تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

اوج گیری کرونا بین دو دولت!

جعفر گلابی در یادداشتی در روزنامه اعتماد به خطر اوج‌گیری کرونا در فاصله زمانی انتقال دو دولت پرداخت است. فاصله زمانی‌ای که معمولا دوران تعلیق و فترت بورورکراسی کشور است.

کد خبر: ۹۸۳۶۹
۱۱:۴۶ - ۰۹ تير ۱۴۰۰

دیدارنیوز _ جعفر گلابی: همیشه پس از هر انتخاباتی تا زمان تصدی منتخب جدید در پست ریاست‌جمهوری خصوصا تا معرفی وزرا و رای اعتماد مجلس ۲ تا ۳ ماه بلکه بیشتر فاصله می‌افتد و دوران فترتی پیش می‌آید که تا حدود زیادی طبیعی است.

در این زمان بسیاری از مدیران در حالتی از بلاتکلیفی به سر می‌برند، بعضا امکانی برای ماندن برای خود نمی‌بینند و برخی دیگر آخرین روزنه‌های ابقا را مورد آزمایش قرار می‌دهند و گاهی موضع عوض می‌کنند! البته هستند مدیران باوجدانی که با صرف‌نظر از عاقبت کار خود با تمام توان ماموریت‌های خویش را تا آخرین لحظه انجام می‌دهند و اینان از نیکوکاران و شرافتمندانند.

اما کاملا واضح است که متاسفانه کشور ما در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد و کوچک‌ترین اهمال در کار‌ها چه بسا عواقب خسارت‌باری به همراه داشته باشد. با اینکه رییس‌جمهور از وزیران و مدیران خواسته است که تا آخرین روز تصدی با تمام توان به انجام وظایف خود بپردازند ولی در مجموع به نظر می‌رسد که چیزی بیشتر از توصیه و خواستن لازم است تا آسیب کمتری از این دوران فترت ببینیم.

مهم‌ترین موضوعی که کشور گرفتار آن است و این دوران فترت را خطرناک‌تر و خسارت‌بار‌تر از دوره‌های معمول می‌کند، کروناست. بار‌ها اغلب کارشناسان و ناظران و روزنامه‌نگاران و حتی اعضای محترم سازمان نظام پزشکی انتقادات صریحی متوجه مدیریت کرونا در کشور کرده‌اند ولی کمتر گوش شنوایی پیدا شده است و در عمل واقعا می‌توان گفت که نه تغییر چندانی ایجاد شده و نه مدیرانی تعویض شده‌اند تا شاهد دمیدن جانی تازه به روند مبارزه با کرونا باشیم.

خرید واکسن از خارج با کندی در حال انجام است و دیده نشده که وزارت خارجه در این زمینه فعالیت فوق‌العاده‌ای داشته باشد و از نظر سیاسی به کمک وزارت بهداشت آمده باشد. به جرات و قاطعیت می‌توان ابراز کرد که اگر در این رابطه شخص وزیر خارجه فقط به همین منظور سفر‌های دوره‌ای انجام می‌داد، سزاوار بود و اگر همه این سفر‌ها منجر به نجات جان ۱۰ نفر می‌شد، شایسته تقدیر بود. بگذار بگوییم که از نظر آمار واکسیناسیون در جهان وضعیتی اسفبار داریم و صف سالمندان محترم برای دریافت واکسن خجالت‌ساز است چنانچه مردی این بلیه را بشنود و ببیند سزاوار است که اشک بریزد و از غصه دق کند. مگر اینکه آقایان ایران را با کشور‌های فقیر مقایسه کنند و به خود نمره قبولی بدهند!

نگارنده این سطور در عالم سادگی خود و نظر به اهمیت جان انسان‌ها بار‌ها مطرح کرد که اگر خرید واکسن و نجات جان بسیاری از هموطنان موکول به اعطای برخی امتیازات به کشورهاست جدا باید مورد بررسی قرار گیرد و حتی تغییر در برخی سیاست‌ها هم برای حفظ جان انسان‌ها کاملا توجیه‌پذیر است. این معنا مبنای اخلاقی، انسانی، قرآنی و حتی سیاسی دارد و دوستداران زیست انسانی و معتقدان و حرمت‌گذاران به ارزش زندگی در آن مناقشه ندارند.

اکنون متاسفانه و شوربختانه گویا در آستانه قرار گرفتن در پیک پنجم کرونا هستیم و درست در همین زمان است که دولت در حال انتقال است و بیم سست شدن همان مدیریت ضعیف و رها شدن موضوع یک نگرانی بی‌مورد نیست. وقتی در آستانه تعطیلات از همه جا صدای دلسوزان بلند بود که جلوی مسافرت‌ها را بگیرید و خطر انفجار کرونا حتمی است در عمل نهایت سستی را مشاهده می‌کردیم و خونسردانه وارد امواج بلند کرونا می‌شدیم، چرا حالا نگران نباشیم همان مسوولان که در حال بستن بار و بندیل خویشند از حد متعارف خود هم کمتر اهتمام داشته باشند و موج پنجم با ارتفاع بلندتری کشور را دربر بگیرد؟

مجلسی که بی‌وقفه به امور مورد علاقه خود از جمله تحدید فضای مجازی و تشویق به فرزندآوری و صدور انواع نامه‌ها برای حضور افراد در انتخابات مشغول بود و اکنون خود را پیروز دهر می‌داند برای رضای خدا و صیانت از جان موکلان خود ورود کند و جلوی کمترین کم‌کاری‌های احتمالی را قاطعانه بگیرد.

گفته شد که اگر دولت آینده واقعا در زمینه مبارزه با کرونا جدی است باید از هم‌اکنون کمیته‌ای تشکیل دهد تا کارشناسان و محققان و مدیران اجرایی طرح‌های خود را آماده کنند و مقدمات کار فراهم شود و دقیقا از روز نخست تصدی امور اجرایی مبارزه با کرونا عملا و نه به صورت شعاری جان تازه‌ای بگیرد. مردم گناهی ندارند که از هر سو به زحمت و مشقتی دچارند و حالا آمد وشد دولت‌ها برای‌شان مزید بر علت شود و باز هم سیلی سختی از کرونا دریافت کنند.

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
Ali
|
United States of America
|
۰۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
0
0
کاغذ دیواری مثلاً رولی است وچند متر است قیمت متوسط چنده
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی