تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

شرکت عجیب بورسی با ۵۵ سال عدم تجدیدارزیابی!

شرکت خوراک دام پارس وابسته به سازمان اقتصادی کوثر احتمالا تنها شرکت بورسی باشد که پس از ۵۵ سال هنوز تجدیدارزیابی دارایی نشده است.

کد خبر: ۹۷۴۰۵
۱۴:۴۴ - ۰۲ تير ۱۴۰۰

شرکت بورسی با ۵۵ سال عدم تجدیدارزیابی!

دیدارنیوز ـ شرکت خوراک دام پارس وابسته به سازمان اقتصادی کوثر از زیرمجموعه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران که در حوزه استراتژیک تولید خوراک دام و طیور فعالیت می‌کند، در تمام ۵۵ سال گذشته! افزایش سرمایه ناشی از تجدیدارزیابی دارایی نداشته است که همین نکته نشان می‌دهد مدیریت‌های حاکم بر سازمان کوثر چقدر به مراقبت از وضعیت بهینه شرکت‌ها و حفظ منافع خانواده شهدا و امور ایثارگران و سایر سهامداران متعهد بوده است.

این شرکت در راستای تکمیل زنجیره ارزش افزوده سازمان اقتصادی کوثر فعالیت کرده و در سال گذشته به دلیل استفاده از مدیران مجرب و حرفه‌ای توانست صد‌ها درصد بر سود سالانه افزوده و موردتوجه فعالان بازار سرمایه قرار گیرد و مصداق کامل جهش تولید بود به طوریکه خوراک دام پارس در یک سال اخیر جهش تولید خیره کننده نزدیک به ۸ برابری را تجربه کرد.

انتظار می‌رفت که باتوجه به بحران نهاده‌های دامی کشور و دولتی بودن سازمان اقتصادی کوثر (دارنده ۵۰ درصد سهام غدام)، خوراک دام پارس قوی‌تر از گذشته به میدان آمده و اشتباهات نابخشودنی گذشته را به سرعت جبران شود، اما هنوز اخیار موثقی درباره افزایش سرمایه ناشی از تجدیدارزیابی و از محل آورده سهامداران در سامانه کدال منتشر نشده است و حتی سازمان کوثر قصد دارد با قطع کردن زنجیره ارزش افزوده؛ سهم ۵۰ درصدی خود را به طور بلوکی به فروش برساند که بدون شک برای فعالان خصوصی گزینه بسیار جذابی است و معلوم نیست که چرا سازمان کوثر از این فرصت استثنایی برای ارزشمندسازی سهم استفاده نمی‌کند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند که پویایی مدیریتی ریشه پیشرفت مجموعه‌های اقتصادی است و یکی از مشکلات اساسی در بهره وری ناچیز نهاد‌های دولتی و حاکمیتی ایران را باید در استفاده از مدیران فرسوده با ایده‌های کهنه دانست.

وضعیت برخی از شرکت‌های اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران مطلوب نیست و موارد عجیبی مانند عدم افزایش سرمایه ۵۵ ساله خوراک دام پارس هم در آن‌ها وجود دارد که نشان می‌دهد آیت الله رئیسی باید یکی از اولویت‌های نخست خود را پاکسازی این مجموعه‌ها از مدیران فرسوده، ناکارآمد و حاشیه دار قرار دهد.

انتظار می‌رفت با حضور اوحدی در راس بنیاد شهید و امور ایثارگران به عملکرد‌های خارج از قاعده زیرمجموعه‌ها که به خانواده شهدا و امور ایثارگران آسیب زیادی وارد کرده پایان داده شود، اما هنوز اتفاق ویژه‌ای رخ نداده است.

منبع: تحریریه
برچسب ها: بورس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
0
0
چرا عمران و توسعه شاهدرا نمیگیرد ۴۳ستله یا سرمایه گذاری شاهد رادنمیگید۴۳ساله تجدید ارزیابی نکرده میلیاردها دلار زمین در بهترین موقعیت دارند ولی به دست ناهلان افتاده
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی