تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

عبدالله عبدالله: مذاکرات صلح افغانستان باید ادامه یابد

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان گفت به رغم تشدید حملات طالبان، مذاکرات با این شبه نظامیان بر سر دستیابی به یک راه حل سیاسی برای چند دهه جنگ در این کشور نباید ترک شود مگر آنکه خود این شبه نظامیان از آن خارج شوند.

کد خبر: ۹۷۶۳۵
۰۹:۵۵ - ۰۵ تير ۱۴۰۰

عبدالله عبدالله: مذاکرات صلح افغانستان باید ادامه یابد

دیدارنیوز -  به نقل از  خبرگزاری رویترز، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان در مصاحبه‌ای به رویترز گفت: من فکر می‌کنم ما نباید در را تا زمانی که طالبان آن را کاملا نبندد، ببندیم. ما نمی‌توانیم به رغم کمبود پیشرفت یا آنچه در عرصه میدانی رخ می‌دهد به مذاکرات نه بگوییم.

عبدالله عبدالله این اظهارات را بعد از آن مطرح کرد که به همراه اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به منظور مذاکراتی بر سر کمکهای نظامی و غیرنظامی آمریکا و مسائل مربوط به خروج آخرین سربازان آمریکایی از افغانستان بعد از گذشت حدودا ۲۰ سال از حمله تحت رهبری آمریکا به آن، دیدار کرد.

سفر دو روزه این رقبای سیاسی سابق که شامل دیدارهایی با قانونگذاران هر دو حزب اصلی و رهبران پنتاگون بوده، در زمان تشدید خشونتها در سراسر افغانستان همچنان که نیروهای دولتی این کشور برای خنثی کردن پیشروی های طالبان میجنگند، انجام شده است.

بایدن به غنی و عبدالله گفت که "افغانها باید خودشان درباره آینده خود تصمیم بگیرند" و "خشونت بی هدف باید متوقف شود".

با این حال درگیری‌ها باعث تردیدهای شدید درباره مذاکرات صلح مورد حمایت آمریکا برای افغانستان که مدتهاست به بن بست خورده، شده است؛ مذاکراتی میان شبه نظامیان طالبان و هیات مقامهای دولت افغانستان که در سال ۲۰۲۰ در شهر دوحه قطر تحت دولت ترامپ شروع شد.

عبدالله گفت، زمانی که مذاکرات شروع شد "شاید خوشبینی بیشتر" درباره یک توافق صلح وجود داشت زیرا "طالبان چیزهایی به مخاطبان مختلف گفت که خوش بینی ایجاد کرد".

با این حال عبدالله عبدالله اظهار کرد، مذاکرات نباید رها شود.
وی افزود: نهایتا آخرین فرد کشته شده یک راه حل نخواهد بود. باید یک توافق صلح آمیز وجود داشته باشد.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی