تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

نیروی انسانی چالش بزرگ آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش امور اداری و منابع انسانی را یکی از حوزه‌های پردغدغه برشمرد و گفت: بیشترین چالش آموزش و پرورش در بخش نیروی انسانی است.

کد خبر: ۹۷۹۳۱
۰۷:۲۰ - ۰۷ تير ۱۴۰۰

حاجی میرزایی چالش بزرگ آموزش و پرورش

دیدارنیوز ـ محسن حاجی میرزایی در گردهمایی مشترک مدیران منابع انسانی و امور اداری و معاونان طرح و برنامه ادارات کل آموزش و پرورش استان ها، که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزارشد، اظهار داشت: زمانی می‌توان از تحول سخن گفت که تغییر و تحولی در نیروی انسان صورت گرفته باشد، بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال‌های اخیر وضعیت مطلوبی در حوزه نیروی انسانی نداشته ایم و از لحاظ اعداد و ارقام با تنگنا‌های زیادی مواجه بوده ایم.

به گزارش آموزش و پرورش حاجی میرزایی با اشاره به سند تحول بنیادین اظهار داشت: همه از سند تحول بنیادین سخن می‌گویند به گونه‌ای که این موضوع جز مطالبات عمومی است بنابراین تحول از ضروریاتی است که باید به آن پرداخته شود.

وی استراتژی آموزش و پرورش در پیگیری سند تحول را تمرکز بر نیروی انسانی و معلم دانست و تصریح کرد: هرچند که قرار بود همه نیرو‌های مورد نیاز آموزش و پرورش از مسیر دانشگاه فرهنگیان جذب شوند تا نیروی با کیفیت به نظام تعلیم و تربیت وارد شوند؛ اما عملا این موضوع محقق نشد و بیش از ۴۸درصد از نیرو‌ها خارج از این مسیر وارد آموزش و پرورش شدند که ویژگی‌های تعریف شده در خصوص نیرو‌های مورد نیاز را دارا نیستند.

وزیر آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: حق آموزش و پرورش است که نیروی مورد نیازش را از بهترین‌های جامعه گزینش کند، اما این که دستگاهی دیگر برای ما تعهد استخدام ایجاد کند، این موضوع نوعی اجحاف در حق دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی گفت: با استمداد از رهبر معظم انقلاب و تشریح موضوع برای شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین شورای عالی آمورش و پرورش، موفق شدیم مصوبه‌ای را از شورای عالی انقلاب فرهنگی دریافت کنیم که براساس آن؛ جذب نیرو تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی صورت گیرد.

عضو کابینه تدبیر و امید از استخدام بیش از ۱۰۲ هزار نیرو در سال ۹۹ بر اساس قوانین قبلی، خبر داد و اضافه کرد: از سال ۹۲ آموزش و پرورش هیچ نیروی به صورت حق التدریس و پاره وقت بکارگیری نکرده است، لذا هیچ تعهدی در این زمینه نداریم.

وی از تلاش برای افزایش دریافتی‌های فرهنگیان در سال‌های اخیر و ادامه آن خبر داد و تصریح کرد: لایحه رتبه بندی را با سرعت در دولت مصوب و به مجلس شورای اسلامی ارسال کردیم که در حالت عادی، طی این مسیر بیش از یک سال زمان می‌برد و خوشبختانه این طرح در مجلس نیز در اسرع وقت و با آرای بی سابقه تصویب شد.

حاجی میرزایی گفت: مشکلات اساسی در خصوص توانمندی نیروی انسانی وجود دارد و این به نحوه ورود این نیرو‌ها به آموزش و پرورش باز می‌گردد. دو طرح؛ کارآمد و طرح جامع یادگیری با هدف تقویت دوره‌های آموزشی وارتقای سلامت معلمان از طریق تعاملات تجریی اجرایی شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی