تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

مسی تمدید نکرد، او حالا بازیکن آزاد است

لیونل مسی پس از فصل ۲۰۰۴ تا به امروز بازیکن بارسلونا بود، ولی بعد از جنجال‌های فراوان در سال‌های گذشته حالا قرارداد او به پایان رسیده و از امروز او بازیکن آزاد است.

کد خبر: ۹۸۴۱۷
۱۳:۳۹ - ۰۹ تير ۱۴۰۰

مسی تمدید نکرد حالا بازیکن آزاد است

دیدارنیوز - درتاریخ شانزده اکتبر سال ۲۰۰۴ پسری به اسم لئو مسی در مسابقه برابر اسپانیول اولین بازی خود برای بارسلونا را انجام داد. هیچکس در آن زمان نمی‌توانست تصور کند که او در آینده تبدیل به چه بازیکنی خواهد شد.

او با بارسلونا تمام عناوین قهرمانی ممکن را به دست آورده و چندین بار به عنوان بهترین فوتبالیست جهان تاج‌گذاری کرده است. کارنامه او از دنیای دیگری است.

مسی که نمادی از عظمت بارسلونا در سال‌های اخیر است، در کمال تعجب نیمه شب این چهارشنبه بازیکن آزاد خواهد شد. قرارداد او امروز یعنی ۳۰ ژوئن به پایان می‌رسد و علی رغم تلاش‌های خوان لاپورتا، رییس بارسا، برای تمدید قرارداد، دو طرف هنوز به توافقی نرسیده اند. از زمانی که لاپورتا ریاست بارسا را بر عهده گرفت، اولویت اصلی او تمدید قرارداد مسی بوده است.
فراموش نکنید که همین یک سال پیش مسی مایل بود تا بارسلونا را ترک کند. در تقابل با جوزپ ماریا بارتومئو، رییس وقت بارسا، مسی درخواست جدایی از این باشگاه را داشت. بارتومئو که حاضر نبود کاپیتان اسطوره‌ای بارسا را از دست بدهد با توسل به بند جدایی ۷۰۰ میلیون یورویی و تهدید به شکایت و درخواست غرامت، مسی را مجبور به ماندن کرد.

لاپورتا می‌دانست که باید این شرایط را به گونه‌ای دیگر هدایت کند. او در طول مبارزات انتخاباتی اش به خود می‌بالید که لئو مسی به او اعتماد دارد، زیرا همیشه به هرچه گفته عمل کرده است. با تکیه بر روابط خوبی که لاپورتا با مسی دارد، او شروع به کار کرد تا ببیند چگونه می‌تواند یک قرارداد نجومی و یک پروژه ورزشی برنده و قابل توجه به کاپیتان بدهد، چیزی که از اساس برای مسی برنامه ریزی شده باشد. مطمئناً یک پروژه خوب بسیار بیشتر از پول برای اسطوره کاتالان‌ها اهمیت خواهد داشت.

تقریباً چهار ماه از ریاست لاپورتا می‌گذرد، اما هنوز توافقی بین طرفین وجود ندارد. رابطه لاپورتا با لئو و پدرش بسیار خوب است و با دومی مرتباً صحبت می‌کند.

با این حال رسیدن به توافق و قطعی کردن قرارداد موضوعی پیچیده است. چندین مورد وجود دارد که هنوز حل نشده و در روز‌های اخیر همچنان درباره آن‌ها مذاکره می‌شود. اختلافات بین دو طرف حل نشدنی نیستند، اما توافق نهایی هنوز صورت نگرفته است.
ممکن است ظرف فقط چند روز دو طرف به توافق برسند یا مذاکرات مدت زمان بیشتری طول بکشد. لاپورتا خواهان حل و فصل سریع این ماجرا است. او اصلا از اینکه مسی را بدون قرارداد و بازیکن آزاد ببینند خوشش نمی‌آید. حتی تصورش هم بسیار دشوار است که ببینیم چگونه بهترین بازیکن جهان، هر چند شاید تنها برای چند روز، از بارسلونا جدا می‌شود.

عامل بسیار مهم دیگری نیز وجود دارد که چرا لاپورتا می‌خواهد لئو هر چه زودتر به او بله قطعی را بدهد. بدون قرارداد با مسی سایر قرارداد‌های حمایت مالی و اسپانسرشیپ بارسلونا نیز منعقد نمی‌شوند یا آنطور که باید توسعه نمی‌یابند. چند روز پیش اسپانسری به اهمیت نایک از پیراهن جدید این فصل باشگاه رونمایی کرد. اما به دلیل اینکه هنوز تکلیف آینده مسی روشن نشده است، آن‌ها در رونمایی از این پیراهن و دیگر ایونت‌های تبلیغاتی خود د رسراسر جهان نتوانستند از تصاویر مسی استفاده کنند.

این تنها یک نمونه است، اما اسپانسر‌های دیگری هستند که نمی‌خواهند تا آینده مسی حل و فصل نشده، با بارسلونا قرارداد ببندند. بدیهی است که حمایت مالی از باشگاهی که مسی را داشته باشد یا باشگاه بدون مسی تفاوت فاحشی دارد.
لاپورتا امروز تمام تلاش خود را خواهد کرد تا شاید قبل از نیمه شب با مسی به توافق برسد. اما منابع آگاه از روند مذاکره بین دو طرف می‌گویند که همه مسائل در عرض چند ساعت حل نخواهند شد، مگر اینکه یکی از طرفین تسلیم شود.

به رغم تمام این جنجال‌ها مسی در حال حاضر با آرامش تمام در حال درخشش در ترکیب تیم آرژانتین در کوپا آمه‌ریکا است.
 

منبع: ورزش 3
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی