تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

زیان ۴ تریلیون دلاری کرونا بر گردشگری جهان

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) در گزارش مشترک خود با سازمان جهانی گردشگری نوشت: تاثیر ناشی از همه گیری کووید-۱۹ بر صنعت گردشگری می‌تواند بیش از ۴ تریلیون دلار بر اقتصاد جهان زیان وارد کند.

کد خبر: ۹۸۴۷۵
۱۹:۱۹ - ۰۹ تير ۱۴۰۰

زیان بالای کرونا بر گردشگری جهان

دیدارنیوز ـ تارنمای سازمان ملل متحد نوشت: این براورد بر اساس زیان‌های ناشی از تاثیر مستقیم کووید-۱۹ بر صنعت گردشگری و تاثیرات موجی آن بر دیگر بخش‌های مربوطه است.

این ارزیابی نسبت به آنچه که انتظار می‌رود وخیم‌تر گزارش شده است.

کنفرانس تجارت و توسعه ژوئیه گذشته تخمین زده بود که رکود در بخش گردشگری جهان می‌توان زیانی بین ۱.۲ تا ۳.۳ تریلیون دلار بر اقتصاد جهان داشته باشد.

کاهش ورود گردشگران در سراسر جهان در سال ۲۰۲۰ باعث آسیب ۲.۴ تریلیون دلاری به اقتصاد جهان شد و انظار می‌رود بسته به روند واکسیناسیون کرونا رقم مشابهی حاصل شود.

ایزابلا دروانت سرپرست دبیر کل آنکتاد بر ضرورت تلاش‌ها برای اجرای برنامه واکسیناسیون در سراسر جهان تاکید کرده و گفت گردشگری شریان مهم حیات برای میلیون‌ها نفر است و پیشرفت در واکسیناسیون به منظور حفاظت از جوامع و حمایت از ازسرگیری امن گردشگری برای احیای مشاغل و تولید منابع مورد نیاز به ویژه در کشور‌های در حال توسعه حائز اهمیت است. وی به ویژه تاکید کرد که بسیاری از کشور‌های در حال توسعه برای ادامه حیات خود به صنعت گردشگری بین المللی نیاز دارند.

این گزارش می‌افزاید: ورود گردشگران ین المللی حدود یک میلیارد یا ۳۷ درصد در سال گذشته کاهش یافته است و این در حالیست که در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ این کاهش حدود ۸۸ درصد بوده است.

کشور‌های در حال توسعه تاثیر همه گیری بر گردشگری را بشدت احساس کرده اند و ورود گردشگران به این کشور‌ها بین ۶۰ تا ۸۰ درصد کاهش یافته است. آن‌ها همچنین از نابرابری توزیع واکسن درجهان بشدت آسیب دیده اند.

سازمان‌های تهیه کننده این گزارش گته اند که واکسیناسیون نابرابر ضربه اقتصادی ناشی از کرونا بر بخش گردشگری این کشور‌ها را تشدید کرده است و این می‌تواند به میزان ۶۰ درصد به زیاد تولید ناخالص جهانی منجر شود.

سازمان ملل نوشت: انتظار می‌رود گردشگری با روند سریع تری در کشور‌هایی که واکسیناسیون بیشتری انجام داده اند مانند فرانسه، آلمان، انگلیس و آمریکا احیا شود. با این حال ورود گردشگران در سطح بین المللی تا سال ۲۰۲۳ و حتی بعد از آن به حالت قبل از همه گیری باز نخواهد گشت که این امر به دلیل موانع ناشی از اعمال محدودیت‌های سفر، روند کُند کنترل بیماری و اعتماد پایین مسافران و اقتصاد ضعیف است.

نویسندگان این گزارش سه سناریوی ممکن را برای بخش گردشگری در سال جاری ترسیم می‌کنند که در بدبینانه‌ترین حالت شامل کاهش ۷۵ درصدی شمار ورود گردشگران در سطح بین المللی است.

این سناریو کاهش پذیرش گردشگر در سطح جهانی به میزان ۹۵۰ میلیارد دلار را پیش بینی کرده که باعث افت تولید ناخالص واقعی به میزان ۲.۴ تریلیون دلار خواهد شد.

در سناریوی دوم کاهش ۶۳ درصدی در ورود گردشگران پیش بینی می‌شود و در سناریوی سوم تصور می‌شود که در کشور‌هایی که روند واکسیناسیون کند است ۷۵ درصد ورود گردشگران کاهش یابد، اما در کشور‌هایی که نسبتا سطح واکسیناسیون بالا است که عمدتا شامل کشور‌های توسعه یافته و برخی دیگر با اقتصاد‌های کوچکتری می‌شود، ورود گردشگران احتمالا ۳۷ درصد افت خواهد داشت.

سازمان ملل متحد تاکنون بار‌ها از توزیع ناعادلانه واکسن در جهان شکایت کرده است. برخی از کشور‌ها مانند آمریکا و انگلیس بسیار بیشتر از نیاز‌های خود واکسن خریده اند و به احتکارگران واکسن تبدیل شده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی