تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

علت توقف واکسیناسیون جانبازان بالای ۲۵ درصد چیست

با گذشت حدود یک ماه از صحبت معاون بهداشت بنیاد شهید، خبری از واکسیناسیون جانبازان بالای 25 درصد نیست. برخی از این افراد گلایه خود را نسبت به این وقفه ابراز کردند.

کد خبر: ۹۷۴۱۱
۱۴:۵۹ - ۰۲ تير ۱۴۰۰

علت توقف واکسیناسیون جانبازان بالای ۲۵ درصد

دیدارنیوز ـ با توجه به آغاز واکسیناسیون کرونا برای افراد دارای بیماری زمینه‌ای و سالمندان که در اولویت دریافت این دارو هستند، جانبازان نیز جزو قشری محسوب می‌شوند که در اولویت دریافت واکسن قرار دارند.

از اردیبهشت ماه سال جاری جانبازان بالای ۷۰ درصد دوز اول این واکسن را دریافت کردند. قرار بود از ابتدای ماه خرداد با اعلام عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید، واکسیناسیون جانبازان بالای ۲۵ درصد با اولویت مشکلات شیمیایی آغاز شود و همسران جانبازان بالای ۷۰ درصد نیز در این مرحله واکسن دریافت کنند.
معاون بنیاد شهید در ۵ خردادماه: از هفته آینده شاهد واکسیناسیون جانبازان بالای ۲۵ درصد هستیم

وی در ۵ خرداد اعلام کرده بود: «با اشاره به برگزاری جلسه با مدیران مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شرایط جانبازان ۲۵ تا ۵۰ درصد و همسران جانبازان ۷۰ درصد به دلیل مراقبت و پرستاری از این جانبازان معزز برای اعضای حاضر در جلسه تشریح شد. پس از ارائه این موارد مقرر شد هماهنگی لازم از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به منظور آغاز واکسیناسیون جانبازان ۲۵ تا ۵۰ درصد با اولویت جانبازان شیمیایی و همچنین همسران جانبازان ۷۰ درصد صورت گیرد و خوشبختانه این نامه به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است. بر همین اساس به مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرده‌ایم که هماهنگی‌های لازم را با دانشگاه‌های علوم پزشکی استان مربوطه انجام دهند تا با تهیه مقدمات لازم، از هفته آینده شاهد شروع واکسیناسیون جانبازان عزیز ۲۵ تا ۵۰ درصد و همسران گرامی جانبازان ۷۰ درصد در سراسر کشور باشیم.»

اما با گذشت حدود یک ماه از صحبت معاون بهداشت بنیاد شهید خبری از واکسیناسیون این گروه از جانبازان نیست. برخی از این افراد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گلایه خود را نسبت به این وقفه که اطلاعی هم در مورد عدم انجام آن به آنها داده نشده، ابراز کردند.

یک جانباز بالای ۲۵ درصد: هنوز از بنیاد شهید با ما تماسی نگرفته‌اند

یکی از این این افراد که جانباز بالای ۲۵ درصد شیمیایی است در گفت‌وگو با فارس گفت: علی‌رغم اعلام رسانه‌ها مبنی بر واکسیناسیون جانبازان بالای ۲۵ درصد و همسران جانبازان بالای ۷۰ درصد، تاکنون خبری از بنیاد شهید نشده و کسی با ما در این خصوص صحبت و یا تماسی نداشته است.

وی گفت: به بنیاد شهید منطقه شهرری که پرونده‌ام آنجاست تماس گرفتم. آنها اعلام کردند چند روزی است اسامی افراد مشمول از ما گرفته شده و خبر دیگری نیست.

عباسپور در ۲ تیرماه: از دو هفته دیگر واکسیناسیون جانبازان بالای ۲۵ درصد آغاز می‌شود

در همین خصوص با عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید صحبت کردیم و پیگیر موضوع شدیم. وی گفت: همانطور که در اخبار بیان شد برای مدت کوتاه چند روزه‌، وقفه‌ای در تأمین واکسن کرونا رخ داد. اکنون این مشکل برطرف شده است و اولویت با کسانی است که دوز اول را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: از دو هفته آینده واکسیناسیون مرحه اول جانبازان بالای ۲۵ درصد با اولویت شیمیایی و همسران جانبازان بالای ۷۰ درصد مجدد آغاز خواهد شد و سپس همسران جانبازان بالای ۵۰ درصد واکسینه می‌شوند.

عباسپور خاطر نشان کرد: هیچ‌گونه جای نگرانی نخواهد بود و حتماً همه عزیزان ایثارگر که مشمول دریافت این واکسن هستند، واکسیناسیون خواهند شد.

علت تأخیر در واکسیناسیون

گفتنی است، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز در ۱۶ خرداد اعلام کرد: «قرار بود محموله‌ای شامل ٣ میلیون دوز واکسن وارد کشور شود و واکسیناسیون سرعت خوبی داشت، اما ورود این محموله با تاخیر مواجه شد و تصمیم گرفتیم به جای آغاز واکسیناسیون گروه سنی جدید، واکسیناسیون افراد بالای ٧٠ سال را تکمیل کنیم و این گروه‌های سنی دوز اول و دوم واکسن را دریافت کنند.

بنایراین واکسیناسیون گروه‌های بعدی سنی، به زمانی که محموله واکسن وارد کشور شود، موکول شد و اینکه واکسیناسیون متوقف شده است، حرف درستی نیست، اما واکسیناسیون سایر گروه‌های سنی تا ورود محموله واکسن انجام نمی‌شود.»

منبع: یکتاپرس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی