تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

فروکش طوفان کرونا؛ هند با احتیاط به زندگی عادی باز می‌گردد

با کاهش چشمگیر موارد جدید ابتلا به کرونا در هند، دولت‌های ایالتی این کشور تمهیدات مقابله با این ویروس و محدودیت رفت و آمد را لغو کردند.

کد خبر: ۹۶۳۱۸
۱۳:۱۵ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۰

فروکش طوفان کرونا در هند

دیدارنیوز ـ داده‌های وزارت بهداشت هند نشان می‌دهد که موارد جدید ابتلا به کرونا از ۴۰۰ هزار نفر در ماه مه به ۷۰ هزار نفر در روز دوشنبه رسیده است که این کمترین موارد جدید ابتلا به کرونا در هند از حدود دو ماه پیش می‌باشد.

در همین حال بسیاری از ایالت‌های هند از جمله دهلی نو محدودیت‌های کرونایی را روز دوشنبه لغو کردند. در دهلی، دولت با باز شدن تمامی مغازه‌ها و مراکز خرید موافقت کرده است.

شبکه خبری "ان دی تی وی" گزارش داد: هند هم اکنون پس از آمریکا در جایگاه دوم جهان از نظر آمار ابتلا به ویروس کرونا در جهان قرار دارد. داده‌های وزارت بهداشت هند نشان می‌دهد که تاکنون ۲۹ میلیون و ۵۱۰ هزار نفر در هند به کرونا مبتلا شده و ۳۷۴ هزار و ۳۰۵ نفر نیز قربانی این ویروس شده‌اند.

آرویند کجریوال سروزیر ایالت دهلی گفت: فعالیت بازار‌ها و رستوران‌ها با دقت بررسی می‌شود. اگر ما دوباره شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا باشیم، محدودیت‌ها وضع خواهند شد.

ماه گذشته ظرفیت بیمارستان‌ها در پایتخت دهلی تکمیل شده بود و تختی برای پذیرش بیماران کرونایی با مشکل حاد تنفسی وجود نداشت. بیمارستان‌ها همچنین برای تامین اکسیژن به مشکل بر خورده بودند. اما در ماه جاری میلادی، دولت دهلی به مراکز کسب و کار اجازه داد تا ۵۰ درصد از کارمندان خود را به محل کار بازگردانند و حمل و نقل عمومی نیز با نیمی از ظرفیت آغاز به کار کرد.

نشریه "تایمز او ایندیا" نوشت: در ایالت جنوبی تامیل نادو که مرکز صنعت خودروسازی هند محسوب می‌شود، دولت به کارخانه‌ها اجازه داده است تا با نیمی از ظرفیت کارمندان، تولید خود را آغاز کنند. سایر مغازه‌ها و مراکز خرید نیز در این ایالت بازگشایی شده‌اند.

در بنگلور پایتخت ایالت کارناتاکا که در همسایگی تامیل نادو قرار دارد و پایتخت تکنولوژی هند محسوب می‌شود، ترافیک به خیابان‌ها بازگشته است و شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در این شهر با نیمی از ظرفیت فعالیت خود را آغاز کردند. اما در این شهر محدودیت رفت و آمد در شب و همچنین ممنوعیت خروج از خانه در روز‌های آخر هفته (شنبه و یکشنبه) همچنان پابرجا خواهد بود.

کارشناسان نسبت به بازگشایی کامل هند اخطار داده‌اند، زیرا این کشور تاکنون حدود ۵ درصد از جمعیت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری خود را به طور کامل واکسینه کرده است و هنوز میلیون‌ها نفر در خطر ابتلا به کرونا قرار دارند.
میلیون‌ها نفر در هند به درآمد‌های روزانه برای تامین مخارج خود و خرید غذا وابسته هستند.

سال گذشته زمانی که هند برای شکستن زنجیره انتقال کرونا، یک قرنطینه سراسری و طولانی وضع کرد، میلیون‌ها کارگر روزمزد در این کشور با بحران ناگهانی غذا و زندگی مواجه شدند. در نبود حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و قطار، هزاران نفر از کارگران با پای پیاده اقدام به مهاجرت دسته جمعی از کلان شهر‌های هند کردند.

براساس آخرین آمار‌های رسمی که از سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ موجود است، حدود ۴۰۰ میلیون نفر در بازار کار هند مشغول کار هستند. از این تعداد، بیش از نیمی از افراد دارای شغل‌های آزاد و ۱۲۱ میلیون نفر نیز کارگرانی هستند که مشاغل نامنظم دارند و فقط برای روز‌هایی که کار می‌کنند حقوق دریافت می‌نمایند.

طبق گزارش "اکونومیک تایمز"، در صورت ادامه قرنطینه تا پایان ماه ژوئن ۲۰۲۱، اقتصاد هند با یک ضرر ۳۸ میلیارد دلاری مواجه خواهد شد.

بر اساس گزارش سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل، سال گذشته ضرر و زیان بخش‌های سازمان یافته اقتصاد هند در اواخر ماه مارس، حدود ۹ تریلیون روپیه بود.

بیشترین صنایع تحت تأثیر کرونا شامل خدمات و تولید، به ویژه مسافرت و جهانگردی، خدمات مالی، معدن و ساخت و ساز است.

در بخش تولید، برخی از صنایع که بیشترین آسیب را دیده‌اند شامل محصولات فلزی و شیمیایی، وسایل نقلیه موتوری، ماشین آلات و تجهیزات، منسوجات و ... می‌شوند. بخش خودروسازی هند با کمبود قطعات وارداتی مواجه است و مجبور شده چندین کارخانه خود را در مناطق مختلف هند تعطیل کند.

طبق یک گزارش پارلمانی هند، این بخش در سال گذشته و در طول قرنطینه با ضرر تقریبی روزانه ۳۱۵ میلیون دلار مواجه بوده و بیش از ۳۵۰ هزار شغل وابسته به این بخش نابود شده است.

بازگشایی تاج محل

وزارت فرهنگ هند روز سه شنبه اعلام کرد با توجه به کاهش شیوع ویروس کرونا در این کشور، بنای تاریخی تاج محل و همچنین تمام موزه‌های مرکزی و بنا‌های فرهنگی و تاریخی مهم این کشور از روز چهارشنبه بازگشایی خواهند شد.

نشریه "لایو مینت" نوشت: مقامات هندی اعلام کردند بازگشایی تاج محل با رعایت کامل قوانین کرونایی خواهد بود و بازدید کنندگان اجازه نخواهند داشت به سطوح مختلف در این مرکز تاریخی دست بزنند.

تاج محل در شمال ایالت اوتار پرادش و در همسایگی دهلی نو واقع است. ایالت اوتار پرادش یکی از ایالت‌های هند بود که در موج دوم کرونا به شدت تحت تاثیر شیوع گسترده کرونا قرار گرفت.

مقامات هندی سال گذشته نیز تاج محل و سایر مراکز جهانگردی را به دلیل شیوع کرونا و کاهش شدید بازدید کننده تعطیل کردند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی