تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

تکذیب فوت دختر ۱۳ ساله سروانی در حین زایمان

رییس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت فوت دختر ۱۳ ساله در سیستان و بلوچستان در حین زایمان را تکذیب کرد.

کد خبر: ۹۹۱۶۵
۱۵:۲۶ - ۱۴ تير ۱۴۰۰

تکذیب فوت دختر ۱۳ ساله سروانی

دیدارنیوز ـ نسرین چنگیزی، رییس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت، در واکنش به خبر منتشره مبنی بر فوت کودک ۱۳ ساله سراوانی در حین زمان زایمان، بیان کرد: متوفی حدیثه سپاهی ۱۷ ساله در بارداری اول مراقبت‌ها را در خانه بهداشت خوشاب تابعه مرکز بهداشت سور دریافت می‌کرده است و در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ ختم بارداری به طریق سزارین انجام شده است.

وی ادامه داد: این خانم در تاریخ ۱۱ خرداد ماه سال جاری یعنی ۴۶ روز پس از زایمان با توجه به مشکلات کلیوی توسط متخصص داخلی ویزیت شده است و مطابق گزارش فوری دانشگاه علوم پرشکی زاهدان، مرگ ایشان هم بدلیل مشکلات کلیوی بوده که ۶۷ روز پس از زایمان در بیمارستان زاهدان رخ داده است.

چنگیزی افزود: بر اساس تعریف بین المللی، بروز مرگ بعد از ۶ هفته از زایمان، در تعریف مرگ مادری نمی‌گنجد، اما با وجود اصلاح مداخلات و مطابق نظام سلامت کشوری علل مرگ ایشان مطابق دستور العمل‌ها مورد بررسی صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: انتقام عجیب دختر ۱۶ ساله از دوست پسرش

وی در پاسخ به سوالی در مورد خطرات بارداری در کودکان گفت: در رابطه با بارداری‌ها در گروه سنی زیر ۱۸ سال مطابق اعلام مستندات جهانی در سال ۲۰۱۹ در امریکا و انگلیس این عدد حدود ۱۶.۷ در هزار گزارش شده است، در ایران این میزان در سال ۱۳۹۹ معادل ۱۸.۴ در هزار بوده است و لازم به ذکر است که مطابق گزارش سال ۲۰۱۶ سازمان بهداشت جهانی، جمهوری اسلامی ایران یکی از ۸ کشور موفق دنیا در دستیابی به هدف پنجم از مجموعه اهداف توسعه هزاره در کاهش مرگ مادران باردار بوده است.

چنگیزی افزود: بر اساس گزارش سال ۲۰۱۹ همان سازمان، ایران یکی از ۱۷ کشور موفق در حرکت در مسیر اهداف توسعه پایدار در سلامت مادران است و برنامه‌های سلامت مادران به صورت نظام‌مند در نظام سلامت در حال اجراست.

منبع: اقتصاد24
برچسب ها: وزارت بهداشت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی