تیتر امروز

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

کاهش ۵۰ درصدی تولید آب شرب در استان اردبیل

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: خشکسالی، امسال موجب کاهش ۵۰ درصدی تولید آب در منابع تامین کننده آب شرب این استان شده است.

کد خبر: ۹۹۶۷۲
۰۹:۲۰ - ۱۹ تير ۱۴۰۰

کاهش تولید آب شرب در استان اردبیل

دیدارنیوز ـ علیرضا نعمت سلطانی جمعه شب در جلسه ستاد مدیریت بحران خلخال افزود: کاهش قابل توجه بارندگی‌های زمستان و بهار گذشته تاثیر مستقیمی بر روند دبی آب منابع سطحی و زیرزمینی استان گذاشته است و از طرفی افزایش دمای هوا و مصرف آب اختلاف سطح تولید و مصرف آب را روزبروز افزایش می‌دهد.

وی اظهار کرد: هم اکنون آب شرب مردم اردبیل از طریق چند دریاچه پشت سد و همچنین ۲۷۹ حلقه چاه عمیق،۴۶۷ چشمه آب سطحی و ۲۸ قنات تامین می‌شود که کاهش بارندگی‌های امسال بطور میانگین موجب کاهش ۵۰ درصدی دبی آب این منابع در استان شده است.

نعمت سلطانی با اشاره به کاهش بارندگی در سال آبی جاری اظهار کرد: چندین روستا در استان اردبیل با تنش آبی مواجه هستند که برای تک تک این روستا‌ها پروژه‌های آبرسانی تعریف شده است و در صورت تخصیص اعتبارات این طرح‌ها به سرعت اجرا می‌شوند.

وی از افزایش اعتبارات بخش آب و فاضلاب شهرستان خلخال در سالجاری خبر داد و بیان کرد: در حالی که مجموع اعتبارات استانی و ملی امور آب و فاضلاب خلخال در سال گذشته ۳۵ میلیارد ریال بود، این مبلغ به ۹۴۸ میلیارد ریال در سال جاری ارتقا یافته که در صورت تخصیص آن، بسیاری از مشکلات فعلی در ۵۰ روستا برطرف می‌شود.

او گفت: علاوه بر این امسال ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات صندوق ذخیره جهت تجهیز و تعمیر تاسیات آبرسانی خلخال اختصاص یافته و یک دستگاه تانکر بزرگ آبرسانی سیار نیز برای این شهرستان خریداری و تحویل امور آب و فاضلاب شهرستان شده است.

وی با اشاره به اقدامات اخیر انجام شده از سوی این شرکت برای گذر از تنش آبی تابستان گفت: برگزاری مانور دیزل ژنراتور، مانور تانکر‌های آبرسانی، شناسایی روستا‌های مواجهه با تنش آبی، رصد تماس‌های مردمی از سامانه ۱۲۲ و برقراری کشیک در ستاد و شهرستان‌ها تا پایان تابستان از اقداماتی است که با هدف کاهش تنش آبی و تامین آب در این شرکت صورت پذیرفته است.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: مصرف آب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی