تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

یانیس اشوتس درگذشت

مترجم آثار فلسفی ایران، اسلام‌شناس، متخصص فلسفه و عرفان اسلامی و پژوهشگر مکتب فلسفیِ اصفهان، از دنیا رفت.

کد خبر: ۹۷۳۹۳
۱۴:۰۰ - ۰۲ تير ۱۴۰۰

یانیس اشوتس درگذشت

دیدارنیوز ـ دکتر یانیس اشوتس (Janis Esots) متولد سال ۱۹۶۶ که شامگاه جمعه ۲۸ خردادماه چشم از جهان فروبست، پژوهشگر موسسه مطالعات اسلامی در لندن و عضو هیئت علمی مطالعات اسماعیلی بود. او بیش از هشت سال با دائرة‌المعارف اسلامیکا (ترجمه انگلیسی دائرةالمعارف بزرگ اسلامی) همکاری می‌کرد و از سال ۱۳۹۷ مدیریت تیم ویراستاری اسلامیکا را بر عهده داشت.

اشوتس آثاری از ملاصدرا، سهروردی، میرداماد و صدرالدین قونوی را به روسی ترجمه کرده است. او همچنین سرویراستار سالنامۀ اشراق (Ишрак) (انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه، موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران) و دانشیار دانشگاه لاتیوا در لتونی بود. از اشوتس مقالات متعددی در حوزه‌های شیعه‌شناسی، مطالعات اسماعیلی، فلسفه، خاصه مکتب اصفهان و فلسفه ملاصدرا و عرفان اسلامی به یادگار مانده است.

کتاب زیر نیز از او در حال چاپ است:

Philosophical School of Iṣfahān and the Gnostic of Shīrāz

مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی درگذشت دکتر یانیس اشوتس را به همکاران او در دانشنامه اسلامیکا و جامعه علمی و فرهنگی کشور تسلیت گفته است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بزرگان علم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی