تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

پاسخ احمد زیدآبادی به منتقدان ارایه پیشنهاد به دفتر رئیسی

احمد زیدآبادی در یادداشتی تلگرامی نسبت به کسانی که پیشنهاد دفتر ابراهیم رئیسی برای دریافت نظرات او را یک دام خوانده بودند، واکنش نشان داد و بر درست بودن قبول این پیشنهاد تاکید کرد.

کد خبر: ۹۸۹۱۰
۱۲:۴۳ - ۱۳ تير ۱۴۰۰

زیدآبادی: پیشنهاد دفتر رئیسی دام نیست

دیدارنیوز: احمد زیدآبادی روزنامه‌نگار و فعال سیاسی در یادداشتی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد نسبت به برخی از انتقادات و هشدارها در مورد پیشنهاد دفتر ابراهیم رئیسی به او واکنش نشان داد. متن کامل یادداشت احمد زیدآبادی به این شرح است: 

«بسیاری از دوستان از سر محبت به من هشدار می‌دهند که درخواست دفتر آقای رئیسی برای ارائۀ پیشنهاد یک "دام" است و پاسخ مثبت به آن، می‌تواند "اعتبارم" را خدشه‌دار کند.

من سپاسگذار همۀ این دوستان هستم، اما اجازه دهید نکته‌ای را خیلی روشن عرض کنم. آقای رئیسی که جای خود، اگر کیم جونگ اون، رهبر کرۀ شمالی که او را نمونۀ تمام‌عیار یک رهبر جنایتکار و توتالیتر می‌دانم و یا نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل که به واسطۀ نقشش در گسترش شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانۀ باختری او را از ستمگرترین حاکمان جهان تلقی می‌کنم، همین امروز از من بخواهند که اگر توصیه یا پیشنهادی برای بهبود و تغییر عملکرد آنان دارم، برای‌شان بفرستم، در پذیرش درخواست آن‌ها لحظه‌ای تردید نمی‌کنم!

آن نوع سیاست‌ورزی که توصیه و پیشنهاد به هر کسی را به مثابۀ "خط قرمز سیاسی" ترسیم می‌کند، از نظر من اساساً سیاست‌ورزی نیست و آن اعتباری که با ارائۀ چند پیشنهاد به رئیس یک دولت خدشه‌دار شود، اصولاً از جنس اعتبار نیست و چه بهتر که هر چه زودتر به باد فنا برود!

پدران سیاسی ما با همین نوع "خط قرمز‌های کاذب" شاه را بدبخت و خودشان را فلج کردند و روزگارشان هم این شد!

من اگر این قدر ساده و پخمه و کم‌عقل باشم که دفتر رئیسی بتواند مرا با درخواست ارائۀ پیشنهاد به "دام" اندازد، اصلاً بهتر است هر چه زودتر به دام افتم تا مردم از شر بلاهتم خلاص شوند!

خبره‌ترین نیرو‌های امنیتی آن‌ها در سال‌های ۷۹ و ۸۸ در حالی که در سلول انفرادی ارتباطم با جهان هستی به طور کامل قطع بود و تحت شدیدترین فشار‌ها و عملیات شستشوی مغزی و شیرین‌ترین و وسوسه‌انگیزترینِ تطمیع‌ها قرار داشتم، لحظه‌ای نتوانستند مرا اغفال کنند، حال در این فضای آزاد و بدون هرگونه فشار آن هم صرفاً با درخواست چند پیشنهاد می‌توانند مرا به دام اندازند؟

چقدر ناپسند است که آدمی مجبور شود از خود تعریف کند! ولی وقتی جمعی بیرونِ گود نشسته و سرد و گرم روزگار نچشیده، باد در غبغب می‌اندازند و از موضع نگریستنِ عاقل اندر سفیه، حکم فاتحه صادر می‌کنند، آدم واقعاً دردش می‌آید. به این قبیل دوستان باید گفت؛ نخست امتحانکی پس دهید، سپس کرکری بخوانید. همنیجور بی‌مایه که نمی‌شود!»

لازم به ذکر است که پیش از این زیدآبادی از تماس دفتر ابراهیم رئیسی و درخواست از او برای دریافت نظرات و پیشنهاداتش به صورت مکتوب خبر داده و گفته بود که این کار را قبول کرده است. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی