تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

اعلام جزئیات برگزاری دوره تابستان رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد

دستورالعمل دوره تابستان سال تحصیلی ۱۴۰۰ـ ۱۳۹۹ برای رشته‌های غیر پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

کد خبر: ۹۹۱۶۹
۱۵:۳۵ - ۱۴ تير ۱۴۰۰

جزئیات برگزاری دوره تابستان رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد

دیدارنیوز ـ دانشگاه آزاد اسلامی در راستای استفاده بهینه از توان و قابلیت‌های منابع انسانی، صرفه جویی در زمان و استفاده از تمام ظرفیت‌ها، پتانسیل‌های موجود این دانشگاه در خصوص برگزاری دوره آموزشی تابستان در مقاطع مختلف تحصیلی (کاردانی و کارشناسی)، دستورالعمل دوره تابستان سال تحصیلی ۱۴۰۰ـ ۱۳۹۹ را ابلاغ کرد.

بر اساس این دستورالعمل، ثبت نام دوره تابستان در واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی از تاریخ ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و تا ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

شروع کلاس‌های درسی این دوره نیز از تاریخ ۲ مرداد ماه آغاز شده و تا ۴ شهریورماه ۱۴۰۰ (پنج هفته آموزشی) بدون احتساب زمان ثبت نام و امتحانات ادامه خواهد داشت. زمان برگزاری امتحانات هم از تاریخ ۶ تا ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ اعلام شده است.

بنا بر اعلام دانشگاه آزاد اسلامی، تعداد کل ساعات تدریس دروس نظری و عملی دوره تابستان مشابه نیمسال‌های اول و دوم بوده و طی ۵ هفته آموزشی اجرا می‌شود. همچنین بر این اساس، واحد‌ها و مراکز دانشگاهی، به گونه‌ای برای تشکیل ۱۶ جلسه کلاس در بازه زمانی ذکر شده باید برنامه ریزی کنند که برای هر درس در هر هفته حداقل ۳ و حداکثر ۴ جلسه در نظر گرفته شود.

حداکثر تعداد واحد‌های درسی قابل اخذ در دوره تابستان برای مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته نیز ۸ واحد عنوان شده است.

براساس این دستورالعمل، برای دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی که با حداکثر ۱۰ واحد درسی فارغ التحصیل می‌شوند، اخذ ۱۰ واحد در دوره تابستان بلامانع است. همچنین اخذ دروس وصایای حضرت امام (ره) و انس با قرآن کریم علاوه بر حداکثر تعداد واحد انتخابی ذکر شده بلامانع است.

ارائه دروس در دوره تابستان اختیاری بوده و ترجیحاً در واحد دانشگاهی مرکز استان برگزار می‌شود، به طوری که کلیه دانشجویان در مقاطع کاردانی و کارشناسی می‌توانند در واحد محل تحصیل یا یکی از واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور (فقط در یک واحد دانشگاهی) با موافقت گروه تخصصی و معاونت آموزشی/ معاونت علمی واحد دانشگاهی مبدأ ثبت نام کنند.

در این دستورالعمل آمده است: اخذ یا تمدید پایان نامه برای مقطع کارشناسی ارشد در دوره تابستان امکان پذیر نیست و دانشجویان دوره کارشناسی ارشد که در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ واحد پایان نامه را اخذ یا تمدید کرده‌اند، نیازی به ثبت نام در دوره تابستان نداشته و تا پایان شهریورماه می‌توانند از پایان‌نامه خود دفاع کنند.

بر اساس این دستورالعمل، ارائه درس یا دروس، ثبت نام ارزیابی جامع و اخذ یا تمدید رساله دکتری تخصصی در دوره تابستان امکان پذیر نبوده و چنین اقدامی تخلف آموزشی محسوب می‌شود.

دانشجویان مقطع دکتری تخصصی که در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نسبت به ثبت نام ارزیابی جامع اقدام کرده‌اند و واجد شرایط شرکت در ارزیابی جامع هستند، (مطابق بخشنامه‌های مربوطه) نیازی به ثبت نام در دوره تابستان ندارند.

براساس بند‌هایی از این دستورالعمل، دانشجویان سایر دانشگاه‌ها (اعم از دولتی و غیردولتی) با ارائه معرفی نامه از دانشگاه محل تحصیل خود می‌توانند در هر یک از واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی که مجری دوره تابستان هستند، ثبت نام و انتخاب واحد کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی