تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید

مالیات بر عایدی سرمایه شامل ۸۰ میلیون ایرانی نمی‌شود

جزئیات طرح مالیات برعایدی سرمایه نشان می‌دهد، بخش عمده خانوار‌های کشور از این پایه مالیاتی معاف هستند و حدود ۱.۵درصد خانوار‌ها مشمول این پایه خواهند شد.

کد خبر: ۹۸۶۴۳
۰۹:۰۷ - ۱۲ تير ۱۴۰۰

مالیات بر عایدی سرمایه

دیدارنیوز ـ اخیرا حواشی در خصوص این پایه مالیاتی در کشور ما به وجود آمده است و برخی آن را به عنوان مالیات بر تورم و حتی این پایه مالیاتی را به عنوان عاملی برای خروج از سرمایه از کشور مطرح کرده‌اند.

سید احسان خاندوزی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان جزئیات بیشتری از طرح مالیات بر عایدی سرمایه گفت: در کشور ما از افراد زحمت‌کش، حداقل ۱۰ درصد مالیات گرفته می‌شود، اما از افرادی که شغلی ایجاد نمی‌کنند و صرفا با خرید و فروش زمین‌های اطراف شهر و یا ایستادن در صف ارز و یا خرید و فروش طلا به صورت عمده کسب درآمد می‌کنند، مالیات نمی‌گیریم.

وی افزود: به طور مشخص، هدف از مالیات بر عایدی سرمایه این است که این ناعدالتی را برطرف کند. این بی‌عدالتی موجب شده است تا جامعه ما به صورت تاریخی به جای دنبال کردن مسیر تولید و اشتغال به سراغ کار‌های ساده و سوداگری برود.

خاندوزی با تاکید بر ضرورت شکسته شدن این ایده گفت: بسیاری از کشور‌های دنیا در حدود ۶۰ سال پیش به سمت شکستن این ایده در ذهن مردم خود حرکت کردند و از مدت‌ها قبل این مالیات را به منظور تغییر ذهنیت مردم وضع کردند. این مسئله سبب می‌شود که مردم پول خود را در زمینه‌های سوداگری نبرند و در نتیجه حباب قیمتی به وجود نمی‌آید و از طرف دیگر نقدینگی بیشتری به سمت فعالیت‌های مولد حرکت خواهد کرد.

لاذم به ذکر است که با عملیاتی شدن مالیات بر عایدی سرمایه فاصله طبقاتی که در اثر داشتن ثروت به وجود می‌آید، کنترل خواهد شد. این بدین معنا است که فردی بدون فعالیت اقتصادی جدی، پول روی پول می‌گذارد و سبب به وجود آمدن یک شکاف طبقاتی در جامعه می‌شود، با اجرایی شدن مالیات بر عایدی سرمایه این شکاف کاهش خواهد یافت.

منبع: تحریریه
برچسب ها: مالیات
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی