تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

احمدی خورشیدی: ممکن است رئیسی از اصلاح‌طلبان در کابینه خود استفاده کند

احمد خورشیدی آزاد، رییس ستاد مردمی سید ابراهیم رییسی با بیان اینکه ممکن است رییسی از اصلاح‌طلبان در کابینه خود استفاده کند، گفت: رئیسی به دنبال استفاده از ظرفیت‌های قانون اساسی در راستای تقویت آزادی‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است.

کد خبر: ۹۷۱۶۹
۱۵:۰۲ - ۰۱ تير ۱۴۰۰

ممکن رییسی از اصلاح‌طلبان در کابینه خود استفاده کند/رییسی به دنیال تقویت آزادی‌های اجتماعی و سیاسی است

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: احمد خوشیدی آزاد رییس ستاد مردمی سید ابراهیم رئیسی در پاسخ به این پرسش که با توجه به شعار‌های انتخاباتی رئیسی مبنی بر اینکه مستقل است و دولت و کابینه‌ای فراجناحی تشکیل می‌دهد، چه نظری دارید؟ گفت: با توجه به کارنامه و سابقه او در دستگاه قضایی، معیارش بیشتر کارآمدی بود و خیلی به جایگاه جناحی افراد توجه نکرد. در دستگاه قضایی تعداد زیادی از قضات اصلاح طلب در دوره تصدی آیت‌الله رئیسی در مسند قضاوت در سطوح بالا قرار داشتند. آقای رییسی بهتر از ما می‌داند کشور با یک جناح و گروه مشکلاتش حل نمی‌شود. در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود هم تاکید کرد، من رییس جمهور آن‌هایی که رای دادند، کسانی که رای ندادند و افرادی که به رقبا رای دادند، هستم. این سیگنال خیلی خوبی بود و به نظرم این اتفاق می‌افتد.

وی افزود: شاید برخی دوست داشته باشند رییس جمهور دولت سیزدهم یکجانبه عمل کند، ولی این اتفاق نمی‌افتد. گمانه زنی‌هایی در مورد کابینه دولت شنیده می‌شود یا به چشم می‌خورد، ولی این‌ها واقعی نیستند و خیلی بعید است به حقیقت نزدیک باشد. خود ایشان گفت فضای ستاد انتخاباتی به معنی بدنه دولت آینده نیست؛ لذا سهم خواهی مورد پذیرش آیت‌الله رئیسی نیست.

خوشیدی آزاد در این باره که روابط ایران با جهان در دولت رییسی چه سمت و سویی خواهد داشت. با نهایی شدنی برجام، فرصت خوبی نصیب رئیسی خواهد شد، آیا این فرصت در خدمت نزدیک شدن ایران به جهان خواهد شد یا بالعکس، یادآور شد: یک شعار خوب در دوره تبلیغات انتخاباتی درباره بحث ارتباط با جهان داده بود و در کنفرانس خبری هم در مورد نزدیکی به کشور‌های عرب خلیج فارس و اطراف مدیترانه تاکید داشت. آقای رئیسی به دنبال برجام خوب است. از طرفی آمریکایی‌ها تمایل دارند با دولتی که به رهبری نزدیک است و هماهنگی بیشتری دارد کار کنند. به نظرم به نفع ایران و آمریکا است که از این فرصت استفاده کنند.

به گزارش دیدار این فعال اصولگرا درباره سیاست داخلی سید ابراهیم رئیسی  و نحوه برخورد او با احزاب و جریان‎‌های داخلی و مهم‌تر از همه آزادی‌های فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: قانون اساسی برای تضمین آزادی‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ظرفیت‌های زیادی دارد. این نیست که برخی فکر می‌کنند این جناح به دنبال محدودیت است. آقای رئیسی به دنبال توجه به ظرفیت‌های قانون اساسی در راستای تقویت آزادی‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است.

وی اضافه کرد: جسته و گریخته در اخبار شنیدم که ممکن است آقای رئیسی از ظرفیت اصلاح طلبان در کابینه خود استفاده کند. دلیل نمی‌شود، چون در انتخابات پیروز نشدند از چهره‌های کارآمد جناح اصلاح طلب در دولت استفاده نشود.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی