تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

بیانیه ائتلاف «طهران قوی شورای مردمی» درباره شهرداری و شهر تهران منتشر شد

دبیرخانه ائتلاف «طهران قوی شورای مردمی» با انتشار بیانیه‌ای برنامه‌ها و مواضع خود برای انتخابات شورای شهر تهران را اعلام کرد.

کد خبر: ۹۶۲۵۵
۱۰:۲۰ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۰

بیانیه ائتلاف «طهران قوی شورای مردمی» درباره شهرداری و شهر تهران منتشر شد

دیدارنیوز - در این بیانیه آمده است:

«ائتلاف طهران قوی با بهره مندی از حضور متخصصان و مدیران خوشنام شهری، جوانان مومن و انقلابی، نخبگان، ایثارگران و خانواده شهدا، اساتید دانشگاه های مطرح تهران، اصناف، بازاریان و کسبه، ورزشکاران، فرهنگیان و ... طی ائتلاف بزرگ وحدت " کارآفرینان و متخصصان" و با شعار " طهران قوی-شورای مردمی" با هدف خدمت صادقانه و بی منت به مردم و ایجاد رفاه، امنیت و آسایش حداکثری برای مردم و اهتمام به تحقق ساده زیستی و پاک دستی مسئولان، تعالی خواهی و پیشرفت طلبی، مردمگرایی و با اتکا به آراء و خردجمعی برای ساخت طهران قوی با مدیریت یکپارچه و به دور از سیاسی کاری و جزم اندیشی و پس از اعلام فهرست 21 نفره خود و دعوت از شهروندان و دغدغه مندان مدیریت شهری برای شرکت در انتخابات و رای کامل به لیست ارائه شده این ائتلاف، بر خود لازم می داند مواضع و رویکرد ائتلاف را برای تنویر افکار عمومی و ایجاد امکان مطالبه گری برای شهروندان اعلام نمایند.  

 این حق شهروندان است که مطلع باشند چه شهرداری قرار است برای مدیریت شهری انتخاب شود، از این رو یکی از اولین اقدامات تهران قوی آن است که قبل از آنکه بر مسند شورای شهر بنشیند، شهرداران پیشنهادی خود را معرفی نماید.
 
کارکنان شهرداری تهران باید بدانند رویکرد این ائتلاف عدالت در توزیع فرصت های شغلی برای ارتقاء سرمایه اجتماعی، توزیع خدمات یکسان به کارکنان، نگاه سیستمی و رویکرد تخصصی به مأموریت های شهرداری تهران، جوانگرایی، تخصیص سهم 30 درصدی به بانوان از هر رده مدیریتی، یکسان سازی حقوق و مزایا و دستمزد و ایجاد امنیت شغلی و پرهیز از رفتارهای سیاسی و سلبی می باشد به نحوی که این ائتلاف مدعی است 4 سال امنیت و آرامش شهروندان و نیروهای شهرداری تهران را تضمین خواهد کرد.

رویکرد طهران قوی برای اداره شهر رویکردی محله محور و با  احیاء ساختار دولت محلی و مدیریت محله خواهد بود که در آن مشارکت پذیری، حضور و ارتقاء جایگاه شهروندان قدم اول خواهد بود.

شفاف سازی در بودجه شهر تهران و بهره برداری بهینه از سمن ها و NGOها در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های شهر، فعال سازی بخش های شورایاری ها، ایجاد کرسی های آزاد اندیشی برای جوانان، بانوان و دیگر شهروندان و ایجاد کمیته ها و کارگروه هایی برای سالمندان، معلولان و اقشار خاص در اولویت ائتلاف طهران قوی خواهد بود.  

 این ائتلاف برای تحقق شهری زیست پذیر که کیفیت زندگی بالاتری را رقم بزند با توجه ویژه به اقشار و محلات کم برخوردار، به دنبال تحقق توزیع متوازن تسهیلات شهری، اداره شهر با مردم، شهری که با مشارکت شهروندان شاهد کاهش هزینه های نگهداری شهر در آن باشیم، شهری که مردم در آن احساس شور و نشاط داشته باشند و شهری که بیشتر حس شهروندی و شهروندمداری را به مردم بدهد تا شهر نشین بودن خواهد بود.
 
 تهران قوی عدالت در دسترسی به زیرساخت ها و توسعه متوازن مناطق و محلات، کاهش و رفع آلودگی هوا، کاهش ترافیک ، عبور و مرور روان، ایمنی و تاب آوری شهر در برابر زمین لرزه، صیانت و حفاظت از باغ ها و توسعه فضای سبز، حفاظت از بافت تاریخی شهر و سلامت اجتماعی ، سبک زندگی و بهداشت روان را اولویت ها و مسائل کلیدی شهر دانسته و تحقق آن را با تمام توان دنبال خواهد کرد.  

ائتلاف بزرگ طهران قوی برای بهبود حکمرانی شهری بسط همکاری با کلان شهرها و شورای عالی استان ها برای پیشبرد لوایح، بازنگری ساختاری و عملکردی تعاملات شهرداری و شورا با دولت و مجلس و تقویت تعاملات نهادی را دنبال خواهد نمود.

این ائتلاف برای بهبود کیفی وضعیت پایتخت و اجرای پروژه ها بر مدیریت هزینه ها و توسعه منابع پایدار درآمدی شهر، هوشمندسازی و مقابله با فساد و تخلفات اداری تاکید دارد.

در پایان لازم به ذکر است ما، شورای شهر را نهادی اجتماعی می‌دانیم و اعتقاد داریم بازی‌های سیاسی و قبیله گرایی  بیشترین آسیب را به شهر وارد کرده‌ است و به همین منظور، از همشهریان فهیم تهرانی انتظار داریم فارغ از فضاسازی‌های فهرست های سیاسی در رسانه هایی که در اختیار دارند و متاسفانه به شکل غیر قانونی و غیر شرعی به شکل انحصاری در اختیار گروهی خاص قرار گرفته اند،  برای تشکیل شورایی تخصصی، مردمی و انقلابی، به فهرست ۲۱ نفره این ائتلاف رای کامل بدهند.»

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی