تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

۱۲ میلیارد نخ سیگار قاچاق نابود شد/ رقم سرسام آور قاچاق کالا در کشور

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: روز گذشته ۱۲ میلیارد نخ سیگار که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بود امحا شد تا سلامت جامعه در خطر قرار نگیرد.

کد خبر: ۹۹۳۵۴
۱۵:۴۶ - ۱۵ تير ۱۴۰۰

امحاء سیگار قاچاق

دیدارنیوز ـ علی مویدی خرم آبادی گفت: هر ساله ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار قاچاق کالا در کشور انجام می‌شود.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اعمال طرح رجیستری تلفن همراه، خاطرنشان کرد: بازار تلفن همراه ۱۲ میلیون عدد در سال است که با طرح رجیستری حتی یک دستگاه موبایل قاچاق در کشور دیده نمی‌شود و ۶ میلیارد دلار تاکنون در این زمینه به نفع کشور صرفه جویی شده است.

وی با بیان اینکه این روند در بازار لوازم خانگی، پوشاک، دخانیات و موبایل واره‌ها نیز اعمال شده است، گفت: در حوزه مقابله با قاچاق کالا ضربات محکمی به قاچاقچیان وارد کردیم که در این میان ۱۶۴ پرونده مهم و جدی در دستور قضایی کشور قرار گرفته است.

مویدی همچنین درخصوص بازار لوازم خانگی تصریح کرد: از سال ۹۷ با ممنوعیت واردات این محصولات، تولید داخل رونق گرفت و سهم آن را از بازار به ۶۰ درصد رساند.

وی با بیان اینکه بخش دیگر نیاز جامعه باید دیده شود، اظهار داشت: معافیت‌هایی مرزنشینان برای معاش که فرصتی برای تجارت آن‌ها محسوب می‌شود موجب ورود برخی کالا‌های خارجی می‌شود.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه بخشی از کالا‌ها از معافیت مرزنشین تامین می‌شود، تصریح کرد: با راه اندازی شناسه لوازم خانگی کالا‌های خارجی به حاشیه خواهند رفت تولید با کیفیت و کمیت رشد پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه ۶ میلیارد دلار واردات مرزنشینی در کشور وجود دارد، تاکید کرد: تنها یک میلیارد دلار از این میزان واردات به لوازم خانگی تعلق دارد که نیاز به ساماندهی دارد.

مویدی با بیان اینکه طرح ساماندهی تجارت مرزنشینان به دولت ارائه شده است، خاطرنشان کرد: با تصویب و اجرای این طرح پدیده کولبری از بین خواهد رفت و تامین معیشت با نگاه توسعه یافتگی خواهد بود.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی