تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

تلفات و خسارات سنگین طالبان؛ مسلح شدن مردم در ۱۰ ولایت

مقابله با حملات طالبان با وجود مشکلات فراوان توسط مردم و نیرو‌های دفاعی افغانستان ادامه دارد.

کد خبر: ۹۷۸۴۶
۱۲:۳۵ - ۰۶ تير ۱۴۰۰

تلفات و خسارات سنگین طالبان؛ مسلح شدن مردم در ۱۰ ولایت

دیدارنیوز: حملات طالبان به استان‌های مختلف افغانستان با وجود مقابله نیرو‌های دفاعی و امنیتی و مردمی همچنان ادامه دارد.

به گزارش «طلوع و اسپوتنیک»، ادامه حملات گروه «طالبان» به مناطق مختلف افغانستان سبب شد تا مردم شهر‌ها و استان‌های مختلف این کشور برای مقابله با مهاجمان مسلح شوند.

با مسلح شدن مردم ۲ استان دیگر در افغانستان، تاکنون از ۳۴ استان این کشور مردم ۱۰ استان برای مقابله با طالبان دست به اسلحه بردند.

در حال حاضر مردم استان‌های «هرات»، «قندوز»، «تخار»، «بلخ»، «بادغیس»، «بغلان»، «ننگرهار»، «لقمان»، «جوزجان»، «سمنگان» و «کاپیسا» افغانستان برای مقابله با حملات طالبان مسلح شده‌اند.

مقام‌های امنیتی افغانستان اعلام کردند «با وجود آن که دولت از وجود نیرو‌های شبه نظامی حمایت نمی‌کند، اما همه کسانی که اسلحه به دست گرفته اند، در ساختار نیرو‌های افغانستانی فعالیت خواهند کرد.»

سرپرست وزرات کشور افغانستان نیز اعلام کرد «۳۰ هزار نفر دیگر به صفوف پلیس محلی افغانستان اضافه می‌شوند.»

«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان مسلح شدن مردم افغانستان را بخشی از تلاش‌های دولت خواند.

از سوی دیگر سرپرست وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که براساس اطلاعات دریافت شده طالبان در تلاش است تا تجهیزات نظامی خود را به پاکستان ببرد.

وی افزود «شورای امنیت ملی و فرمانده کل دستور داده اند، گشت‌های مستقر هر تانکی را که قصد ورود به افغانستان دارد، هدف قرار دهند.»

یکی از مقام‌های ارشد امنیتی افغانستان نیز با تایید این خبر، گفت «برخی از تجهیزات نظامی نیرو‌های امنیتی به آن سوی مرز افغانستان و خاک پاکستان منتقل شده اند.»

سخنگوی طالبان، خبر انتقال تجهیزات نظامی به پاکستان را رد کرد.

گزارش‌ها از ادامه درگیری‌های سنگین میان طالبان و نیرو‌های امنیتی در استان «پکتیا» حکایت دارند. طی یک هفته اخیر و بر اثر حملات طالبان، شمار زیادی از ساختمان‌های دولتی و مسیر‌های ارتباطی در این استان تخریب شده اند.

براساس گزارش‌های مذکور، نیرو‌های امنیتی افغانستان در سه روز گذشته موفق به بازپس گرفتن بخش‌های مختلفی از این استان شده اند. از ۱۴ منطقه پکتیا، در حال حاضر ۱۰ منطقه به دست طالبان سقوط کردند.

مقام‌های پکتیا از دستگیری شماری از اتباع پاکستانی طی درگیری با طالبان خبر دادند.

از سوی دیگر خبر می‌رسد که طی یک هفته درگیری میان نیرو‌های امنیتی افغانستان و طالبان در استان «قندوز»، ۲۲۵ غیرنظامی زخمی و ۲۹ غیرنظامی کشته شدند.

بنا به اعلام اداره بهداشت قندوز، عمده قربانیان زنان و کودکان و ۹۵ درصد تلفات غیرنظامیان هستند.

مقام‌های محلی اعلام کردند نیرو‌های امنیتی در ۳ روز گذشته در چند جبهه در این استان پیشرفت‌هایی داشته اند.

وزارت دفاع افغانستان نیز اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۵ نفر از اعضای طالبان در ۱۰ استان کشته شدند. طالبان این آمار را تایید نکرد.

بیانیه وزارت دفاع افغانستان همچنین اعلام کرد «در مناطق مختلف با تمام قدرت در حال مقابله با طالبان هستیم و در ۴۸ ساعت گذشته تلفات و خسارات سنگینی به دشمن وارد کردیم.»

این وزارت خانه در بیانیه دیگری اعلام کرد «حملات هوایی علیه طالبان در استان‌های مختلف از جمله پروان در ۲۴ ساعت گذشته ادامه داشته است.»

استاندار «پروان» اعلام کرد در حملات هوایی شب گذشته دستکم ۲۰ نفر از اعضای طالبان کشته یا زخمی شدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی