تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم
دیدارنیوز آخرین تحولات انتخاباتی را بررسی کرد:

نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم

بسیاری از تحلیلگران و منتقدان می‌گویند در نبود نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرای میانه‌رو، کار اصولگراها برای سهم‌خواهی در مجلس، به جنجال کشیده خواهد شد.
سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...

بازدید ماهانه از موزه‌های برلین رایگان شد

در اولین یکشنبه هر ماه، بازدید از موزه‌های پاییتخت آلمان رایگان است. در حال حاضر ۶۰ موزه به این طرح پیوسته‌اند.

کد خبر: ۹۷۴۴۲
۱۵:۵۴ - ۰۲ تير ۱۴۰۰

بازدید ماهانه رایگان از موزه‌های برلین

دیدارنیوز ـ  berliner-zeitung نوشت: براساس تصمیم سنای برلین، از چهارم جولای سال جاری (یکشنبه ۱۳ تیر)، ورود به موزه‌های پاییتخت آلمان در اولین یکشنبه هر ماه رایگان خواهد بود. هدف از اجرای چنین طرحی این است که افراد با هر سطح درآمدی در برلین بتوانند از موزه‌های این شهر بازدید کنند.

از ماه ژوئیه، موزه‌های شهر برلین در اولین یکشنبه هر ماه، رایگاه خواهد بود. این طرح که سال‌ها به دلیل مخالفت بسیاری از نمایندگان سنای برلین مسکوت مانده بود، بالاخره در سنا تصویب شد. مخالفان این طرح معتقد بودند که فروش بلیط در موزه‌ها می‌تواند بخشی از هزینه نگهداری آن‌ها را تامین کند. این در حالی است که ورود رایگان افراد به موزه‌ها چنین شانسی را از مسئولان آن‌ها خواهد گرفت.

با این وجود، بسیاری از نمایندگان سنا برلین معتقد بودند که اگر موزه‌ها یکبار در ماه نیز رایگان باشند، گروه‌های بیشتری از شهروندان می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند. آن‌ها مدعی بودند که بخشی از مردم شهر برلین به دلیل هزینه بالای بلیط موزه‌ها، از رفتن به آن‌ها خودداری می‌کنند.

براساس آمار‌های منتشرشده از سوی دولت فدرال، ۱۸ درصد از مردم پاییتخت آلمان توان خرید بلیت موزه‌ها را ندارند. به همین‌دلیل، نمایندگان سنا برلین بالاخره پس از سال‌ها بحث به توافق رسیدند که یک روز در ماه را برای بازدید رایگاه شهروندان از موزه‌ها در نظر بگیرند. در حال‌حاضر ۶۰ موزه برلین از جمله موزه آلات موسیقی، موزه فناوری و گالری ملی در این طرح شرکت کرده‌اند.

دولت ایالتی برلین با همکاری دولت فدرال، بودجه‌ای برای این موزه‌ها در نظر گرفته‌اند تا آن‌ها با مشکلات مالی مواجه نشوند. در مقابل، قرار است این ۶۰ موزه در روز‌های یکشنبه اول هر ماه، با پیشنهادات متنوع فرهنگی خود، شهر برلین را هیجان‌زده و تور‌های جذابی برای گروه‌های مختلف سنی برگزار کنند. همچنین برخی از کارشناسان حوزه فرهنگی پیشنهاد داده‌اند که در این روز، برنامه‌هایی نیز برای گروه‌هایی برگزار شود که به دلیل آشنا نبودن به زبان آلمانی به موزه‌ها مراجعه نمی‌کنند. علاوه بر این‌ها قرار است، شرایط مطلوبی نیز برای خانواده‌های ایجاد شود که کودکان و نوجوانان خود را برای بازدید به موزه‌ها می‌برند.

منبع: فارس
برچسب ها: موزه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی