تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

اثربخشی "برگ‌بو" در تسکین درد‌های مختلف

دم‌کرده برگ‌بو خاصیت ضد تشنج دارد و برای تسکین درد‌های عصبی و عضلانی مؤثر و دم‌کرده میوه آن برای دفع سنگ کلیه اثربخش است.

کد خبر: ۹۷۹۳۸
۰۸:۰۹ - ۰۷ تير ۱۴۰۰

اثربخشی برگ بو

دیدارنیوز ـ مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: برگ‌بو با نام‌های دیگر درخت غار، باهشتان، مازریون، دفنه و حب‌الغار، گیاهی است که خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ دارد و برگ و میوه آن مورد استفاده دارویی قرار می‌گیرد. وی با اشاره به اینکه برگ بو در هضم غذا مؤثر است و در موارد سرفه شدید، دم‌کرده آن اثربخش است، افزود: از برگ آن به عنوان چاشنی و معطر کننده فرآورده‌های غذایی استفاده می‌شود.

مهندس راغ‌آرا افزود: دم‌کرده برگ آن خاصیت ضد تشنج دارد و برای تسکین درد‌های عصبی و عضلانی مؤثر است؛ همچنین دم‌کرده میوه آن برای دفع سنگ کلیه اثربخش است. به دلیل وجود ویتامین A، این گیاه در پیشگیری از سرطان ریه و دهان اثربخش است و سوخت‌وساز بدن را تنظیم کرده و عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه برگ‌بو، ادویه‌ای خوشبو حاوی املاح مس، پتاسیم، کلسیم، آهن، روی و منیزیم است و در بیماران دیابتی کاربرد دارد، بیان کرد: مصرف آن به سلامت و بهبود عملکرد معده کمک می‌کند؛ به دلیل وجود اسیدفولیک از بروز نقص در جنین جلوگیری کرده و به دلیل وجود آهن در خون‌سازی بدن نقش دارد و همچنین برای جلوگیری از تخمیر غذا در معده مفید است.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، میزان مصرف برگ‌بو، روزانه ۳ نوبت و هر نوبت ۲ گرم به صورت دم‌کرده است. زنان باردار نباید از این گیاه استفاده کنند و از مصرف بیش از حد مجاز و توصیه‌شده، خودداری شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی