تیتر امروز

شوک تورمی بی‌سابقه بر سفره مردم ایران/ وزارت خارجه: به کدام میز مذاکره برگردیم؟/ هشدار رئیس‌جمهور کلمبیا به ترامپ: پلنگ را بیدار نکنید
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

شوک تورمی بی‌سابقه بر سفره مردم ایران/ وزارت خارجه: به کدام میز مذاکره برگردیم؟/ هشدار رئیس‌جمهور کلمبیا به ترامپ: پلنگ را بیدار نکنید

این صد و سی و هفتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز پنجشنبه ۱۳ آذرماه ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
عبدالرضا فرجی‌راد: رئیسی به روحانی گفت که اجازه دهید؛ ما توافق را امضا کنیم!/ تیم جلیلی در دوره رئیسی مانع توافق شد/ مذاکرات مستقیم مجازی فعلی بین عراقچی-ویتکاف را به مذاکرات کاملا محرمانه تبدیل کنیم/ نصفه بودجه مملکت صرف نهادهایی می‌شود که کارایی برای کشور ندارند
گفت و گوی دیدار در برنامه «ایرانشهر» با یک استاد ژئوپولیتیک

عبدالرضا فرجی‌راد: رئیسی به روحانی گفت که اجازه دهید؛ ما توافق را امضا کنیم!/ تیم جلیلی در دوره رئیسی مانع توافق شد/ مذاکرات مستقیم مجازی فعلی بین عراقچی-ویتکاف را به مذاکرات کاملا محرمانه تبدیل کنیم/ نصفه بودجه مملکت صرف نهادهایی می‌شود که کارایی برای کشور ندارند

دیدارنیوز در برنامه «ایرانشهر» به سراغ عبدالرضا فرجی‌راد، استاد ژئوپولیتیک و دیپلمات با سابقه وزارت امور خارجه رفته و مسائل مختلف مرتبط با منافع ملی ایران از مذاکره با آمریکا، وضعیت توان هسته‌ای...

تکرار نشدن سوانح جاده‌ای اعتبار می‌خواهد/ رانندگان توان نوسازی ناوگان خود را ندارند

در پی واژگونی دو اتوبوس خبرنگاران و سرباز معلمان در هفته گذشته، رییس اتحادیه شرکت‌های مسافربری معتقد است که مشکل در سوانح جاده‌ای که برای اتوبوس‌ها رخ می‌دهد ایمن نبودن جاده‌ها، ناوگان فرسوده و راننده است. حل این مشکلات نیاز به اقدامات زیرساختی دارد که سرمایه و بودجه می‌خواهد.

کد خبر: ۹۸۳۳۷
۱۰:۲۸ - ۰۹ تير ۱۴۰۰

تکرار نشدن سوانح جاده‌ای اعتبار می‌خواهد

دیدارنیوز ـ در روز‌های پایانی هفته گذشته دو حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس خبرانگارن و سرباز معلمان جان دو خبرنگار ایسنا و ایرنا و تعدادی از سرباز معلمان را گرفت، اما به نظر تا کنون هیچ یک از دستگاه‌های متولی از وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حتی سازمان محیط زیست به عنوان برگزار کننده تور رسانه‌ای برای خبرنگاران مسئولیت این اتفاق را قبول نمی‌کنند و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد و این اتفاقات تلخ را رقم زده است، بر جای خود باقیست.

احمدرضا عامری - رییس اتحادیه شرکت‌های مسافربری- در اینباره گفت: گرچه اتوبوس خبرنگاران برای شبکه حمل و نقل برون شهری نبوده است و بسیاری از سازمان‌ها و مجموعه‌های دولتی برای خود این وسایل حمل و نقل عمومی را در اختیار می‌گیرند، اما مشکل اصلی در این زمینه که سبب حادثه‌ساز شدن اتوبوس‌ها می‌شود به زیر ساخت‌هایی مانند جاده‌های ناایمن و ناوگان فرسوده و حتی راننده بر می‌گردد.

وی افزود: اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، افزایش جمعیت در سال‌های گذشته متناسب با توسعه در ناوگان حمل و نقل عمومی و جاده‌های کشور نبوده است و تحقق چنین وعده‌هایی بودجه و اعتبار می‌خواهد.

رییس اتحادیه شرکت‌های مسافربری ادامه داد: در شرایطی که خرید یک اتوبوس از شرکت‌های داخلی که در سال‌های گذشته حدود ۸۰۰ میلیون تومان بوده به حدود ۵ میلیارد تومان رسیده است چگونه یک راننده توان مالی نوسازی ناوگان خود را دارد و در شرایطی که میانگین سن ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری (اتوبوس) در ایران ۱۳ سال است مسلما بروز چنین حوادثی افزایش پیدا خواهد کرد.

عامری با بیان اینکه استاندارد کشور‌های اروپایی برای نوسازی اتوبوس پنج سال است، گفت: در سال‌های اخیر پیشنهاد دادیم که در ابتدا سن ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون شهری را به ۱۰ سال کاهش دهیم و سپس به استاندارد‌های بین‌المللی نزدیک شویم، اما این اتفاق هم نیفتاد. از سوی دیگر کمبود قطعات و لوازم مورد نیاز نیز در بروز مشکلات در این زمینه و بروز سوانح جاده‌ای بی‌تاثیر نیست.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
امروز جمعه ۱۴ آذر
امروز جمعه ۱۴ آذر
امروز جمعه ۱۴ آذر
امروز جمعه ۱۴ آذر