تیتر امروز

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.
سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.

پرداخت ۳۰ دلار بیت‌کوین به هر السالوادوری

این روز‌ها السالوادوری‌های بسیاری مشغول ثبت‌نام در یک کیف پول دیجیتال خاص هستند تا هدیه خود را از رئیس‌جمهوری کشورشان دریافت کنند.

کد خبر: ۹۷۸۰۳
۰۹:۱۲ - ۰۶ تير ۱۴۰۰

پرداخت ۳۰ دلار بیت‌کوین به هر السالوادوری

دیدارنیوز ـ نجیب ابوکیله، رئیس‌جمهوری السالوادور، برنامه‌ای را تنظیم کرده است که براساس آن، به هر شهروند این کشور معادل ۳۰ دلار بیت‌کوین اختصاص پیدا می‌کند. این پول با ثبت‌نام هر السالوادوری در کیف پول دیجیتال «چیوو» (Chivo) که با سیستم عامل‌های اندروید و iOS سازگار است، امکان‌پذیر خواهد بود.

هر السالوادوری بلافاصله پس از باز کردن حساب کاربری خود در این کیف پول، ۳۰ دلارش را دریافت خواهد کرد. برای ثبت‌نام تنها کافی است که شماره شناسایی السالوادوری خود و همچنین شماره تلفن وارد سیستم شود.

ابوکیله می‌گوید که با این کار می‌تواند مردم کشورش را برای استفاده از ارز‌های دیجیتال تشویق کند. از سوی دیگر، پس از اقدام شگفت‌انگیز السالوادور در تبدیل بیت‌کوین به واحد پول قانونی در این کشور، شایعات بسیار زیادی در فضای مجازی شکل گرفته که مقامات پاراگوئه نیز به‌دنبال چنین کاری هستند.

به گزارش رویترز، کارلوس رخالا، نماینده پارلمان این کشور آمریکای جنوبی که در اوایل‌ماه ژوئن ناخواسته با یک توییت هیجان‌هایی را برانگیخته بود، می‌گوید که او لایحه‌ای را برای ساماندهی ارز‌های دیجیتال پیشنهاد داده است، اما در آن بحثی درخصوص قانونی‌شدن این ارز‌ها وجود ندارد. او گفت: «این یک اسکناس دیجیتال است و با السالوادور متفاوت است؛ زیرا آن‌ها رمزارز را به‌عنوان واحد پول قانونی درنظر می‌گیرند و باید بگویم که در پاراگوئه انجام چنین کاری غیرممکن است.»

در اوایل ماه ژوئن رخالا در توییتر نوشته بود که درماه ژوئیه ما بیت‌کوین را قانونی می‌کنیم. همین موضوع باعث شد تا در توییتر و به طورکلی در برخی رسانه‌ها، شایعاتی در این خصوص شکل بگیرد. این نماینده ۳۶ ساله مجلس پاراگوئه که رهبری یک حزب سیاسی کوچک با مجموع ۴ کرسی در کنگره را برعهده دارد، حالا به‌دنبال جلب حمایت برای تصویب لایحه تنظیم دارایی‌های دیجیتال است. او در حال کار روی ۳ پیش‌نویس قانونی است که قصد دارد در ۱۴ ژوئیه ارائه دهد. از سوی دیگر، السالوادور یک گام دیگر به سمت رواج بیت‌کوین در این کشور آمریکای مرکزی برداشته است.

منبع: همشهری
برچسب ها: ارز دیجیتال
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی