تیتر امروز

سانحه هوایی ورزقان؛ عزای عمومی در ترکیه، آمریکا تسلیت گفت/ عزاداری در مشهد +ویدیو
سقوط دردناک بالگرد ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی (بروزرسانی می‌شود)

سانحه هوایی ورزقان؛ عزای عمومی در ترکیه، آمریکا تسلیت گفت/ عزاداری در مشهد +ویدیو

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد...
ابراهیم رئیسی تلاش می‌کرد دولتی فراجناحی باشد/امیرعبداللهیان «شهید قدس» است
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «کنعانی‌مقدم» واقعه شهادت رییس‌جمهوری و هیات همراه را بررسی می‌کند:

ابراهیم رئیسی تلاش می‌کرد دولتی فراجناحی باشد/امیرعبداللهیان «شهید قدس» است

یکی از سیاستمداران در گفت‌وگو با دیدار معتقد است که رییسی با جمع کردن منتقدان و موافقان زیر یک سقف تلاش می‌کرد فراجناحی باشد.
اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد(قسمت اول)
از چشم جهان (۱۵۰)

اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد(قسمت اول)

تازه‌ترین بسته حمایتی در حوزه امنیت ملی آمریکا در قبال اوکراین، که در آوریل امسال تصویب شد، به دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اجازه می‌دهد، برای ادامه حمایت از اوکراین علیه تجاوز روسیه، به تولید...

فروش سهام عدالت به دولت بعد واگذار شد؟

۱۰ ماهی می‌شود که به دارندگان سهام عدالت اجازه فروش سهامشان را نمی‌دهند، آیا فروش سهام عدالت در این دولت شروع می‌شود یا باید منتظر دولت بعدی باشیم؟

کد خبر: ۹۵۹۲۷
۱۲:۵۳ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

فروش سهام عدالت و دولت بعد

دیدارنیوز ـ یک سال بیشتر است که ۵۰ میلیون دارنده سهام عدالت قصد فروش سهامش را دارند، اما نمی‌توانند آن را بفروشند. در حدود سه ماه فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت آزاد بود و پول آن به صورت قطره چکانی به حساب سهامداران واریز می‌شد. اما حدود ۱۰ روز پس از آزادسازی ۳۰ درصد دوم فروش متوقف شد.

حالا ۱۰ ماهی می‌شود که سهامداران نمی‌توانند سهامشان را بفروشند. تنها پاسخ مسئولان نیز این است که هر زمان که بورس به تعادل برسد فروش سهام عدالت نیز آغاز می‌شود.


بیشتر بخوانید: احتمال صدور مجوز اعمال کامل فوق العاده ویژه فرهنگیان


رئیس‌جمهور آینده یک هفته دیگر مشخص می‌شود و سه ماه دیگر دولت را به دست می‌گیرد. به نظر می‌رسد در دولت فعلی اقدامی برای شروع دوباره فروش سهام عدالت صورت نگیرد و کار به دولت بعدی واگذار کند.

پس از شروع وعده‌های انتخاباتی کاندیدا‌ها برخی از تحلیلگران اقتصادی معتقد بودند که رئیس‌جمهور بعدی را سهامداران بورس تعیین می‌کنند.

در واقع ۵۰ میلیون نفر ذینفع در بازار سرمایه وجود دارد. افرادی که سرمایه آن‌ها ماه‌هاست در بازار قفل شده و نه امکان رشد دارد و نه امکان خروج. برای همین برخی معتقدند که رشد بورس و خروج آن از رکود از مهم‌ترین شعار‌های کاندیدا‌ها در انتخابات ریاست جمهوری است.

در میان متضرران بورسی، دارندگان سهام عدالت نیز حضور دارند. چرا که آن‌ها می‌توانستند در مرداد پارسال یک برگه سهام ۵۳۲ هزار تومانی را به قیمت ۲۱ میلیون تومان بفروشند، اما الان حتی برای نصف این مبلغ نیز خریداری نیست.

از آنجا که فروش سهام عدالت به بهبود بورس بستگی دارد، کاندیدا‌های انتخاباتی چه برنامه‌ای برای بورس دارند؟ بورس در صورت رئیس‌جمهور شدن کدام یک رشد می‌کند و مردم می‌توانند سهام عدالتشان را بفروشند؟

بررسی وعده‌های کاندیدا‌های ریاست‌جمهوری نشان می‌دهد که آن‌ها به دنبال حل مشکل بورس به صورت ضربتی هستند، راه حلی که شاید جوابگو نباشد یا شاید زمان‌بر باشد.

قاضی زاده هاشمی

امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی گفته که مشکل بورس را در سه روز حل می‌کند، مشکلی که دولت روحانی نتوانسته در عرض ۳۰۰ روز حل کند. همچنین وعده داده که محصولات کشاورزی را در بورس عرضه می‌کند.

عبدالناصر همتی

تنها اشاره همتی به موضوع بورس این بوده که بازار‌های مالی به خصوص بازار سرمایه را توسعه می‌دهد.

علیرضا زاکانی

علیرضا زاکانی با اشاره به درآمد دولت از بورس گفته که نباید نگاه درآمدی به بورس داشت بلکه دولت باید برای بورس هزینه کند. همچنین وعده داده که بورس را به جایگاه مطمئن و ریسک‌پذیری منطقی خود می‌رساند و نقدینگی مردم را به سمت بازار سرمایه سوق می‌دهد.

ابراهیم رئیسی

وعده ابراهیم رئیسی برای حل مشکل بورس شبیه وعده محسن رضایی است. رئیسی گفته که صندوق بیمه‌ای و جبران خسارت مردم در بورس ایجاد می‌کند.

محسن رضایی

بیشرین وعده برای بورسی‌ها را محسن رضایی داده، او سعی کرده با چندین وعده به خصوص «ایجاد صندوق جبران مالباختگان در بورس»، رای متضرران در این بازار را به نفع خود کند. وعده‌های او به این شرح است:

مهر علیزاده

جلوگیری از مداخله نهاد‌های مختلف در بازار سرمایه وعده محسن مهرعلیزاده برای متضرران بورسی است.

سعید جلیلی

سعید جلیلی هم گفته که «در سه ماه اول دولتم ریسک پذیری را برای سهامداران به حداقل می‌رسانم.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی