تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

آینده تاریک بیت کوین تاریکتر می‌شود

یکی از خطراتی که بیت کوین را تهدید می‌کند با تلاش کشور‌های جهان جهت تشدید مقررات رگولاتوری مرتبط است.

کد خبر: ۹۹۰۹۹
۱۲:۵۶ - ۱۴ تير ۱۴۰۰

آینده تاریک بیت کوین

دیدارنیوز ـ «سی ان بی سی» نوشت، تا پایان شش ماه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی، ارزش بیت کوین تقریبا نصف حداکثر قیمت خود شد که در ماه آوریل به ثبت رسیده بود. یکی از خطراتی که بیت کوین را تهدید می‌کند با تلاش کشور‌های جهان جهت تشدید مقررات رگولاتوری مرتبط است.

سیاست چین فشار جدی بر بیت کوین وارد آورد که یکسری از پروژه‌های استخراج بیت کوین را تعطیل کرد و مبادلات با رمزارز را برای بانک‌های بزرگ ممنوع کرد. مقامات بریتانیا نیز تجارت با رمزارز یکی از بزرگترین بورس رمزارز Binance در خاک خود را ممنوع کردند.

یک تهدید دیگر برای رمزارز، نوسانات جدی بازار و نوسان قیمت هاست. پس از حداکثر قیمت ماه آوریل، قیمت بیت کوین تقریبا ۶۵ هزار دلار سقوط کرد و به ۲۸,۹۱۱ در ماه ژوئن رسید و بعد دوباره به سطح ۳۴ هزار دلار صعود کرد.

از تلاش‌های رگولاتوری کشور‌های جهان در این رابطه، سیاست چین، ضربه قوی‌ای به بیت کوین وارد آورد. همانا به دلیل اخبار منتشره از چین، بیت کوین تا سطح ۳۰ هزار دلار در اواسط ماه ژوئن ارزان شد. در آن زمان، پرداخت با بیت کوین توسط بانک‌های بزرگ و سیستم‌های پرداخت Alipay ممنوع شد.

بیت‌کوین (Bitcoin) یک رمزارز و یک نظام پرداخت جهانی با کارکرد‌های مشابه پول بی‌پشتوانه است، اما از نظر حقوقی هنوز هیچ کشوری آن را به عنوان پول قانونی به رسمیت نشناخته‌است. از نظر فنی بیت‌کوین نخستین پول دیجیتال نامتمرکز است، چرا که بدون بانک مرکزی یا مسئول مرکزی کار می‌کند. این شبکه همتابه‌همتا است و تراکنش‌ها مستقیماً و بدون واسطه بین کاربران انجام می‌شود.

در چند سال گذشته ارزش بیت‌کوین در بازار‌های جهانی از چند صدم دلار آمریکا به چندهزار دلار افزایش یافته‌است. شمار شرکت‌های خدماتی و تاجرانی که بیت‌کوین می‌پذیرند نیز در حال افزایش است.

هیچ‌کس مالک شبکه بیت‌کوین نیست و مانند ایمیل، کاربران بیت‌کوین هستند که آن را کنترل می‌کنند. کاربرد‌های بیت‌کوین در هیچ‌کدام از دیگر سامانه‌های پرداخت یافتنی نیست.

منبع: اسپوتنیک

منبع: تحریریه
برچسب ها: بیت کوین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی