تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

انتقاد بیگی‌نژاد از بی‌توجهی به نیروگاه اتمی بوشهر

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی‌توجهی به نیروگاه اتمی بوشهر گفت: امروز نیروگاه اتمی بوشهر برای تولید ۱۰۰۰ مگاوات برق هسته‌ای در حالت احتضار قرار دارد.

کد خبر: ۹۷۱۰۲
۱۰:۱۱ - ۰۱ تير ۱۴۰۰

انتقاد بیگی‌نژاد از بی‌توجهی به نیروگاه اتمی بوشهر

دیدارنیوز - هادی بیگی‌نژاد در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) در توضیح سوالش از وزیر نیرو درباره علت عدم پیش‌بینی برای تامین برق هسته‌ای مورد نیاز کشور گفت: از ۲۰ سال گذشته مقام معظم رهبری به تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای تاکید دارند. سال گذشته هم این موضوع را مجددا تاکید کردند. مساله‌ای که مورد خطاب همه ما است اما به آن توجهی نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تولید ۱۰۰۰ مگاوات برق هسته‌ای داریم و برای رسیدن به تولید ۲۰۰۰ مگاوات برق هسته‌ای دیگر اقدام مناسبی صورت نگرفته است، اکنون فاز یک نیروگاه بوشهر کلی بدهی دارد. سوال اصلی‌ام این است که چرا وزارت نیرو به صحبت‌های رهبری برای تولید برق هسته‌ای توجهی نکرده است؟.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نیروگاه اتمی بوشهر در بی‌توجهی کامل به سر می‌برد، برای بهره برداری از این نیروگاه یکسری اهدافی پیش بینی شده که از جمله آن بهره‌گیری از توانمندی کشورهای خارجی صاحب توانمندی، تربیت نیروی انسانی متخصص، پیگیری موثر طراحی نیروگاه اتمی کوچک و موثر و رصد فناوری‌های تولید برق هسته‌ای کشور و در نهایت استفاده برای آب شیرین کن است که همه اینها به دلیل مشکلات مالی در حد آرزو مانده است. امروز نیروگاه هسته‌ای بوشهر برای یک هزار مگاوات برق در حالت احتضار قرار دارد با این وضعیت معلوم نیست کِی ۲۰۰۰ واحد بعدی برق هسته‌ای تولید می‌شود و به نظر می‌رسد بیشتر در حد آرزوست. ما در این شرایط برق هسته‌ای را از دست می‌دهیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: برای حل این مساله جلسه‌ای در دفتر آقای نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور وزرای نفت و نیرو و رئیس سازمان انرژی اتمی تشکیل شود تا به یک راهکاری برسیم.

در نهایت هم علی نیکزاد گفت که این نشست هفته آینده تشکیل خواهد شد.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی