تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

امنیت شغلی و حمایت از کارگران غیررسمی مطالبه کارگران از دولت آینده

رییس کمیته بانوان کانون عالی انجمن صنفی کارگری زنان، گفت: مهمترین مطالبه کارگران از رییس جمهوری آینده امنیت شغلی، اصلاح قانون کار، حمایت از کارگران غیررسمی و ایجاد تشکل‌های کارگری مهمترین مطالبه جامعه چند ۱۰ میلیونی از رییس جمهوری آینده است.

کد خبر: ۹۶۱۸۷
۱۶:۴۶ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

امنیت شغلی و حمایت از کارگران غیررسمی

دیدارنیوز ـ سمیه گلپور اظهارداشت: در شرایطی که طبق آمار مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ۶۰ درصد مشاغل کشور غیررسمی است و مهمترین مطالبه کارگران امنیت شغلی است.

وی افزود: کارگران مشاغل غیررسمی امکان دریافت بیمه، بازنشستگی ندارند و مهمترین دغدغه آن‌ها این است که امنیت شغلی ندارند و از رییس جمهور آینده انتظار داریم برنامه‌ای برای حل مشکل مشاغل مشاغل غیررسمی و به تبع آن فعالان این بخش ارائه کند.

رئیس کمیته بانوان کار دغدغه دیگر کارگران را تعیین حداقل مزد دانست و گفت: طبق ماده ۴۱ قانون کار حداقل دستمزد کارگران در مناطق و صنایع مختلف باید براساس نرخ تورم و سبد معیشت افراد باشد و درخواست ما این است که تعیین مزد مطابق این مواد قانونی و به کمک تیم تخصصی مشخص شود و مزد افراد متناسب سازی شود.


بیشتر بخوانید: اعترافات هولناک قصاب مکزیکی/ پوست صورت زیباترینشان را کندم


وی تاکید کرد: از رییس جمهور آینده انتظار داریم همه کارگران چه افرادی که در کارگاه‌های کوچک کمتر از ۱۰ نفر و ۱۵ نفر را به رسمیت بشناسد و از آن‌ها حمایت شود.

گلپور اظهارداشت: برخی مواقع شاهد هستیم که برخی از تصمیم‌های عجولانه و غیرتخصصی سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف عجولانه نه تنها موانعی را بر سر راه کسب و کار ایجاد کرده بلکه آسیب جدی به بدنه کارگری وارد می‌کند، از دولت آینده می‌خواهیم با تدبیر آگاهانه جلوی این تصمیمات را بگیرد.

وی با بیان اینکه از دهه ۷۰ به بعد شاهد هستیم که مشاغل دائمی به مشاغل موقت تبدیل می‌شوند، گفت: طبق آمار رسمی ۹۶ درصد از قرارداد‌های کارگری موقت است و مساله شرکت‌های پیمانکار عملا تضمین تعهدات کارفرما به کارگران را سست‌تر کرده است و از دولت آینده انتظار داریم در این مورد برنامه داشته باشد.

این فعال کارگری گفت: بسیاری از کارگران نه تنها نگران آینده شغلی هستند بلکه برخی برای ادامه کار به کارفرمایان چک سفید امضا می‌دهند و این امر سبب می‌شود تا در آینده نتوانند حقوق خود را مطالبه کنند و این موضوع در حوزه اشتغال بانوان به مراتب ناراحت کننده‌تر است.

وی تاکید کرد: باید تشکل قوی کارگری تشکیل شود تا براساس گفتمان حق کارگران را مطالبه کند.

گلپور با اشاره به اینکه ۳۰ درصد جمعیت کشور را جوانان ۱۵ تا ۲۵ سال تشکیل می‌دهند گفت: این گروه از جامعه در حوزه مهارت‌آموزی و ورود به بازار ندارند دولت آینده در خصوص افزایش مهارت آموزی و ایجاد بستر لازم برای ورود به بازار برنامه داشته باشند.

این استاد دانشگاه افزود: قانون کار نیاز دارد که اصلاحاتی در آن انجام شود و دولت باید پیشنهاد‌های کلیدی و راهبردی ارائه کند.

وی گفت: با توجه به اینکه بعد از کرونا مشاغل خانگی به صورت جدی به خصوص توسط بانوان در حال انجام است، اما این گروه از زنان هویت رسمی ندارند و از دولت آینده انتظار داریم به این پتانسیل توجه کند و در راستای حرفه‌ای شدن مشاغل آن‌ها قدم بردارد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: کارگران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی