تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
رییس مرکز آمار و اطلاعات راهبردی خبر داد

افزایش ۶۵ درصدی مهاجرت شهر به روستا

رییس مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مهاجرت شهر به روستا بیش از مهاجرت روستا به شهر بوده است، گفت: در سال ۱۳۹۸ سهم برآورد شده برای مهاجرت از شهر به روستا ۶۵.۴ درصد بوده است.

کد خبر: ۹۸۸۰۱
۱۶:۰۲ - ۱۲ تير ۱۴۰۰

افزایش مهاجرت از شهر به روستا

دیدارنیوز ـ به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علیرضا زاهدیان» با اشاره به گزارش «بررسی سهم نیروی کار مهاجر غیر بومی در بازار کار کشور (بر اساس داده‌های طرح آمارگیری از نیروی کار مرکز آمار ایران)» اظهار داشت: این برآورد نشان می‌دهد در سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸، مهاجرت شهر به روستا بیش از مهاجرت روستا به شهر بوده است.

وی تصریح کرد: تعداد مهاجران شهر به روستا در سال ۱۳۹۶ برابر ۴۹ هزار و ۸۵۳ نفر، در سال بعد از آن برابر با ۴۶ هزار و ۷۸۸ نفر و در سال ۱۳۹۸ برابر با ۵۰ هزار و ۲۱۶ نفر بوده است.

رییس مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: به عبارت دیگر، در سال ۱۳۹۶، ۲۶ هزار و ۷۴۴ نفر، در سال ۱۳۹۷، ۱۲ هزار و ۹۲۴ نفر و در سال ۱۳۹۸، ۵۰ هزار و ۲۱۶ نفر بیشتر از روستا به شهر مهاجرت کرده‌اند.

زاهدیان تاکید کرد: این پدیده را باید حاصل عوامل مختلف از جمله اثرات طرح حمایــت از توســعه و ایجــاد اشــتغال پایــدار در مناطــق روســتایی و عشــایری دانست که امید است با توجه ویژه محققین، عوامل مختلف و سهم هریک از آنها با روش‌های علمی تشریح و تبیین شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مهاجرت داخلی و بین المللی یکی از موضوعاتی است که باید از دیدگاه رفاه و تامین اجتماعی نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

طرح اشتغال روستایی یکی از طرح‌هایی است که از سال ۱۳۹۶ توسط «حسن روحانی» در روستاها و مناطق زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت به اجرا درآمد.

به کمک طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری فضای اشتغال و کسب و کار در سطح روستاها با تغییر و تحولات اساسی روبه رو شد و باعث کاهش نرخ بیکاری و ماندگاری ساکنین روستا شد. همچنین با اجرای این طرح سهم اشتغال روستایی از سبد اشتغال کشور از سه درصد قبل از اجرای طرح به ۲۹ درصد تا سال ۱۳۹۹ افزایش یافت.

برنامه دولت برای اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی جهت اجرای طرح اشتغال روستایی و اذن رهبر معظم انقلاب برای برداشت آن، طی سه سال گذشته، مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان وام برای اجرای طرح‌های اشتغال پایدار در اختیار روستاییان قرار گرفت.

منبع: ایرنا
برچسب ها: مهاجرت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی