تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

قرارگیری ایران در میان قدرت‌های واکسن‌ساز

وزیر بهداشت با بیان اینکه ایران راه صدساله‌ای را خصوصا در حوزه واکسن پیموده است، گفت: ایران در میان ۶ کشور تولید واکسن قرار گرفته است.

کد خبر: ۹۶۳۲۱
۱۳:۱۸ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۰

وزیر بهداشت قرارگیری ایران در میان قدرت‌های واکسن‌ساز

دیدارنیوز ـ سعید نمکی در نمایشگاه سیمیلاتور‌های پزشکی ساخته شده توسط شرکت‌های دانش بنیان که امروز در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مدت‌ها بود که چگونگی آموزش پزشکی به صورت مجازی از رؤیا‌های ما به شمار می‌رفت، افزود: این امر به خصوص در ایام کرونا بیشتر احساس می‌شد که با همت معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و شرکت‌های دانش بنیان محقق شد.

وی ادامه داد: با همکاری صورت گرفته میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و شرکت‌های دانش بنیان با سیمیلاتور‌های پزشکی به نقطه‌ای رسیده‌ایم که می‌توان از آن استفاده کرد.

نمکی با اشاره به نمایشگاه سیمیلاتور‌های پزشکی در نمایشگاه بین المللی گفت: امروز شاهد به کارگیری ابزار‌هایی بودیم که در آموزش مجازی برای دانش آموزان، دانشجویان، رزیدنت ها، اساتید و جراحان و ... قابل استفاده است.

وی تاکید کرد: ما نگران بودیم در آموزش پزشکی دچار کمبود و نقصان شویم، اما ضروری بود برای احترام به مردم و کاهش آسیب بیماران، آموزش‌های پزشکی را به واسطه دستگاه‌های ایرانی انجام دهیم.

نمکی با اشاره به ربات جراح یکی از شرکت‌های دانش بنیان گفت: این ربات یکی از دستگاه‌های خوب و مورد توجه در این نمایشگاه بوده است.

وزیر بهداشت با اشاره به فعالیت محققان در ۶ پلتفرم واکسن کرونا خاطر نشان کرد: ایران راه صدساله‌ای را خصوصا در حوزه واکسن پیموده است، به طوری که تاکنون در ۶ پلتفرم واکسن کرونا توسط محققان در حال مطالعه یا تولید است.

وی افزود: همچنین جمهوری اسلامی ایران در کنار همه عظمت‌ها می‌تواند به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تکنولوژی دانش علوم پزشکی و رشته‌های وابسته در کل جهان نقش آفرینی کند.

به گفته وی اکنون ما جزو ۶ کشور مطرح دنیا هستیم که توانسته‌ایم در حوزه واکسن کووید از صفر تا صد ورود پیدا کنیم و امیدواریم در آینده بازار خوبی برای صادرات داشته باشیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: وزارت بهداشت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی