۴.۷ در محمله استان فارس، ۴.۷ در فنوج استان سیستان و بلوچستان از مهمترین رخدادهای لرزه ای هفته گذشته بوده است.

به اعتقاد محققان حوزه زمین شناسی، احتمالا گسل مسبب زلزله ۴.۷ فنوج استان سیستان و بلوچستان، گسل "جازموریان" است که با طول تقریبی ۹۰ کیلومتر و با راستای شرقی-غربی در جنوب شرقی ایران کشیده شده است.

علاوه بر آن در هفته گذشته، کهنوج استان کرمان زلزله ۳.۹، قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله ۳.۷ و بندرگناوه استان بوشهر زلزله ۳.۶ را تجربه کردند.

جزئیات زمین لرزه‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۱۲ تیر

در سرپل ذهاب زلزله ۲.۹، هجدک استان کرمان زلزله ۲.۶، خانوک استان کرمان زلزله ۲.۸ به ثبت رسید و رامهرمز استان خوزستان بعد از زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۱۶ کیلومتری، با زمین لرزه‌ای دیگری به بزرگای ۴.۱ در عمق ۱۲ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۸ کیلومتری رامهرمز، ۱۸ کیلومتری میداود و ۳۴ کیلومتری صیدون این استان بوده است.

یکشنبه ۱۳ تیر

در قلعه گنج استان کرمان زلزله ۲.۹ ریشتری، در آرادان استان سمنان زلزله ۲.۵ ریشتری، در ایذه استان خوزستان زلزله ۲.۸ریشتری و در کرند استان کرمانشاه زلزله ۲.۹ ریشتری رخ داد.

دوشنبه ۱۴ تیر

کهنوج استان کرمان زمین لرزه‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق ۲۱ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۳۰ کیلومتری کهنوج، ۳۷ کیلومتری فاریاب و ۴۰ کیلومتری عنبرآباد این استان گزارش شد.

در سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۷ ریشتری، در ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان زلزله ۲.۸،در یزدانشهر استان کرمان زلزله ۲.۵، در منظقه دیهوک استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۷ ریشتری رخ داد و منظقه فاریاب استان کرمان نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۳ در عمق ۸ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۲ کیلومتری فاریاب و ۳۶ کیلومتری کهنوج استان کرمان و ۵۲ کیلومتری زیارتعلی استان هرمزگان به ثبت رسید.

سه شنبه ۱۵ تیر

در زرند استان کرمان زلزله ۲.۸، در بروات استان کرمان زلزله ۲.۹، در منطقه هلشی استان کرمانشاه زلزله ۲.۷ ریشتری به وقوع پیوست.

در محمله استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۴.۷ رخ داد که عمق آن در ۱۲ کیلومتری زمین و کانون رومرکز آن در ۱۷ کیلومتری محمله، ۲۶ کیلومتری علامرودشت و ۲۶ کیلومتری خنج استان فارس گزارش شد.

فنوج استان سیستان و بلوچستان زمین لرزه‌ای به بزرگای ۴.۷ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۶ کیلومتری فنوج، ۵۷ کیلومتری بنت و ۵۹ کیلومتری اسپکه این استان بوده است.

قصرشیرین استان کرمانشاه نیز در این روز زمین لرزه‌ای به بزرگای ۳.۷ را تجربه کرد که عمق این زلزله در ۱۰ کیلومتری زمین و کانون رومرکز آن در ۱۷ کیلومتری قصر شیرین این استان و ۲۶ کیلومتری خانقین عراق بوده است. وقوع دو زلزله ۲.۵ ریشتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

چهارشنبه ۱۶ تیر

در هلشی استان کرمانشاه زلزله ۲.۸ ریشتری رخ داد و در منطقه بهنمیر استان مازندران زلزله ۲.۸ و در چوار استان ایلام زلزله ۲.۵ ریشتری به ثبت رسید.

پنج شنبه ۱۷ تیر

بیله سوار استان اردبیل با زمین لرزه‌ای به بزرگای ۳ ریشتر در عمق ۱۵ کیلومتری زمین لرزید و کانون آن در ۷ کیلومتری بیله سوار و ۱۸ کیلومتری جعفر آباد استان اردبیل بوده است.

همت آباد استان خراسان رضوی نیز در ابن روز با زلزله‌ای به بزرگای ۳ ریشتر در عمق ۱۶ کیلومتری زمین لرزید و کانون آن در ۲۰ کیلومتری همت آباد، ۲۵ کیلومتری سلطان آباد و ۳۱ کیلومتری فیروزه این استان گزارش شد.

چلگرد استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۲.۸ ریشتری را در این روز تجربه کرد و اردکان استان فارس زلزله با ۲.۷ ریشتری و دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد با زلزله ۲.۷ ریشتری لرزید.

کازرون استان فارس، زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۶ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۳ کیلومتری کازرون، ۳۰ کیلومتری نودان و ۳۴ کیلومتری کنار تخته این استان بوده است.

جمعه ۱۸ تیر

بندرگناوه استان بوشهر با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ درعمق ۸ کیلومتری زمین لرزید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۲۲ کیلومتری بندر گناوه، ۳۰ کیلومتری بندر ریگ و ۳۵ کیلومتری امام حسن این استان گزارش شد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: زلزله
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی